وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
8 اشتباه‌ خطرناک خانم‌ها در زندگی مشترک چیست ؟
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 3862 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

اگر از آن دسته زن‌هایی هستید که گمان می‌کنید ارتباط زناشویی، در آخرین ردیف اولویت‌های زندگی مشترک است، در اشتباه هستید. گمان نکنید مردی که عاشق‌تان است، به جسم شما نیازی ندارد و تنها به تفکرات و کلام شما اهمیت می‌دهد.

 درست است که ما بیشتر از مادران‌مان درس خوانده ایم و زندگی اجتماعی پررنگ‌تری داشته‌ایم، اما بسیاری از ما، هنوز راه و رسم درست زندگی کردن را نمی‌دانیم. گاهی می‌خواهیم با کپی کردن از زندگی مادرانمان یا زنان دیگر، کار خود را راحت کنیم و گاهی هم فكر می‌کنیم با امضای عقدنامه، وارد یک مسابقه یا یک معادله بیش از حد پیچیده می‌شویم، اما زندگی نه میدان جنگ است و نه بازار رقابت. بخواهیم یا نخواهیم باید بپذیریم که دوره و زمانه عوض شده و بیشتر قانون‌های نانوشته زناشویی هم تغییر کرده است، اگر نمی‌خواهید از موج این تغییرات جا بمانید و به دنبال یک زندگی آرام و موفق هستید، در ادامه این مطلب با ما باشید.

اشتباه اول: باید مثل من شود

یکی از اشتباه‌هایی که بسیاری از دختران قبل از ازدواج مرتکب می‌شوند، اصرار به هم شکل شدن است. آنها فکر می‌کنند قبل از شروع زندگی باید گربه را دم حجله كشت و برای این کار تلاش می‌کنند همسر آینده‌شان را با دعوا، قهر، خواهش و هر راه دیگری که می‌دانند عوض کرده و شبیه خود کنند. آنها فکر می‌کنند هم‌شکل بودن و هم‌رنگ بودن، تضمینی برای ازدواج موفق است، اما اشتباه می‌کنند. اگر شما هم چنین فکری را در سر دارید، نباید فراموش کنید که شما و همسرتان، از 2خانواده و 2فرهنگ متفاوت هستید و هرگز نمی‌توانید دنیا را از یک دریچه ببینید. شما تجربه‌ها و باور‌های متفاوتی دارید و تا زمانی که در تعارض با هم قرار نگیرید و از این باور‌ها چماقی برای کوبیدن هم نسازید، تهدیدی متوجه‌ شما نخواهد بود.

هیجان را با عشق اشتباه نگیرید

اشتباه دوم: باید برای هم بمیریم

عاشق شدن، هیجان‌انگیزترین بخش زندگی است؛ بخشی که می‌تواند شروع یک زندگی مشترک را لذت‌بخش‌تر کند، اما گمان نکنید برای چنین شروعی، نیاز به یک زندگی افسانه‌ای دارید. درست است که باید خواستگار‌تان را دوست داشته باشید اما عشق آنقدر ساده نیست که در هر شرایطی سر و کله‌اش پیدا شود. اگر یک دوره نامزدی کوتاه را گذرانده‌اید و احساس می‌کنید بی‌اندازه عاشق هستید، باید بگوییم که بیشتر از عشق درگیر هیجان شده‌اید، چیزی که می‌تواند چنین حدی از علاقه را به‌وجود بیاورد، موضوعات ساده یک نامزدی کوتاه مدت نیست، بلکه حمایت و درکی است که در موقعیت‌های پیچیده‌تر زندگی می‌بینید و باعث می‌شود که هر روز، بیشتر حس کنید که این مرد، همان مرد رؤیاهای شماست. همان یک نفری که برای شما به دنیا آمده و امروز کنار‌تان است.

عشق هرگز نمی‌میرد

اشتباه سوم: عشق با گذشت زمان تمام می‌شود

بعضی‌ها فکر می‌کنند گذشت زمان می‌تواند عشق را محو کند و به همین دلیل تن به ازدواج با کسی می‌دهند که هیچ علاقه یا کششی نسبت به او ندارند، اما اگر شما یک عاشق واقعی باشید و برای این موضوع هزار و یک دلیل داشته باشید، آنچه با گذشت زمان از زندگی شما بیرون می‌رود، عشق‌ نیست بلکه هیجان و ساده‌انگاری‌ای است که ممکن است در ماه‌های اول رابطه، شما را شجاع‌تر و ماجراجوتر کند و به شما این حس را بدهد که تنها عاشق روی زمین هستید،اما کنار رفتن پرده هیجان از این حس، موضوعی نیست که برای آن سوگوار باشید. یک عشق واقعی می‌تواند با آرامش و روزمرگی هم همراه شود. در چنین شرایطی شما از همسرتان فاصله نگرفته‌اید، بلکه به مراحل بالاتری از دوست‌داشتن رسیده اید که با آرامش بیشتر و هیجان کمتر همراه است.

گاهی هم دعوا کنید

اشتباه چهارم: یک زندگی موفق، زندگی بدون بحث است

بسیاری از زوج‌ها، بحث و دعوا را نقطه پایانی خوشبختی‌شان می‌دانند. خیلی از آنها به دلیل چنین تفکری اختلاف‌نظر‌شان را در دل‌شان نگه می‌دارند و می‌خواهند با سکوت‌شان جلوی بحث را بگیرند، اما نباید فراموش کنید که ترس از دعوا، نشانه خوشبختی شما نیست. یک زوج خوشبخت می‌توانند اختلافات‌شان را به راحتی با هم در میان بگذارند و حتی برای موضوعاتی که ارزش حیاتی برایشان دارد، بجنگند و پیروز شوند. یک زوج ایده‌آل روی یک خط صاف پرلبخند زندگی نمی‌کنند. آنها به اختلاف نظر هم برمی‌خورند و گاهی از هم دلخور می‌شوند، اما تفاوت‌شان با دیگران این است که با هوشمندی از پس چنین مسائلی برمی‌آیند و به جای دلخوری‌های بی‌مورد، از این بحث‌ها درس می‌گیرند.

کلیشه‌ها را فراموش کنید

اشتباه پنجم: مسئولیت اداره زندگی بر عهده مرد است

دوره و زمانه عوض شده. درست است که هنوز هم در بسیاری از خانواده‌ها، مسئولیت‌های مالی و بسیاری وظیفه‌های دیگر بر عهده مردان است،‌ اما این موضوع نباید باعث شود که با بی‌خیالی خودتان را به حاشیه ببرید و فقط ناظر تلاش‌های او باشید. اگر می‌خواهید زندگی موفق و آرامی داشته باشید، از همان اول سنگ‌ها را وا بکنید و مسئولیت‌ها را تقسیم کنید. این تقسیم‌بندی را می‌توانید بر اساس علایق و توانایی‌هایتان انجام دهید. اگر همسر شما آشپز بهتری است و شما درآمد بیشتری دارید،‌ می‌توانید کلیشه‌ها را کنار بگذارید و هر کدام سهم بیشتری از کاری که در آن توانمند‌تر هستید برعهده بگیرید. قرار نیست شما مثل والدین‌تان زندگی کنید، بلکه می‌توانید با تفاهم و بدون ترس از قضاوت دیگران، در همه بخش‌های این زندگی سهیم شوید و تنها برای آرامش بیشتر و کمتر کردن تنش‌ها تلاش کنید.

به همه‌جوانب اهمیت بدهید

اشتباه ششم: خودم را دوست دارد نه جسمم را

اگر از آن دسته زن‌هایی هستید که گمان می‌کنید ارتباط زناشویی، در آخرین ردیف اولویت‌های زندگی مشترک است، در اشتباه هستید. گمان نکنید مردی که عاشق‌تان است، به جسم شما نیازی ندارد و تنها به تفکرات و کلام شما اهمیت می‌دهد. ازدواج، راهی مشروع و پسندیده برای برقراری یک رابطه سالم جسمانی هم هست. حق شما و همسرتان است که از چنین رابطه‌ای هم بهره ببرید و با کمک آن پایه‌های زندگی‌تان را هم محکم‌تر کنید. اگر شما می‌خواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید، باید به همه ابعاد یک رابطه توجه کنید و هیچ بعدی را فدای دیگری نکنید.

امتحان‌های سخت نگیرید

اشتباه هفتم: اگر مرا دوست داشته باشد، هر کاری می‌کند

درست است که عشق قدرت می‌آورد، اما قرار نیست که از مرد زندگی‌تان، به گناه عاشق شدن، یک فرد ضعیف و زیردست بسازید. بسیاری از زن‌ها گمان می‌کنند اگر مردی عاشق‌شان باشد، به خاطر آنها همه پل‌های پشت سرش را خراب می‌کند و به هیچ چیز دیگری جز فرد مورد علاقه‌اش توجه نمی‌کند. بیشتر زن‌ها با چنین تفکری، همسرشان را در معرض آزمایش‌های سخت قرار می‌دهند و به او می‌گویند اگر مرا دوست داری، باید هرچه را که می‌خواهم، انجام دهی، اما واقعیت این است که چنین مردی، یک مرد عاشق نیست؛ بلکه فردی ضعیف، بی‌پناه و منفعل است. یک عاشق واقعی هرگز به خاطر حسش از اصول و منطقش نمی‌گذرد، بلکه سعی می‌کند حسش را با عقلانیت همراه کند و از این راه به پیشرفت بهتر آن کمک می‌کند.

شوهرتان قدر شما را می‌داند

اشتباه هشتم: مردها ارزش حمایت را نمی‌فهمند

نمی‌گوییم که همه مردهای جهان، آنقدر منطق و انصاف دارند که همه حمایت‌ها و کمك‌‌هایتان را درک کنند و همیشه آنها را در ذهن داشته باشند، اما می‌گوییم اگر با مردی شایسته ازدواج کرده‌ باشید، می‌توانید مطمئن باشید که او کوچک‌ترین همدلی‌های شما را می‌بیند و همیشه آنها را در ذهنش نگه می‌دارد. مردها خیلی راحت تفاوت شما با زنان دیگر را می‌بینند و بیشتر وقت‌ها شما را با زنان دیگر مقایسه می‌کنند.

اگر می‌خواهید در زندگی مشترک‌تان موفق باشید، به آدم‌های اطراف‌تان خوب نگاه کنید. چه خصوصیاتی در زنان دیگر وجود دارد که همسرتان از آنها بیزار است و چه ویژگی‌هایی را در زنان دیگر تحسین می‌کند؟ مطمئن باشید اگر آن خصوصیات منفی را حذف کنید و چند قدم به آن ویژگی‌های تحسین‌شدنی نزدیک‌تر شوید، همسرتان حتما قدر شما و تلاش‌های‌تان را می داندو شما و زنان دیگر را به یک چشم نمی‌بیند.

منبع: میگنا

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


15درس زندگی که درهیچ مدرسه ای یاد نمی دهند!
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 4290 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

همگی ما همزمان با تحصیل در مدارس ، درسهایی از زندگی نیز می آموزیم که هردوی آنها مهم است

همگی ما همزمان با تحصیل در مدارس ، درسهایی از زندگی نیز می آموزیم که هردوی آنها مهم است .مشکل اصلی این است که زندگی قبل از ما هم جریان داشته و ما را هم مانند دیگران در مسیرش با خود می برد و این در حالی است که ما تازه در ابتدای یادگیری و کسب معلومات لازم برای زندگی هستیم و تنها امیدواریم که روزی به همه ی جوانب دست پیدا کنیم ، پس بطور منطقی دانش ما همیشه عقب تر از زندگی است.

در اینجا به درسهایی از زندگی اشاره کرده ایم که براحتی می توانید از آنها بهره بگیرید :

1- طبق گفته ی Richard Carlson " چیزهای بی ارزش را نچشید " ، این بدان معنی است که خیلی از مردم خود را درگیر استرس و به انجام رساندن کارهای بی ارزش می کنند که در نهایت در مقابل اهداف اصلی زندگی ، هیچ ارزشی ندارند .وقتی آنقدر خود را درگیر این مسائل کوچک می کنیم دیگر جایی برای نیل به آرزوهایمان باقی نگذاشته ایم و از لحظات خود هیچ لذتی نمی بریم.

2- "زندگی غیر قابل پیش بینی است " و ممکن است هر لحظه شما را در شیب و فراز قرار دهد " . فقط بگویید "هرگز" و بعد ببینید چه اتفاقی می افتد . برای مقابله با گره هایی که زندگی در مسیر شما قرار داده است ، تنها با ذهنی باز و خوش بین ، به آنها خوش آمد بگویید !!

3- خسته کننده ترین واژه در هر زبان " من " است . بله تصور این است که تکرار این کلمه اعتماد به نفس را بالا می برد. ولی خوب! بیشتر وقتها همه ی آن چیزیی که در مورد خود با تکرار " من " توضیح و تعریف می کنید، واقعیت ندارد! اینکه یک نفر دائما" از خود و فضایل خود تمجید و تفسیر کند ، بسیار خسته کننده و یکنواخت است . این حالت "خود محوری " است نه "اعتماد به نفس "

4- انسانیت مهم تر از مادیات است:اهمیت روابط اجتماعی بسیار مهم تر از درجات مادی است که هر کدام از ما در مسیر آرزوها به آنها می رسیم. بدون محبت و عشق و حمایت خانواده و دوستان در زندگی ، موفقیت های مادی ، خیلی لذت بخش نخواهد بود. با ایجاد تعادل در ملاک های برتری و ارزش های خود ، از ثبات زندگی بیشتری بهره خواهید برد.

5- به غیر از خودتان ، هیچ کس دیگر نمی تواند شما را راضی کند !رضایت و راحتی ذهن شما تنها به عهده خودتان است ! بله ، روابط اجتماعی ، زندگیمان را پر بار تر می کند ، اما خوب ، شاید این روابط به تنهایی باعث شادکامی و رضایت شما نشود.

6- درجه ی کمال و شخصیت:کمالات برای هر شخص زیباست . کلام و اعمال نیک ، به دنبال خود ، اعتماد و اطمینان دوستان را در پی دارد . برای رسیدن به این درجه ، تلاش کنید .

7- بیاموزید که خود ، دیگران و حتی دشمنان خود را ببخشید:انسان جایز الخطاست ، همه ما اشتباه میکنیم ، ولی با کینه توزی و یادآوری صدمات گذشته ، تنها این خودمان هستیم که از زندگی لذت نمی بریم نه دیگران !!

8- "خنده" داروی هر "درد" است . با خوشرویی و تبسم ، دردهای خود را درمان کنید.

9- تغذیه خوب ، استراحت ، ورزش و هوای تازه ، را فراموش نکنید.سلامتی خود را دست کم نگیرید . با رعایت این نکات ، از وضعیت جسمی ایده آل خود ، لذت ببرید .

10-اراده ای مصمم ، شما را به هر چیزی که می خواهید ، می رساند .هرگز تسلیم نشوید و به دنبال رسیدن به آرزوها و اهداف خود تلاش کنید.

11-تلویزیون ، ذهن ما را بیشتر از هر چیزی نابود می کند !از تلویزیون کناره گیری کنید و با ورزش ، مطالعه و یادگیری ، ذهن خود را فعال کنید.

12- شکست را بپذیرید .هر کسی در زندگی ممکن است بارها و بارها شکست بخورد. شکست آموزنده است . به ما یاد می دهد که چطور متواضع باشیم و راه درست تری را برای جبران آن انتخاب کنیم . توماس ادیسون با شکستهای متمادی توانست به هدف خود برسد ، او می گفت :" من شکست نخوردم ، تنها ده ها هزار راه را امتحان کردم که برایم مفید نبود ! و به نتیجه نرسید !"

13- از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرید .یکی از بودائیات پیر چنین می گوید :" یک مرد دانا کسی است که از اشتباهات خود درسی نیک بیاموزد و اما داناتر کسی است که از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرد".

14- از محبت به دیگران دریغ نکنید .زندگی کوتاه است و پایان آن نامعلوم . پس سعی کنید محبت کنید تا محبت ببینید .

15- آنچنان زندگی کنید که گویی روز آخر عمرتان است !!همواره سعی کنید بهترین و مهربان ترین همسر ، رفیق و حتی مهربانترین و بهترین رئیس باشید ، تا زمان وداع با این دنیا به دنیایی زیباتر دست یابیم.

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چگونه رابطه ای سالم و دراز مدت داشته باشیم؟
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 4006 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

بااینکه ماه‌های اول رابطه بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، روابط موفق بادوام نیاز به تلاش بسیار و سازش هر دو طرف دارد

مراحل اولیه

بااینکه ماه‌های اول رابطه بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، روابط موفق بادوام نیاز به تلاش بسیار و سازش هر دو طرف دارد. ساختن روابط سالم نیاز به یک بنیاد محکم دارد تا در طولانی مدت دچار مشکل نشود. وقتی می‌خواهید رابطه‌ای را به تازگی شروع کنید:

بسازید. پایه‌ای از احترام و قدرشناسی بسازید. بر همه چیزهای ملاحظه‌کارانه‌ای که طرفتان می‌گوید و انجام می‌دهد، تمرکز کنید. زوج‌های شاد به جای گیر دادن به اشتباهات همدیگر، حتی کوچکترین فرصت‌ها برای تشکر کردن از طرفشان را هم از دست نمی‌دهند.

کشف کنید. علایق همدیگر را کشف کنید تا لیستی از کارهایی که در کنار هم می‌توانید از آن لذت ببرید را داشته باشید. کارهای جدیدی را با هم امتحان کنید تا علایق مشترکتان گسترش یابد.

ایجاد کنید. اگر مرتکب اشتباهی شدید یا احساسات طرفتان را خدشه‌دار کردید، الگویی از عذرخواهی ایجاد کنید. گفتن «معذرت می‌خواهم» شاید در آن لحظه سخت باشد اما زخم‌های رابطه را درمان خواهد کرد. طرفتان اگر بداند که شما مسئولیت حرف‌ها و اعمالتان را می‌پذیرید، بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد.

با پیش رفتن ماه‌ها: چیزهای مهمی که باید با جلو رفتن رابطه تشحیص دهید

تغییر رابطه. تغییرات زندگی بیرون از رابطه شما بر آنچه از یک رابطه می‌خواهید و انتظار دارید تاثیر می‌گذارد. ازآنجاکه تغییر غیرقابل‌اجتناب است، استقبال از آن بعنوان فرصتی برای تقویت رابطه بسیار بهتر از این است که جلوی اتفاق افتادن آن را بگیرید.

بررسی دوره‌ای. هرازگاهی وقت بگذارید و درمورد تغییر انتظارات و اهدافتان با هم حرف بزنید. اگر زوجی به مدتی طولانی حرف زدن درمورد موضوعات دشوار را کنار بگذارد، بدون اینکه متوجه شوند رابطه‌شان دستخوش مشکلات اساسی خواهد شد.

وقتی مشکلی پیش می‌آید، چه باید کرد

اختلافات در رابطه نه تنها کاملاً طبیعی هستند بلکه اگر به درستی و بطور سازنده حل شوند، باعث تحکیم رابطه خواهند شد. مطمئناً زمان‌هایی از ناراحتی، فشار یا عصبانیت بین زوج‌ها خواهد بود. منبع این مشکلات در تقاضاهای غیرواقعبینانه و غیرمنطقی، انتظارات شناخته‌نشده یا رفتارهامسائل حل‌نشده نهفته است. حل اختلافات نیاز به صداقت، میل به در نظر گرفتن دیدگاه طرف‌مقابل و گفتگوی بسیار دارد باوجود اینکه ممکن است به طور کامل قادر به درک آن نباشید.

گفتگوی سالم مسئله ای بسیار مهم است مخصوصاً وقتی گرفتن تصمیمات مهمی درمورد رابطه جنسی، کار، ازدواج و خانواده مطرح است. در زیر راهنمایی‌هایی برای داشتن گفتگو و ارتباط موفق و حل اختلافات آورده‌ایم.

الگوهای خانوادگی همدیگر را بشناسید. ببینید اختلافات در خانواده طرف‌مقابلتان چطور حل می‌شود و درمورد رویکرد به اختلافات در خانواده خودتان با او حرف بزنید. اصلاً غیرطبیعی نیست که زوج‌ها بفهمند که خانواده‌هایشان راه و روش‌های مختلفی برای ابراز عصبانیت و حل اختلافات داشته‌اند. اگر خانواده‌تان رویکرد خوبی در برقراری ارتباط و حرف زدن یا حل سازنده اختلافات نداشته است، به خودتان اجازه دهید راه‌های تازه‌ای برای حل مشکلات امتحان کنید.

زمانبندی اهمیت دارد. برخلاف تصورات قبلی، بهترین زمان برای حل یک مشکل فوراً نیست. اصلاً غیرعادی نیست که دو طرف نیاز به کمی زمان برای آرام‌تر شدن داشته باشند. این وقفه به شما کمک می‌کند از گفتن بعضی حرف‌ها یا کارهای ناراحت‌کننده در همان لحظه جلوگیری کنید و به زوج‌ها کمک می‌کند بفهمند چه تغییراتی برای آنها مهم‌تر است. یادتان باشد، اگر از دست طرفتان عصبانی هستید اما هنوز نمی‌دانید که چه می‌خواهید، مطمئناً طرفتان هم نمی‌تواند آن را بفهمد!

محیطی از حمایت احساسی ایجاد کنید. حمایت احساسی یعنی قبول کردن تفاوت‌های طرفتان و اصرار نورزیدن بر اینکه که نیازهایتان را فقط به طریقی مشخص که شما می‌خواهید برآورده کند. بفهمید طرفتان برای ابراز احساسش به شما چه روشی دارد و معیار و مقیاس مشخص برای رفتار طرفتان قرار ندهید.

مخالفت کردن را قبول کرده و پیش روید. اکثر زوج‌ها با مسائلی روبه‌رو می‌شوند که هیچوقت بر سر آن توافق کامل نمی‌کنند. به جای دعواهای مکرر، مخالفت کردن با همدیگر را بپذیرید، با هم بحث کنید یا راهی برای حل مشکل پیدا کنید.

• بین چیزهایی که از طرفتان می‌خواهید و چیزهایی که نیاز دارید تمایز قائل شوید. بعنوان مثال، بخاطر امنیت ممکن است نیاز داشته باشید که طرفتان در زمان‌های تاریکی هوا دنبالتان بیاید. اما اینکه چند بار در روز به شما زنگ بزند ممکن است فقط یک خواسته باشد.

• پیام‌هایتان را مشخص کنید. یک پیام مشخص یعنی یک بیان محترمانهاما مستقیم از نیازها و خواسته‌هایتان. قبل از اینکه با طرفتان حرف بزنید، وقت بگذارید و خواسته‌هایتان را برای خودتان مشخص کنید. تمرین کنید که خواسته‌تان را با کلماتی مشخص و قابل‌لمس مطرح کنید. مثلاً به جای اینکه بگویید دوست داشتم مهربان‌تر بودی بگویید، دوست دام بیشتر دست‌هایم را در دستت بگیری.

• در هر زمان فقط درمورد یک چیز بحث کنید. لیست کردن نگرانی‌ها و مشکلاتتان وسوسه‌انگیز است اما این کار فقط بحثتان را طولانی‌تر می‌کند. سعی کنید نگرانی‌ها و دغدغه‌هایتان یکی یکی حل و فصل کنید.

واقعاً گوش دهید. شنونده‌ای خوب بودن نیازمند اینهاست: ۱) حرف کسی را قطع نکنید. ۲) بر حرفی که مخاطبتان میزند تمرکز کنید، به جای اینکه جوابتان را آماده کنید. ۳) چیزی که شنیده‌اید را با او چک کنید تا از بروز سوءتفاهم جلوگیری شود.

خود را مهار کنید. تحقیقات نشان داده است که زوج‌هایی که خود را اصلاح و ویرایش می‌کنند و همه حرف‌های زمان عصبانیتشان را به زبان نمی‌آورند، معمولاً شادترین هستند.

انتظارات سالم و مشکل‌ساز در روابط

هرکدام از ما وقتی وارد رابطه عاشقانه‌ای می‌شویم، انتظاراتمان براساس زندگی خانوادگیمان، آنچه در رسانه‌ها دیده‌ایم و آنچه در روابط قبلی خود تجربه کرده‌ایم، شکل می‌گیرد. داشتن انتظارات غیرواقعبینانه باعث می‌شود رابطه رضایت‌بخش نبوده و در آخر شکست بخورد. نکاتی که در زیر آورده‌ایم کمکتان می‌کند بین انتظارات سالم و مشکل‌ساز تمایز قائل شوید.

به تغییرها احترام بگذارید. چیزی که شما در ماه‌های اول از یک رابطه می‌خواهید با چیزی که بعد از گذشت زمانی طولانی‌تر می‌خواهید، ممکن است تفاوت کند. باید پیشبینی کنید که هم شما و هم طرفتان به مرور زمان تغییر می‌کنید. احساس عشق و علاقه هم به مرور زمان تغییر می‌کند. احترام و ارزش گذاشتن بر این تغییرات، فرایندی سالم است. عشق شیمی مغز را برای ماه‌های اول آشنایی تغییر می‌دهد. هم به دلایل فیزیولوژیکی و هم احساسی، یک رابطه طولانی نوع پیچیده‌تر و غنی‌تری از عشق و علاقه در خود دارد.

تفاوت‌ها را بپذیرید. اینکه بپذیرید بعضی چیزها درمورد طرفتان هست که هر چقدر هم که تلاش کنید حتی به مرور زمان هم تغییر نخواهد کرد، بسیار سالم اما دشوار است. متاسفانه، همیشه این انتظار وجود دارد که طرفمان طوری که ما می‌خواهیم تغییر خواهد کرد. ممکن هم هست که این انتظار غیرواقعبینانه را داشته باشیم که طرفمان هیچوقت تغییر نخواهد کرد.

نیازها و خواسته‌هایتان را مطرح کنید. هرچند تصور اینکه طرفتان همه خواسته‌ها و نیازهای شما را می‌داند خیلی ساده است اما معمولاً اینطور نیست و می‌تواند منجر به استرس و فشار زیاد در رابطه شود. یک رویکرد بهتر و سالم‌تر این است که نیازها و خواسته‌هایمان را به طور مستقیم به طرفمان مطرح کنیم.

به حقوق طرف‌مقابل احترام بگذارید. در روابط سالم، هر طرف حق دارد که احساسات، دوستان، فعالیت‌ها و نظرات خود را داشته باشد. غیرمنطقی است که انتظار داشته باشید او هم اولویت‌ها، اهداف و علایق شما را داشته باشد.

برای جنگ عادلانه آماده باشید. زوج‌هایی که به کشمکش بعنوان تهدیدی برای رابطه‌شان نگاه می‌کنند که به هر ترتیبی باید از آن اجتناب کنند. زوج‌های سالم با هم می‌جنگند اما جنگ عادلانه--مسئولیت سهم خودتان را در مشکل بپذیرید، وقتی اشتباه می‌کنید قبول کنید و به دنبال مصالحه باشید.

رابطه‌تان را تعمیر کنید. اکثر ما می‌دانیم که برای اینکه یک وسیله نقلیه را در جهتی دلخواه به حرکت واداریم نه تنها به سوخت مداوم نیاز دارد بلکه تعمیرات و اصلاحات منظم هم لازم دارد. درمورد روابط هم همینطور است. بااینکه ممکن است برای شروع رابطه خیلی تلاش کنیم، انتظار اینکه بدون تلاش یا تعمیر و اصلاح مداوم به مسیر خود ادامه دهد باعث می‌شود رابطه به تصادف ختم شود! بااینکه هدیه دادن خیلی مهم است اما معمولاً کارهای کوچک و غیرمادی که دو طرف برای هم می‌کنند است که رابطه را راضی‌کننده نگه می‌دارد.

فشارهای بیرونی بر رابطه

• تفاوت‌ در ریشه‌ها. حتی آنهایی که از یک فرهنگ، مذهب یا وضعیت اقتصادی مشابه هستند خیلی خوب است که درمورد انتظارات خود از یک همسر خوب با هم صحبت کنند. آنچه که برای شما مشخص و نرمال به نظر می‌رسد ممکن است باعث تعحب طرفتان شود یا برعکس. اگر از ریشه‌های مختلف هستید، بدانید که لازم است زمان و انرژی بیشتری را برای ساختن رابطه‌تان صرف کنید. برای فهمیدن فرهنگ یا مذهب طرفتان وقت بگذارید.

زمان باهم و بی‌هم بودن. اینکه چه مدت زمانی را با هم و یا دور از هم سپری کنید یکی از مهمترین دغدغه‌های روابط است. اگر زمانی که طرفتان دور از شما می‌گذراند را به شکل «آنقدر که او برایتان مهم است او به شما اهمیت نمی‌دهد» نگاه کنید، ممکن است قضاوت زودهنگام کنید. با طرفتان درمورد اینکه زمان دور از شما برای او چه مفهومی دارد حرف بزنید و درمورد نیازهایتان از رابطه در زمان‌های با هم بودن برای او حرف بزنید. خواستن آنچه می‌خواهید، بدون در نظر گرفتن نیازهای طرفتان، معمولاً باعث دور کردن او می‌شود.

خانواده طرف‌مقابل. برای خیلی از دانشجوها طی دوران دانشجویی، خانواده منبع احساسی، و نه فقط مالی، مهمی تلقی می‌شود. کنار آمدن با خانواده طرف‌مقابل برای بعضی‌ها کار سختی است. بد نیست که کمی به نیت خوب والدین فکر کنید. والدین ممکن است توصیه‌ها و نصیحت‌های خوبی با نیت خالص درمورد رابطه شما داشته باشند. خیلی مهم است که هر دوی شما باهم درمورد اینکه چطور با ارزش‌ها و حمایت‌های متفاوت خانواده‌هایتان کنار بیایید با هم حرف بزنید.

دوستان. خیلی‌ها هستند که تصور می‌کنند باید همه دوستانشان را دور بیندازند مگر اینکه طرفشان هم به اندازه خودشان آنها را دوست داشته باشد. کنار گذاشتن دوستان برای شما و رابطه‌تان سالم نیست مگر در مواردی که با دوستانتان در فعالیت‌هایی شرکت می‌کنید که برای خودتان و رابطه‌تان مخرب باشد. ضمن اینکه باید به خاطر داشته باشید که ممکن است طرفتان به اندازه شما از حضور دوستانتان لذت نبرد. باید درمورد اینکه با کدامیک از دوستانتان به اتفاق وقت بگذرانید با هم حرف بزنید.

۸ قدم اصلی برای حفظ یک رابطه خوب

۱) از چیزهایی که شما و طرفتان برای خودتان و برای رابطه‌تان می‌خواهید آگاه باشید.
۲) نیازهایتان را به همدیگر بگویید.
۳) بفهمید که طرفتان قادر به برآوردن همه نیازهای شما نیست. بعضی از این نیازها باید در خارج از رابطه برآورده شوند.
۴) برای حرف زدن و بحث کردن درمورد چیزهایی که از هم می‌خواهید علاقه نشان دهید.
۵) نخواهید که طرفتان برای برآوردن همه نیازهای شما تغییر کند. برای قبول کردن تفاوت‌های بین زوج ایدآل هرکدامتان و فرد واقعی که با او ارتباط دارید تلاش کنید.
۶) سعی کنی به مسائل از دید همدیگر نگاه کنید. این به آن معنی نیست که همیشه باید با هم موافق باشید، بلکه هر دوی شما باید تفاوت‌ها، دیدگاه‌ها و نیازهای متفاوت هم را درک کنید.
۷) وقتی در انتظارات، نیازها یا نظراتتان، اختلاف مهم و اساسی وجود دارد، سعی کنید با صداقت و جدیت برای آن تلاش کنید. بهتر است زودتر از متخصص کمک بگیرید تا اینکه آنقدر صبر کنید که وضعیت بحرانی شود.
۸) سعی کنید با طرفتان به طریقی برخورد کنید که نشان دهد دوستش دارید و به او اعتماد دارید.

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


چه چیزی باعث کُند شدن کامپیوترتان شده است؟
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 4117 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

چه چیزی باعث کُند شدن کامپیوترتان شده است؟

کامپیوترها برای سهولت و سرعت بخشیدن به زندگی انسان‌ها بوجود آمده‌اند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر مشکلات بزرگی برای این وسایل آرامش‌ساز بوجود می‌آیند که فلسفه وجودیشان کاملاً زیر سوال می‌رود.

 وقتی کامپیوتر کند عمل می‌کند، بیشتر توصیه می‌شود که روی آن آنتی ویروس نصب کنید یا رم آن را ارتقاء دهید و یا حتی ویندوز را دوباره نصب کنید. اما شما دقیقاً از دلیل این کندی خبر ندارید. مطالبی که در زیر می‌آید هم تصورات و فرضیه‌های غلط عامه کاربران در مورد علت عملکرد کند کامپیوتر را بازگو می‌کند و هم راه حل‌هایی برای بهبود و رفع این مشکل ارائه می‌کند. شما را به مطالعه این موارد دعوت می‌کنیم.

فرضیه اول: نصب یک آنتی ویروس گران قیمت می‌تواند سرعت کامپیوترم را افزایش دهد

زمانی که کامپیوتر به کندی شروع به کار می‌کند و کاربر با پاپ آپ‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود، بیشتر مردم فکر می‌کنند که این مشکل بخاطر یک ویروس یا بدافزار بوجود آمده است. معمولاً بعد از این نتیجه گیری، بیشتر کاربران تصمیم می‌گیرند یک آنتی ویروس جدید خریداری کنند. در بیشتر مواقع خیلی از این کاربران یک آنتی ویروس نصب شده بر روی سیستم خود دارند اما می‌خواهند با یک آنتی ویروس دیگر، قدرت دفاعی کامپیوتر خود را افزایش دهند. اما محافظت در مقابل بدافزارها آنقدرها هم که دیگران تصور می‌کنند کار مشکلی نیست.

چرا این فرضیه اشتباه است؟

اول از همه بیایید در مورد چرایی آلوده شدن کامپیوترتان صحبت کنیم. الفبای دفاع در برابر بدافزارها با «مرور امن وب» آغاز می‌شود. دانلود یک فایل مشکوک، کلیک روی پاپ آپ‌های اینترنتی و یا کلیک بر روی لینک‌های ناشناس که برای شما از طریق پست الکترونیک ارسال می‌شوند، خطر ویروسی شدن کامپیوتر شما را افزایش می‌دهند. اگر این کارهای پرخطر را انجام ندهید، به احتمال خیلی زیاد، کامپیوتر شما ویروسی نخواهد شد.

حالا باید در مورد آنتی ویروس صحبت کرد. داشتن یک آنتی ویروس روی کامپیوتر بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن داشتن یک آنتی ویروس خوب و بدردبخور است. از بروزبودن و قابل اطمینان بودن آن باید مطمئن باشید. اگر اینگونه باشد، پس کامپیوتر شما در امان خواهد بود. بعد از آن باید توجه کرد که از چه آنتی ویروسی استفاده می‌کنید. بعضی نرم افزارها همچون نورتون یا مک‌آفی باعث کندی سیستم خواهند شد. در واقع استفاده از این نرم افزارها می‌تواند باعث کندی کامپیوتر شما باشد. برای مرتفع شدن این مشکل می‌توانید از نرم افزارهای دیگری همچون Microsoft Security Essentials که هم رایگان است و هم سبک، استفاده کنید. تازه با نصب این اپلیکیشن اگر در حال بارگذاری یک فایل مشکوک باشید، Microsoft Security Essentials به شما هشدار خواهد داد. در اینجا باید بگویم که ویندوز ۸ خود بصورت پیش فرض Windows Defender دارد، پس نیازی به نصب آنتی ویروس ندارند.

توجه: هیچگاه بطور همزمان از دو نرم افزار آنتی ویروس روی یک سیستم استفاده نکنید.

استثنائات

یک آنتی ویروس خوب و سبک می‌تواند از شما در مقابل بدافزارها حفاظت کند اما نمی‌تواند از نصب «کرپ ورها» (Crapware) جلوگیری کند. کرپ ورها در اصل بدافزار نیست. این نرم افزارهای اضافی، اپلیکیشن‌هایی هستند که در هنگام نصب یک نرم افزار، به همراه آن نصب می‌شوند و سرعت کامپیوتر شما را کاهش می‌دهند. در آخر این مقاله بیشتر در مورد این افزارها صحبت خواهم کرد اما یک راه‌حل سریع را در اینجا برای شما ذکر می‌کنم: به کنترل پنل وارد شده و قسمت Add/Remove Programsرا باز کنید. برنامه‌هایی که نمی‌شناسید یا تولیدکننده‌های آنها برای شما ناشناسند را از روی کامپیوتر خود پاک کنید.

فرضیه دوم: شما نیاز به یک رم و‌هارد دیسک با فضای بیشتر دارید

راه حل دومی‌که به ذهن مردم می‌رسد، مربوط به ارتقاء حافظه رم و‌ دیسک سخت کامپیوتر می‌شود. بیشتر مردم فکر می‌کنند که رم و‌هارد بیشتر، سرعت عملکرد کامپیوتر را بیشتر می‌کند. اگر کامپیوتر شما قدیمی‌نباشد، آپگرید کردن و ارتقاء نرم افزاری هیچ دردی از شما دوا نمی‌کند.

چرا این فرضیه اشتباه است؟

نصب حافظه رم بیشتر به کامپیوتر شما قابلیت‌های بیشتری در مالتی تسکینگ (چندوظیفگی) می‌دهد. در غیر این صورت زمانی که از نرم افزارهایی که حافظه زیادی از رم را مصرف می‌کنند (همانند فتوشاپ) لازم است که شما فضای رم ۲ تا ۴ گیگابایت در اختیار داشته باشید. البته بسیاری از کامپیوترهای بروز از این میزان رم برخوردارند. این مسئله برای‌ هارددیسک شما هم پابرجاست. اگر فضای آن لبریز و کاملاً پرشده، می‌توانید‌هارد دیسک خود را افزایش دهید در غیر این صورت اگر حتی فقط ۱۰ درصد حافظه سخت کامپیوتر شما خالی باشد نیاری به ارتقاء و افزایش آن نخواهد بود.

استثنائات

اگر کامپیوتر شما یک گیگابایت یا کمتر حافظه داشته باشد، رم آن را افزایش دهید. اگر کار شما طوری است که همزمان از چند نرم افزار استفاده می‌کنید، بهتر است رم کامپیوتر شما بین ۲ تا ۴ گیگابایت حافظه داشته باشد. بهتر است برای بهینه سازی استفاده از رم کامپیوتر، از نرم افزارهای نمایشگر بررسی وضعیت رم استفاده کنید.

ارتقاء سخت افزاری بیشتر به درد نرم افزارهایی همانند آنهایی که برای ویرایش ویدیو و یا عکس مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌خورد. اول از ۶۴ بیتی بودن ویندوز خود مطمئن شوید، پس از آن می‌توانید رم کامپیوتر خود را حتی تا ۸ گیگابایت افزایش دهید.

اگر می‌خواهید‌ هارد درایو خود را ارتقاء دهید، بهتر است ارتقاء از نوع سرعتی و حجمی‌باشد. یعنی‌هارد درایو خود را به «حافظه حالت جامد» یا همان SSD تغییر دهید. در واقع این کار، بهترین ارتقائی خواهد بود که برای کامپیوترتان اعمال می‌کنید.

فرضیه سوم: کامپیوتر شما کهنه و فرسوده شده است

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که اجزای داخلی کامپیوتر، با گذشت زمان کند، کهنه و فرسوده می‌شوند. درست است که کامپیوتر شما تا ابد کار نمی‌کند اما سخت افزار آن تا روزی که از کار بیافتد همانند روز اول کار می‌کند.

توجه: با استفاده بیشتر شما از دستگاه، سرعت آن کند نمی‌شود.

چرا این فرضیه اشتباه است؟

دلیل کاهش سرعت کامپیوتر شما در طول زمان حتی اگر تعداد زیادی اپلیکیشن داشته باشید، به علت این است که نرم افزارها روزبه‌روز ویژگی‌هایشان افزایش می‌یابد و به قدرت بیشتری برای عملکرد بهتر و پرسرعت‌تر نیاز خواهند داشت. در حالت تئوری اگر شما یک نرم افزار را نصب کرده و هیچ وقت بروزرسانی نکنید، همه چیز مثل روز اول و با سرعت بالا کار خواهد کرد. اما این کار نه عملی خواهد بود و نه امن. چرا که سخت افزار کامپیوتر شما کهنه می‌شود اما شما متوجه آن نمی‌شوید. به جای آن، یک روز این کامپیوتر از کار می‌افتد. در واقع این از کارافتادگی ناگهانی به شما یادآوری می‌کند تا بصورت منظم از کامپیوتر خود پشتیبان‌گیری کنید.

بسیاری از شما مطمئناً به این مسئله اشاره خواهید کرد که در این موضوع یک استثناء وجود دارد و آن‌هارد درایو است.‌ هارد درایوها هرچه پیرتر می‌شوند، کندتر می‌شوند. اگر این اتفاق برای کامپیوتر شما در حال رخ دادن است، حواستان را خوب جمع کنید، چرا که ممکن است فایل‌های مهم شما آسیب ببینند و یا کاملاً از بین بروند. شما می‌توانید همیشه‌ هارددیسک خود را برای دیدن این که آیا بدسکتور دارد یا نه مورد بررسی قرار دهید. برای این کار وارد Command Prompt شده و این فرمان را اجرا کنید:

chkdsk c: /r

این کار باعث پیداشدن خطاهایی می‌شود که نمی‌توانند درست شوند، پس حتماً از کامپیوتر خود پشتیبان بگیرید و‌هارددرایو خود را آپگرید کنید. اگر این کارها را انجام ندهید، در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهید شد.

استثنائات

بعضی از دیسک‌های حالت جامد قدیمی‌ هستند و می‌توانند در طول زمان کند شوند. اما دیگر قسمت‌های کامپیوتر شما با این مشکل روبه رو نخواهند شد.

فرضیه چهارم: شما باید سیستم عامل کامپیوترتان را دوباره نصب کنید

نصب کامل و درست یک سیستم عامل می‌تواند باعث سرعت و افزایش بهره‌وری کامپیوتر شود اما این کاری نیست که شما باید انجام دهید. همانطور که در بالا گفتم، کامپیوتر شما با نصب و استفاده از نرم افزارهای جدید و پرقدرت‌تر کند می‌شود. اگر زمانی احساس کردید که باید سیستم عامل کامپیوتر تعویض شود، بخاطر این است که برنامه‌های غیرکاربردی و بدردنخور نصب کرده‌اید و ویندوز یا OS X را با کُندی مواجه کرده‌ید.

چرا این فرضیه اشتباه است؟

نصب دوباره یک سیستم عامل باعث افزایش سرعت کامپیوتر می‌شود، چراکه تمام پلاگین‌ها و اپلیکیشن‌ها و دیگر ابزارهایی را که نصب کرده بودید، از روی کامپیوتر شما حذف می‌شوند. با این کار کامپیوتر سریعتر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد، اما تا زمانی که همان برنامه‌های غیرکاربردی را دوباره نصب نکنید! به جای نصب دوباره هرچند وقت یکبار به برنامه‌هایی که نصب می‌کنید، دقت کنید و تعداد آنها را به حداقل برسانید. توجه بیشتری هم به پلاگین‌های ویندوز اکسپلورر، آنتی ویروس سیستم و دیگر برنامه‌هایی که در زمینه فعال هستند داشته باشید.

استثنائات

اگر کامپیوتر جدیدی خریداری کردید که نرم افزارهای نصب‌شده پیش فرض زیادی دارد، نصب یک سیستم عامل جدید می‌تواند کمک بزرگی باشد. البته با پاک کردن آن نرم افزارها هم می‌توانید از فکر نصب یک سیستم عامل جدید بیرون بیایید.

فرضیه پنجم: باید کامپیوتر من دفراگمنت شود یا رجیستری آن پاکسازی شود یا ...

مطمئناً شما از کارهایی که به عنوان «نگهداری از کامپیوتر» از آنها یاد می‌شوند، با خبر هستید. انجام این امور باعث افزایش سرعت کامپیوترهایی که لبریز از اطلاعات و نرم افزارهای مختلف هستند می‌تواند کارساز باشد.

در زیر به تعدادی از این امور محدود اشاره می‌کنیم:

دفراگمنت کردن (یکپارچه سازی): ویندوز‌های ویستا، ۷، ۸ و سیستم عامل مک بصورت خودکار‌ هارد درایو کامپیوتر را دفراگ می‌کند. اما اگر هنوز از ویندوز ایکس پی استفاده می‌کنید، باید این کار را دستی انجام دهید.

پاک کردن رجیستری: زمانی که برنامه‌ای را از روی کامپیوتر خذف می‌کنید، در بیشتر مواقع آنها اطلاعاتی را روی رجیستری کامپیوتر بر جای خواهند گذاشت. این اطلاعات ممکن است که کارایی نداشته باشند اما سرعت کامپیوتر شما را کند نمی‌کنند. استفاده از برنامه‌هایی که برای پاک کردن رجیستری مورد استفاده قرار می‌گیرند، تاحدی خطرناک است پس بهتر است از آنها دور بمانید و کاری با رجیستری نداشته باشید.

پاک کردن پریفچینگ (Prefetching) یا واکشی اولیه ویندوز: پریفچ یا واکشی، ویژگی است در سیستم عامل ویندوز که برای شروع سریعتر نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. من نمی‌دانم چرا بعضی‌ها فکر می‌کنند پاک کردن پریفچ ویندوز باعث افزایش سرعت کامپیوتر می‌شود اما باید بگویم نه تنها این کار هیچ کمکی به سیستم شما نمی‌کند، بلکه باعث کندی و حتی بروز مشکل‌های جدید در آن می‌شود.

غیر فعال کردن حالت ویندوز ریستور (بازگرداندن سیستم) یا از کار‌انداختن دیگر سرویس‌های ویندوز: ممکن است ویندوز بعضی سرویس‌ها که شما نیاز نداشته باشید را اجرا کند اما غیرفعال کردن آنها کمکی به افزایش سرعت کامپیوتر نمی‌کند. درحقیقت اگر شما سرویسی را قطع کنید ممکن است با مشکل روبه‌رو شوید.

خوب! پس چگونه می‌توان یک کامپیوتر کند را نجات داد؟

ما تا اینجا سعی کردیم به شما بگوییم که چه کارهایی را انجام ندهید اما خوب هنوز کامپیوتر شما کند است و شما راه‎‌حل هستید. در این جا به شما چند راه را نشان می‌دهیم:

از اجرای چند اپلیکیشن بطور همزمان خودداری کنید:

نگاهی به نوارمنوی سیستم بیاندازید. اگر بیشتر از چند آیکون مختصر در آن مشاهده کردید، باید بدانید که نباید اینطور باشد و ممکن است در این حالت کامپیوتر شما عملکرد کندی از خود نشان دهد. اگر برنامه ای بدون خواست شما فعال می‌شود، آن را از استارت‌آپ حذف کنید.

اگر نمی‌دانید بعضی از این آیکون‌ها به چه منظور فعال هستند، باید از مفید بودن و یا غیر مفید بودن برای کار خود از آنها مطمئن شوید. اگر بدرد کارتان می‌خورد، آن را نگه دارید. در غیر اینصورت بهتر است پاک شود.

از نصب برنامه‌های اضافی خودداری کنید:

بعضی اوقات یک اپلیکیشن ساده می‌تواند تمام کامپیوتر را در حالت توقف و ایستایی نگه دارد. این ممکن است بخاطر اجرای سرویس‌های غیر ضروری در زمینه کامپیوتر باشد که خود را به ویندوز اکسپلورر متصل می‌کنند و موجب کاهش سرعت و کارایی کامپیوتر شما می‌گردند. یادتان باشد قرار نیست همه اپلیکیشن‌های دنیا را در کامپیوتر خود نصب کنید. در ضمن یاد بگیرید به پیشنهادات سایت‌ها و سرویس‌های مختلف مبنی بر نصب برنامه‌ها و نوار ابزارهای مرورگر نه بگویید.

اگر به یک اپلیکیشن مشکوک هستید، از خودتان بپرسید:

آیا کامپیوتر من زمانی که اپلیکیشن بسته باشد بهتر کار می‌کند؟ اگر اینطور است پس باید آن را پاک کنید. برای روشن شدن بیشتر این مسئله یک مثال برای شما می‌آورم. من شخصاً آیتونز را یک برنامه اضافی می‌دانم چرا که خود را در هر جایی قرار می‌دهد و در زمان اجرا باعث کندی زیاد سیستم می‌شود. اگر واقعاً آنقدر این نرم افزار را دوست دارید که زندگی بدون آن برای شما محال خواهد بود، پس بهتر از یک پلیر بهتر و سبک‌تر استفاده کنید و زمانی آیتونز را فعال کنید که بخواهید دستگاهتان را با کامپیوتر همگام یا اصطلاحاً «سینک» (Sync) کنید.

از پُر کردن نرم افزارها با اطلاعات زیاد خودداری کنید:

هرچه بیشتر روی یک نرم افزار فشار بیاورید، مطمئناً کُندتر عمل خواهد کرد. پخش کننده موسیقی سیستم هرچه قطعات آهنگ بیشتری داشته باشد، کندتر عمل می‌کند. پس حتماً موزیک‌هایی که لازم ندارید را حذف کنید. همچنین مرورگر شما هرچه پلاگین و افزونه‌های بیشتری داشته باشد، آرام‌تر کار می‌کند. پس بهتر است افزونه‌های اضافی را پاک کنید. هرچه فشار کمتری بر اپلیکیشن‌ها وارد کنید، آنها سریعتر کار می‌کنند.

بطور منظم سیستم را مورد ارزیابی قرار داده و امور مربوط به نگهداری را انجام دهید: هرچند وقت یکبار بطور منظم امور مربوط به نگهداری همچون بروزرسانی نرم افزارها، پاک کردن فایل‌های موقت (Temporary Files) و پاک کردن برنامه‌های اضافی را انجام دهید.

مسلماً این موارد زمانی بدرد می‌خورند که شما درحال استفاده از یک کامپیوتر جدید باشید. اگر شما بخواهید جدیدترین نسخه فوتوشاپ را روی یک کامپیوتر قدیمی‌ با قدمت ۱۰ سال اجرا کنید، مطمئناً موفق نخواهید شد. حتی اگر اجرا هم شود، نمی‌توان برای عملکرد سریع آن کاری انجام داد. اما سوای کامپیوترهای قدیمی‌ و یا سیستم‌هایی که در شرایط ویژه هستند، باید قادر باشید از هر کامپیوتری بیشترین استفاده را کنید و با مراقبت از آن، از سرعت بیشتر آن لذت ببرید.

 

زومیت

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آموزش راه هایی برای پنهان کردن فایل ها
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 4119 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )



اگر مرتبا از این سو به آن سو می‌روید، احتمالش زیاد است که نوت‌بوک‌تان جا بماند و یا به سرقت برود. اگر سارق بخواهد به محتویات هارددیسک دسترسی داشته باشد، رمز عبور ویندوز مانع او نخواهد شد و او می‌تواند با یک سی‌دی بوت مثل Hiren boot نوت‌بوک را بالا بیاورد و هارددیسک شما را ببیند.

اما اگر نخواهید سارق به اطلاعات روی هارددیسک نوت‌بوک شما دسترسی داشته باشد چه؟ خود ویندوز می‌تواند اوضاع را امن سازد، اما بسیار بهتر است از برنامه‌های جانبی استفاده کنید تا از امنیت داده‌هایتان مطمئن شوید.

پنهان شدن در جریان داده‌ای

مایکروسافت از زمان ویندوز ۲۰۰۰ چیزی را در سیستم عامل خود گنجانده به نام Alternate Data Streams (ADS) که به شما اجازه می‌دهد بخشی مخفی را به نام فایل اضافه کنید .

برای این کار ابتدا با اجرای دستور cmd به پنجره فرمان بروید. این پنجره در فولدر خانه شما در ویندوز باز می شود( که معمولا در آدرس C:users است).

حال عبارت زیر را تایپ کنید:

Notepad.exe secret_file.txt:hidden

فایل متنی secret_file.txt وجود ندارد و Notepad از شما می‌پرسد آیا می خواهید چنین فایلی بسازید یا نه. در این حالت Yes را بزنید، متنی برای تست در فایل وارد کنید و آن را ذخیره کنید و Notepad را ببندید.

سپس به مرورگر ویندوز بروید و وارد فولدر خانه خود شوید( که به آدرس C:users قابل دسترسی است). آنجا secret_file.txt را می‌بینید، بازش کنید. آیا متنی داخل آن می‌بینید؟ خیر!

سپس به پنجره فرمان برگردید و بنویسید:

Type secret_file.txt

باز هم می‌بینید که دستور Type( که برای نمایش محتویات فایل‌ها به کار می‌رود) چیزی نشان نمی‌دهد. اما اگر بنویسید:

More

محتویات فایل را می‌ینید( دستور بالا محتویات فایل را صفحه صفحه نمایش می‌‌دهد.)

همچنین می‌توانید با نوشتن دستور زیر آن را دوباره در Notepad باز کنید:

Notepad.exe secret_file.txt:hidden.txt

این پسوند اضافی پس از hidden را، سیستم عامل در هنگام اخت فایل به آن نسبت می‌دهد و دانستن آن برای دسترسی به فایل الزامی است.

البته برای استفاده از ADS چندین محدودیت داریم. اول این که دیسک باید حتما به فرمت NTFS باش. دوم اینکه مرورگر ویندوز و خط فرمان آن فایل( در مثال ما secret_file.txt ) را نشان می‌دهند اما اندازه آن را صفر بایت اعلام می‌کنند.

اما به هر حال این روش به عنوان خط اول امنیت روی کامپیوترها گزینه موقتی خوبی استو می‌توان فایل‌ها را در فولدرهای مخفی قرار داد تا دور از دید سارقان احتمالی باشند، اما در هر حال این روش‌ها برای جلوگیری از نفوذ سارقان حرفه‌ای پاسخگو نیست.

راه‌های بهتر

اما روش‌های حرفه‌ای‌تری هم برای این کار وجود دارد. یکی از آنها استفاده از برنامه Easy File Loker است که می‌توانید از آدرس xoslab.com آن را تهیه کنید.

این برنامه کنترلی مرکزی روی فایل‌ها و فولدرها به شما می‌دهد. می‌توانید این موارد را پنهان کنید، برای دسترسی به آنها رمز عبور بخواهید و کاری کنید که در خط فرمان و در مرورگر ویندوز قابل پاک شدن نباشند.

اولین کاری که پس از نصب باید انجام شود این است که روی خود برنامه قفل بگذاریم. برای این کار روی دکمه‌ای که علامت کلید دارد کلیک کنید و سپس رمز عبوری که می‌خواهید روی برنامه باشد را وارد کنید. از این پس هر بار که برنامه را اجرا می‌کنید این رمز عبور از شما خواسته می‌شود. برای حذف برنامه هم نیاز به این رمز خواهید داشت. چون حذف برنامه باعث می‌شود تمام فایل‌های محافظت شده به وضعیت عادی برگردند.

برای این که از فایلی محافظت کنید کافی است روی دکمه‌ای در برنامه که علامت مثبت دارد کلیک کنید. سپس فایل که می‌خواهید را انتخاب کنید. اکنون چند گزینه گنترلی برای شما به نمایش در می‌اید که می‌توانید آنهایی که می‌خواهید را تیک بزنید.

فایل به صورت پیش‌فرض قابل دیدن نخواهد بود اما می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این یعنی اگر فایلی متنی ساخته‌اید همچنان می‌توانید با Notepad.exe از خط فرمان به ان دسترسی داشته باشید، اما این فایل در مرورگر ویندوز دیده نخواهد شد.

دیگر گزینه‌های محافظتی این‌ها هستند: Accessible که اگر تیک بخورد یعنی این فایل برای همه قابل باز شدن باشد؛ Writable که اگر تیک نخورد کسی نمی‌تواند آن فایل را تغییر دهدو ؛ Deletable که اگر تیک نخورد فایل را نمی‌توان پاک کرد.

برای اینکه فایلی را از حالت Locker در آورید و بتوانید آن را ویرایش کنید، آن را در برنامه انتخاب کنید و روی دکمه‌ای کایک کنید که علامت هلال ماه رویش است. با زدن این دکمه وضعیت فایل بین دو حالت حفاظت شده و حفاظت‌نشده تغییر می‌کند.

برای محافظت از یک فولدر کافی است روی دکمه‌ای کلیک کنید که در آن علامت جمع داخل مربع قرار گرفته.

 


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


طولانی ترین شب سال در کشورهای دیگرچگونه است؟
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 4808 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

طولانی‌ ترین شب سال در کشورهای دیگر

یلدا، شب تولد مسیح یا انقلاب زمستانی، نام آخرین روز از پاییز را هر چه که بگذارید وجه اشتراک تمام‌شان مراسمی است که مردم برای زنده نگه‌داشتن طولانی‌ترین شب سال برگزار می‌کنند.

یلدا، شب تولد مسیح یا انقلاب زمستانی، نام آخرین روز از پاییز را هر چه که بگذارید وجه اشتراک تمام‌شان مراسمی است که مردم برای زنده نگه‌داشتن طولانی‌ترین شب سال برگزار می‌کنند. شبی که خورشید در بیش‌ترین فاصله از استوا قرار می‌گیرد و در نتیجه زمستان نیمکره شمالی و تابستان نیمکره جنوبی از راه می‌رسد.

انقلاب زمستانی از هزاران سال قبل تا به حال بهانه برگزاری آئین‌های باستانی بوده است؛ در ایران باستان بهانه شب چله، در میان یهودیان بهانه حنوکا و در میان مسیحیان بهانه جشن کریسمس. اما به جز این آیین‌ها، در فرهنگ هر کشور رسم و رسومی برای زنده نگه داشتن طولانی‌ترین شب سال وجود دارد که فردا شب، وقتی شما پای سفره یلدایتان نشسته‌اید و با انار و خرمالو و دیوان حافظ به استقبال زمستان می‌روید‌، آنها در حال برگزار کردن این رسم و رسوم هستند.

پاکستانی‌ها بر اساس آیین‌های قدیمی شان در شب یلدا به دعا و نیایش می‌پردازند. مردان آیین حمام زمستانی را به جا می‌آورند و در حالی که تکه نانی را در دست گرفته اند روی سرشان آب می‌ریزند. این حمام باید ایستاده انجام شود و از صبح تا بعد از ظهر آخرین روز از پاییز ادامه خواهد داشت. زنان و دختران هم مراسم سنتی حمام را به جا می‌آورند و بعد از این تطهیر مراسم آتش افروزی، جشن و پایکوبی و خوردن غذایی که از شکمبه بز تهیه شده، آغاز می‌شود.

مردم شرق آسیا، انقلاب زمستانی‌شان را با مراسم دونگ‌ژی جشن می‌گیرند. مراسمی که در میان ژاپنی‌ها، چینی‌ها، کره‌ای‌ها و مردم فیلیپین و تایلند و ویتنام، یکی از مهم‌ترین مراسم آیینی به حساب می‌آید و از غروب روز آخر پاییز شروع می‌شود. خانواده‌ها در این روز دور هم جمع می‌شوند و غذایی به اسم تانگ یوآن و کوفته برنجی می‌خورند؛ غذاهایی که در فرهنگ شرق آسیایی‌ها، نماد همبستگی و اتحاد خانواده دانسته می‌شوند.

در کره، غذایی به نام سائیلسیم مرسوم است که با برنج و لوبیا قرمز تهیه می‌شود. آنها مایع مخصوصی را در این روز در اطراف خانه خود می‌پاشند تا ارواح خبیث و نیروهای شر را از اطراف شان دور کنند. کاری که شاید منشا آن، افسانه قدیمی چینی‌ها باشد که بر اساس آن در آخرین روز پاییز روح یک شکارچی به خانه روستاییان سرک می‌کشد تا طعمه فصل سرمایش را پیدا کند.

ژاپنی‌ها هم در این روز حمام مرکبات می‌گیرند تا نه فقط نیروهای منفی را از خود دور کنند، بلکه در زمستان پیش رو، از سرماخوردگی هم در امان باشند. حمام مرکبات در گذشته به معنی غوطه ور شدن در وان مرکبات بود اما امروزی‌ها اگر قرار باشد این رسم را به جا بیاورند، در وانی حمام می‌کنند که داخل آن چند لیمو و پرتقال را شناور کرده اند.

در اسکاتلند مراسمی به اسم هاگمانی برگذار می‌شود که در آن مراسم «اولین قدم» برگزار می‌شود. رسمی شبیه کاسه زنی نوروز ایرانی‌ها که در آن، یک نفر با موهای بلند و سیاه رنگ در خانه همسایه‌ها می‌رود و از آنها هدیه‌هایی مثل نمک، نان، نوشیدنی، پودینگ میوه، شیرینی و شکلات و... می‌گیرد. هاگمانی از نیمه شب به بعد آغاز می‌شود یکی از مهم‌ترین جشن‌های زمستانی اسکاتلندی‌ها است.

مردم بولیوی، پرو و اکوادور رسم مشترکی در طولانی‌ترین شب سال دارند: طناب پیچ کردن خورشید! آنها به ارتفاعات می‌روند و در مراسمی آیینی وانمود می‌کنند خورشید را به سنگ‌ها بسته اند تا روزها را طولانی‌تر کنند. ارتفاعات ماچوپیچو در اسپانیا یکی از مهم‌ترین نقاط باستانی طناب پیچ کردن خورشید بوده است.

اما پرهیجان‌ترین مراسم شاید فستیوالی باشد که در باهاماس، غرب آفریقا، جامائیکا و بخش‌هایی از کارولینا و ویرجینیا برگزار می‌شود. در این فستیوال، مردم با لباس‌های عجیب و غریبی مثل کله گاو، پیکر اسب، شیطان و فرشته و... به خیابان‌ها می‌آیند و موسیقی‌های آیینی شان را می‌نوازند تا به استقبال زمستان بروند.

در روسیه هم مردم طولانی‌ترین شب سال را به دعا و نیایش می‌پردازند و غذای مرسوم شان نان و پنیر و عسل است. آنها با ریسه کشیدن خیابان‌ها و روشن کردن چراغ‌های رنگین، به استقبال زمستان می‌روند و در طولانی‌ترین شب سال‌شان کلوچه‌های خانگی به یکدیگر هدیه می‌دهند.

آداب و رسوم شب یلدا در ایران هم پیشینه ای دراز دارد. آیینی که یکی از اهداف اصلی اش جمع کردن خانواده در کنار هم است. البته در این چندسال اخیر و همزمانی شب یلدا با ماه های محرم و صفر، در کنار محترم شمردن این ایام، تاکید بر جنبه خانوادگی این آیین کهن بیشتر شده است. موضوعی که در روایات دینی هم با عنوان «صله رحم» از آن یاد شده تا پیوند سنت های ایرانی و اسلامی با هم، رنگ دیگری به یلدای این چندسال بدهد.

منبع:مجله مهر

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


شهری که همه اهالی آن دزد بودند...
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 2058 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

شهر دزدها
..............................
طنزی از ایتالو کالوینو
 
 

شب‌ها پس از صرف شام، هرکس دسته کلید بزرگ و فانوس را برمی‌داشت و از خانه بیرون میزد؛ برای دستبرد زدن به خانه یک همسایه !

حوالی سحر با دست پر به خانه برمی‌گشت، به خانه خودش که آن را هم دزد زده بود !!!
 
 
 
 
به این ترتیب، همه در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی می‌کردند؛ چون هرکس از دیگری می دزدید و او هم متقابلاً از دیگری، تا آنجا که آخرین نفر از اولی می دزدید...

داد و ستدهای تجاری و به طور کلی خرید و فروش هم در این شهر به همین منوال صورت می‌گرفت؛ هم از جانب خریدارها و هم از جانب فروشنده ها دولت هم به سهم خود سعی می‌کرد حق و حساب بیشتری از اهالی بگیرد و آنها را تیغ بزند و اهالی هم به سهم خود نهایت سعی و کوشش خودشان را می‌کردند که سر دولت را شیره بمالند و نم پس ندهند و چیزی از آن را بالا بکشند؛ به این ترتیب در این شهر زندگی به آرامی سپری می‌شد. نه کسی خیلی ثروتمند بود و نه کسی خیلی فقیر و درمانده...!
 
 
 
 
روزی، چطورش را نمی‌دانیم؛ مرد درستکاری گذرش به شهر افتاد و آنجا را برای اقامت انتخاب کرد و شبها به جای اینکه با دسته کلید و فانوس دور کوچه ها راه بیفتد برای دزدی، شامش را که می‌خورد، سیگاری دود می‌کرد و شروع می‌کرد به خواندن رمان...

دزدها می‌آمدند؛ چراغ خانه را روشن می‌دیدند و راهشان را کج می‌کردند و می‌رفتند...
 
 
 
 
 
اوضاع از این قرار بود تا اینکه اهالی، احساس وظیفه کردند که به این تازه وارد توضیح بدهند که گرچه خودش اهل این کارها نیست، ولی حق ندارد مزاحم کار دیگران بشود و هرشبی که در خانه می‌ماند، معنیش این بود که خانواده ای سر بی شام زمین می‌گذارد و روزبعدهم چیزی برای خوردن ندارد !!!

بدین ترتیب، مرد درستکار در برابر چنین استدلالی چه حرفی برای گفتن می‌توانست داشته باشد؟ بنابراین پس از غروب آفتاب، او هم از خانه بیرون میزد و همانطور که از او خواسته بودند، حوالی صبح برمی‌گشت؛ ولی دست به دزدی نمی‌زد ، آخر او فردی بود درستکار و اهل اینکارها نبود.
 
 
 
 
 
می‌رفت روی پل شهر می‌ایستاد و مدتها به جریان آب رودخانه نگاه می‌کرد و بعد به خانه برمی‌گشت و می‌دید که خانه اش مورد دستبرد قرار گرفته است...

در کمتر از یک هفته، مرد درستکار دار و ندارد خود را از دست داد؛ چیزی برای خوردن نداشت و خانه اش هم که لخت شده بود. ولی مشکل این نبود !

چرا که این وضعیت البته تقصیر خود او بود. نه! مشکل چیز دیگری بود. قضیه از این قرار بود که این آدم با این رفتارش، حال همه را گرفته بود!
 
 
 
 
 
 
 
 
او اجازه داده بود دار و ندارش را بدزدند بی آنکه خودش دست به مال کسی دراز کند. به این ترتیب، هر شب یک نفر بود که پس از سرقت شبانه از خانه دیگری، وقتی صبح به خانه خودش وارد می‌شد، می‌دید خانه و اموالش دست نخورده است؛ خانه‌ای که مرد درستکار باید به آن دستبرد می‌زد.

به هر حال بعد از مدتی به تدریج، آنهایی که شبهای بیشتری خانه شان را دزد نمی‌زد رفته رفته اوضاعشان از بقیه بهتر شد و مال و منالی به هم می‌زدند و برعکس، کسانی که دفعات بیشتری به خانه مرد درستکار (که حالا دیگر البته از هر چیز به‌دردنخوری خالی شده بود) دستبرد می‌زدند، دست خالی به خانه برمی‌گشتند و وضعشان روز به روز بدتر می‌شد و خود را فقیرتر مي‌یافتند...
 
 
 
 
به این ترتیب، آن عده ای که موقعیت مالیشان بهتر شده بود، مانند مرد درستکار، این عادت را پیشه کردند که شبها پس از صرف شام، بروند روی پل چوبی و جریان آب رودخانه را تماشا کنند. این ماجرا، وضعیت آشفته شهر را آشفته تر می‌کرد؛ چون معنیش این بود که باز افراد بیشتری از اهالی ثروتمندتر و بقیه فقیرتر می‌شدند.
 
 
به تدریج، آنهایی که وضعشان خوب شده بود و به گردش و تفریح روی پل روی آوردند، متوجه شدند که اگر به این وضع ادامه بدهند، به زودی ثروتشان ته می‌کشد و به این فکر افتادند که چطور است به عده ای از این فقیرها پول بدهیم که شبها به جای ما هم بروند دزدی ؟!!!
 
 
 
 
 
قراردادها بسته شد، دستمزدها تعیین و پورسانت‌های هر طرف را هم مشخص کردند: آنها البته هنوز دزد بودند و در همین قرار و مدارها هم سعی می‌کردند سر هم کلاه بگذارند و هرکدام از طرفین به نحوی از دیگری چیزی بالا می‌کشید و آن دیگری هم از ...

اما همانطور که رسم اینگونه قراردادهاست، آنها که پولدارتر بودند و ثروتمندتر و تهیدست‌ها عموماً فقیرتر می‌شدند. عده ای هم آنقدر ثروتمند شدند که دیگر برای ثروتمند ماندن، نه نیاز به دزدی مستقیم داشتند و نه اینکه کسی برایشان دزدی کند ولی مشکل اینجا بود که اگر دست از دزدی می‌کشیدند، فقیر می‌شدند؛ چون فقیرها در هر حال از آنها می‌دزدیدند.

فکری به خاطرشان رسید؛ آمدند و فقیرترین آدمها را استخدام کردند تا اموالشان را در مقابل دیگر فقیرها حفاظت کنند، اداره پلیس برپا شد و زندانها ساخته شد...!

به این ترتیب، چند سالی از آمدن مرد درستکار به شهر نگذشته بود که مردم دیگر از دزدیدن و دزدیده شدن حرفی به میان نمی‌آوردند، صحبت‌ها حالا دیگر فقط از دارا و ندار بود؛ اما در واقع هنوز همه دزد بودند...
 
 
 
 
 
 
.....................................................
 
ایتالو کالوینو  (۱۵ اکتبر ۱۹۲۳ - ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۵) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ایتالیایی قرن بیستم است. بسیاری از آثار وی به زبان فارسی ترجمه شده‌است. او نویسنده، خبرنگار، منتقد و نظریه‌پرداز ایتالیایی است که فضای انتقادی آثارش باعث شده او را یکی از مهم‌ترین داستان نویس‌های ایتالیا در قرن بیستم بدانند.
 
 

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


8شوخی جالب کامپیوتری برای فریب دوستانتان
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 4261 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
در این مقاله تلاش شده است با اندک دانش کامپیوتری، شوخی‌های ساده و جذاب تکنولوژیکی را برایتان گردآوری کنیم تا لحظات خود و دوستانتان را با آن پر کنید. ولی قول بدهید همه شوخی‌ها را یکجا روی کامپیوتر دوستتان اعمال نکرده و پیش از آنکه دوستتان دست به خود کشی بزند، شوخی‌ها را پایان دهید.

آیکن‌های دسکتاپ را ناپدید کنید تا دوستتان کمی نگران شود

این شوخی بسیار ساده است و برای انجام آن فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارید. زمانی که ماوس کامپیوتر دوستتان به دست شما افتاد، بدون اینکه کسی متوجه شود، روی Desktop کلیک راست کرده و با استفاده از گزینه View تیک مربوط به Show Desktop Icons را بردارید تا همه آیکن‌های روی دسکتاپ ناپدید شوند. همه چیز برای سرکار گذاشتن دوستتان آماده است. با این کار دوست شما تصور می کند که تمام فایل‌های روی دستکتاپ حذف شده است.

حالت کنتراست زیاد را فعال کنید

با فعال کردن گزینه "High Contrast Mode" از طریق یک میانبر ساده باعث می‌شوید که بعضی از رنگ‌ها معکوس شود ( این حالت برای بهتر دیده شدن مطالب در نمایشگر کاربرد دارد). تنها لازم است کلید Shift را نگاه داشته و کلیدAlt و PrtScr را نیز به همراه آن بفشارید تا این حالت فعال شود. اگر پیغامی مشابه تصویر بالا روی صفحه ظاهر شد، دکمه Yes را کلیک کرده و کمی منتظر بمانید.

از همین سه کلید می‌توانید برای بازگشت به حالت اول استفاده کنید. درست به همین سادگی. نگاه کردن چهره دوستانتان در این حالت جالب است.

تغییر جهت صفحه نمایش

به Control Panel ویندوز مراجعه کنید. در قسمت بالا سمت راست درست همان قسمتی که گزینه View by وجود دارد گزینه large icons را انتخاب کنید؛ توجه داشته باشید که این گزینه به صورت پیش فرض بر روی Categories تنظیم شده است. حالا بر روی آیکن Display کلیک کنید. از انتخاب‌های موجود در سمت چپ، گزینه Change display settings را انتخاب کرده و در صفحه ای که باز می‌شود از منوی آبشاری Orientation، گزینه سومLandscape (flipped) را انتخاب نمایید و در حالی که نمایشگرتان تصاویر را بر عکس نشان می‌دهد، گزینه Keep Changes را کلیک کنید.

جالب ترین قسمت این شوخی زمانی است که دوست شما برای بازگرداندن نمایشگرش به حالت اول کلی به زحمت و تغلا می‌افتد.

اشاره گر ماوس را تغییر دهید

تغییر چهره اشاره گر موس یک ترفند ظریف ولی موثر است. باز هم به سراغ Control Panel بروید و در آنجا آیکن Mouse را انتخاب کنید، سپس از زبانه‌های بالا سراغ Pointers بروید. حالا گزینه‌های متفاوتی برای تغییره چهره اشاره گر ماوس پیشاروی شماست. اگر از ما نظر بخواهید آیکن Busy را به شما پیشنهاد می‌دهیم که بسیار تأثیر گذار خواهد بود. امتحانش کنید.

تنظیمات مربوط به صرفه جویی انرژی Power-Saving رادست‌کاری کنید

یکی دیگر از شوخی‌های با نمک و زیرکانه تغییر در تنظیمات مربوط به صرفه جویی انرژی در کامپیوتر قربانی است. این دست کاری منجر به بروز رفتارهایی نا معمول از کامپیوتر می‌شود که برای دوستتان می‌تواند آزاردهنده و نامأنوس باشد. یکی از بهترین خرابکاری‌های این بخش می‌تواند تغییر در زمان انتظار کامپیوتر برای رفتن به حالت خوابSleep باشد که می‌توانید آن زمان را به یک دقیقه کاهش دهید. بدین منظور آیکن Power Options را از Control Panel انتخاب کرده سپس در سمت چپ به سراغ Change when the computer sleeps رفته و تمام انتخاب‌ها را روی یک دقیقه تنظیم کنید. در این صورت قربانی شما مدام در حال بیدار کردن دستگاه خود از حالت هایبرنیت یا Sleep است و تا چند لحظه از کامپیوترش غافل می‌شود دوباره باید برای بیدار کردن آن مدتی به انتظار بنشیند. خواهشا از او نخواهید آنچه را که بعد از شنیدن نحوه این شوخی نثارتان می‌کند به ما نسبت دهد.

اگر تا اینجای کار همه این شوخی‌ها را بر روی کامپیوتر دوستتان اعمال کرده اید، لطفا ادامه مقاله را مطالعه نکنید. چراکه ممکن است منجر به درگیری فیزیکی شود.

صداهای پیشفرض را تغییر دهید

عوض کردن صداهای پیش فرض کامپیوتر، چند دقیقه ای از وقت شما را خواهد گرفت ولی ارزش انجام آن را دارد. در Control Panel آیکن Sound و سپس زبانه Sounds را انتخاب کنید. در منوی Program Events تلاش کنید غیر معمول ترین و گوش خراشترین ترین صداها را برای بخش‌های متفاوت انتخاب کنید. البته نگاهتان به دوستتان و زمان باشد که متوجه فعالیت‌های تخریبی شما نشود. صداهای Error ، logoff و fail انتخاب‌های خوبی می‌توانند باشند. حالا صدای کامپیوتر را تا آخرین حد زیاد کنید و منتظر شوید که دوستتان هنگام آتش کردن کامپیوتر با چه صداهای گوشخراشی مواجه می‌شود. احتمالا اگر شما هم بلند بلند و گوشخراشانه بخندید، شما را از الطافش بی‌نصیب نخواهد گذاشت.

مقداری نوشته به نمایشگر ساعت اضافه کنید

ریسک این شوخی کمی بالا است زیرا باید مطمئن باشید که دوستتان برای لحظاتی غیب خواهد بود و شما فرصت کافی برای پیاده سازی نقشه خود را خواهید داشت.

اضافه کردن مقداری متن به نمایشگر ساعت و تاریخ می‌تواند در نهایت موجب تحسین و تمجید قربانیتان از شما را فراهم کند.

مطابق شوخی‌های پیشین ابتدا به سراغ Control Panel رفته و در آنجا به دنبال گزینه Region and Language بگردید و آن را انتخاب کنید. در زبانه Formats آیکن Additional settings که در پایین صفحه قرار دارد را کلیک نمایید. حالا به سراغ زبانه Time رفته و در کادر Long time عبارت tt را تایپ کنید. سپس در کادر AM symbol و PM symbol هر نوشته ای که می‌خواهید دوستتان صبح و بعد از ظهر مشاهده کند، را خیلی راحت برای اون تایپ کنید. و در نهایت با زدن OK انجام نقشه را به پایان رسانید. حالا نوشته مورد نظر شما بالای قسمت تاریخ درست جایی که زمان نشان داده می‌شود قابل مشاهده است. البته احتمالا مدت زمانی طول می‌کشد تا دوستتان متوجه این تغییر شود ولی به هر حال هر زمان که متوجه شود برایش بسیار تعجب برانگیز خواهد بود و احتمالا از شما سوال می‌کند که این متن چگونه به آنجا رفته است و شما هم که مثلا خدای کامپیوتر هستید با یک سری عملیات فوق سری و پیشرفته این راز را برملا می‌کنید.

یک برنامه را به شکلی تنظیم کنید که هر 5 دقیقه روی اعصاب دوستتان برود

حالا زمان آن رسیده است که شوخی نهایی را درست بر روی فرکانس اعصاب هدفتان تنظیم کنید. این شوخی قدرتمند ترین و در عین حال مخرب ترین ابزار برای داشتن لحظات خوش بیشتر با دوستانتان است.

در کسری از ثانیه به سراغ Control Panel رفته و گزینه پیشرفته Administrative Tools را انتخاب کنید. حالا دو بار بر روی Task Scheduler کلیک کنید و سپس کلیک بر روی منوی Action، گزینه Create task را انتخاب کنید.

برای تسک خود نامی را برگزینید و در ادامه در زبانه Triggers بر روی New کلیک کرده و تلاش کنید در پایین صفحه Advanced settings را پیدا کنید. حالا کادری که در آن نوشته است Repeat task every... را تیک بزنید. از منوی آبشاری آن مدت زمان 5 دقیقه را انتخاب کنید و در نهایت OK را فشار دهید. بعد از کارها به زبانه Actions رفته و New را انتخاب کنید. منوی آبشاری باید بر روی Start a program تنظیم شده باشد. پس دست به این گزینه دیگر نزنید و تلاش کنید برنامه ای که می‌خواهید هر 5 دقیقه اجرا شود را انتخاب یا browse کنید. با زدن OK و باز هم OK این ترفند هم به پایان می‌رسد. حالا زمانی است که تداخل فرکانس‌ها رخ می‌دهد. اعصاب دوستتان به شدت خط خطی شده و نمی فهمد که مشکل از کجاست. بله درست حدس زدید شما باز می‌توانید همانند یک فرشته نجات به کمک دوستتان بشتابید و سواد کامپیوتریتان را به رخ بکشانید.

در این روزهای اول سال که هنوز امتحانات میان ترم شروع نشده و کلاس‌ها هم یک خط در میان تشکیل می‌شود می‌توانید با دوستانتان به این شوخی‌های تکنولوژیکی بدون هیچ عواقب بد اخروی بپردازید. دقت داشته باشید که از این ترفندها در زمان امتحانات یا آن هنگام که دوستتان یک پروژه سنگین کامپیوتری دارند، استفاده نکنید که می‌تواند بعضا موجب صدمات جسمی و روحی جبران ناپذیری شود.

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


کفاشی که رییس‌جمهور شد!
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 4302 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

شاید جالب باشد که بدانید یکی از روسای جمهور آمریکا ، کفاش بود

«آبراهام لینکلن» در ۱۲ فوریه ۱۸۰۹ (همزمان با چارلز داروین) در خانواده‌ای فقیر و در کلبه‌ای چوبی در مزرعه «سینکینگ اسپرینگ» به دنیا آمد. پدرش «توماس لینکلن» و مادرش «ننسی‌هانکز» نام داشت و هر دو بی‌سواد بودند. آبراهام یک خواهر بزرگ‌تر به نام سارا لینکلن داشت که در سال ۱۸۰۵ به دنیا آمد. برادر کوچک وی، توماس در اوان کودکی جان سپرد.

والدین آبراهام عضو کلیسای پروتستان بودند که به دلیل رد حمایت از برده‌داری، از کلیسای بزرگ جدا شده بودند. وی از دوران کودکی برخورد زیادی با احساسات ضد برده‌داری داشت. با این وجود، هرگز به کلیسای پدر و مادرش یا کلیساهای دیگر نپیوست.

در سال ۱۸۱۶، زمانی که لینکلن ۷ ساله بود، همراه با پدر و مادرش به بخش بری هند نقل مکان کرد. در این ناحیه، در کلبه‌ای چوبی و بدون در و پنجره زندگی می‌کردند که کف آن پر از علف‌های وحشی بود. رختخواب‌هایی که تشک‌های آن را با برگ خشک پر کرده بودند، یک یا دو چهار پایه، یک میز و یک کتاب مقدس، همه اثاث و دارایی آنها را تشکیل می‌داد.

او بعدها پی برد که این جابه‌جایی بعضا به دلیل برده‌داری و نیز به علت مشکلات اقتصادی موجود در کنتاکی صورت گرفته است. در سال ۱۸۱۸، مادرش در سن ۳۴ سالگی و بر اثر عارضه‌ای جان باخت. اندک زمانی بعد، پدر لینکلن با سارا بوش جانستون ازدواج کرد. سارا، لینکلن را مانند بچه‌های خودش بزرگ کرد و در مقایسه لینکلن با پسر واقعی خودش چنین گفت : «هر دو بچه‌های خوبی بودند، اما اکنون که دیگر هیچ کدام نیستند، باید بگویم که آبراهام بهترین پسری بود که در تمام عمرم دیدم» ( لینکلن، نوشته دیوید هربرت دونالد، ۱۹۹۵).

تحصیلات رسمی او احتمالا فقط ۱۸ ماه آموزش، آن هم به وسیله معلمان غیررسمی بوده است. در واقع، او خود آموخته بود، هر کتابی که می‌توانست، قرض می‌گرفت و می‌خواند. بر انجیل، آثار ویلیام شکسپیر، تاریخ انگلستان و تاریخ آمریکا کاملا مسلط بود و خود شیوه‌ای بسیار ساده برای سخن گفتن برگزید که حضار را - که به سخنان پرطمطراق عادت کرده بودند - متحیر می‌ساخت. روزی کتابی کهنه و موش خورده از شرح زندگی واشنگتن به دست آورد، آن را با دقت فراوان خواند و شیفته آن شد .

در ۱۸ سالگی، در دکانی کوچک مشغول به کار شد. در ۱۵مایلی خانه‌اش، دادگاه‌هایی در فصول معینی از سال تشکیل می‌گردید. لینکلن گه‌گاه صبح زود خود را به ‌آنجا می‌رسانید و پس از آنکه تمام روز خود را به شنیدن سخنان قاضیان و دادستان و متهمان می‌گذراند، شامگاهان به خانه باز می‌گشت. او کتاب « قانون اساسی تجدید نظر شده ایالت ایندیانا» را نیز برای مطالعه به عاریه گرفت. مدتی نیز به کمک برادر ناتنی خود، کشتی بی‌بادبان مسطح می‌ساخت و چون با دقت فراوان این کار را به انجام رسانید، صاحب کار، تصدی یک کارخانه و همچنین دکان بزرگی در نیوسالم را به او واگذار کرد. لینکلن با مشتریان رفتار خوبی داشت. یکبار از یک مشتری اشتباها حدود ۶ سنت اضافه گرفته بود، شب هنگام دو سه مایل راه رفت تا مبلغ مزبور را به مشتری پس بدهد.

لینکلن که در خانواده‌ای فقیر پا به دنیا گذاشت، در تمام طول زندگیش با ناکامی مواجه شد. او در هشت دوره انتخابات شکست خورد و دو بار در کار تجارت ناکام ماند و به درهم ریختگی روانی دچار شد. بارها امکان داشت که از همه چیز دست بشوید و تسلیم شود، اما چنین نکرد و بزرگ‌ترین رییس‌جمهور در تاریخ آمریکا شد. لینکلن قهرمان بود و هیچ گاه اسیر یاس و ناامیدی نشد.

وی در سال ۱۸۶۰ و در سن ۵۱ سالگی به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شد و در سال ۱۸۶۵، در آغاز دومین دوره ریاست‌جمهوری خود به قتل رسید وی در این مورد بیان کرد: « راهی خسته کننده و لغزنده بود، یک پایم لغزید و به پای دیگرم خورد تا آن را هم از راه رفتن باز دارد، ولی من به خود آمدم و گفتم این صرفا لغزشی است، نه از پا افتادن».

آبراهام لینکلن پسر یک کفاش بود و زمانی که رییس‌جمهور آمریکا شد، طبعا همه‎ اشراف زادگان سخت برآشفتند و آزرده و خشمگین شدند. در اولین روزی که می‎رفت تا نطق افتتاحیه‎ خود را در مجلس سنای آمریکا ارائه دهد، درست موقعی که داشت از جا برمی‎خاست تا به طرف تریبون برود، اشراف زاده‌ا‎ی بلند شد و گفت: «آقای لینکلن، هر چند شما بر حسب تصادف پست ریاست‌جمهوری این کشور را اشغال کرده‎اید، اما فراموش نکنید که همیشه به همراه پدرتان به منزل ما می‎آمدید تا کفش‎های خانواده‎ ما را تعمیر کنید و در این جا خیلی از سناتورها کفش‎هایی به پا دارند که پدر شما آنها را ساخته است. بنابراین، هیچ‌گاه اصل خود را از یاد نبرید».

این مرد فکر می‎کرد با این کار او را تحقیر می‎کند. آبراهام لینکلن گفت: « من از شما سپاسگزارم که درست پیش از ارائه اولین خطابه‎ام به مجلس سنا، مرا به یاد پدرم انداختید. پدرم چنان طینت زیبایی داشت، چنان هنرمند خلاقی بود که هیچ کس قادر نبود کفش‎هایی به این زیبایی بدوزد. من خوب می‎دانم که هر کاری هم انجام دهم، هرگز نمی‎توانم آنقدر که او آفرینش‌گر بزرگی بود، رییس‌جمهور بزرگی باشم. من نمی‎توانم از او پیشی بگیرم. در ضمن، می‎خواهم به همه‎ شما اشراف‌زادگان خاطر نشان سازم، اگر کفش‎های ساخت دست پدرم پاهایتان را آزار می‎دهد، من هم این هنر را زیر دست او آموخته‎ام. البته من کفاش قابلی نیستم، اما حداقل می‎توانم کفش‎هایتان را تعمیر کنم. کافی است به من اطلاع بدهید تا خودم شخصا به منزلتان بیایم». سکوتی سنگین بر فضای مجلس حکمفرما شد.

لینکلن تلاش بسیاری برای لغو بردگی کرد و تصمیم گرفت تا برده‌فروشی را به طور قطع براندازد. وی در ۲۳ سپتامبر ۱۸۶۲ به اعضای کابینه گفت، من با خدای خود عهد کرده‌ام که این عمل را انجام دهم و به دنبال آن، اعلامیه آزادی را صادر کرد که به موجب آن، چهار میلیون برده آزاد می‌شدند. این اقدام لینکلن، بزرگ ترین حادثه قرن نوزدهم به شمار می‌رود.

دنیای اقتصاد

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


راهنمای خطاهای اینترنتی و سایت ها
30 / 12 / 1391 ساعت 4:8 | بازدید : 4551 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
این مجموعه به شما کمک زیادی خواهد کرد تا با مشکلاتی که در اینترنت یا وب سایتهای مختلف یا حتی وب سایت خودتان رخ میدهد آشنایی بیشتری داشته باشید.

 

400-Bad Request


 خطایی است چند منظوره، بدین مفهوم که اشتباهی در آدرس رخ داده است، علت این است که یا سرور، سند مورد تقاضای کاربر را تشخیص نمی دهد، یا اینکه دیگر سند وجود ندارد و یا کاربر اجازه مرور سند را ندارد.
 راه حل: آدرس تایپ شده را دوباره کنترل کنید. اگر مشکل رفع نشد احتمالا اشتباه در منبعی است که URL را از آن گرفته اید ...



401-Unauthorized


 کاربر در حال تلاش برای دستیابی به سایتی است که نیاز به کلمه عبور دارد.
 راه حل: اگر مطمئن هستید که اجازه مرور صفحه را دارید، کلمه عبور خود را دوباره کنترل کنید. در صورت تکرار خطا، ناچار به تماس با مدیران سایت هستید.


403-Forbidden or connection refused by host


  این خطا مشابه خطای401-Unauthorized است و وقتی ظاهر می شود که کابر اجازه دسترسی به سند مورد نظر را نداشته باشد.


404-File not found


 بروز این خطا چندین علت می تواند داشته باشد: پیوندی که کاربر دنبال می کند به اطلاعات تاریخ گذشته مرتبط است، URL مورد نظر، اشتباه تایپ شده است، سرویس دهنده میزبان آن سایت بخصوص، نمی تواند سند نامبرده در انتهای URL را پیدا کند یا اینکه آن سند وجود ندارد، صفحه جابجا شده یا نام آن تغییر کرده است.
 راه حل: اول آدرس را کنترل کنید. اگر هنوز پیغام خطا دریافت می کنید، باید مطمئن شوید که سایت فعال است. برای این کار آخرین قسمت آدرس را پاک کرده و کلید Enter را فشار دهید. باید ببینید آیا آدرس باقیمانده، شما را به صفحه اصلی تر آن سایت متصل می کند یا خیر. برای مثال در آدرس:

 http://www.bojnourdonline.com/about us.htm شما باید قسمت about us.htm را حذف کنید و کلید Enter را فشار دهید. با این کار از فعال بودن یا نبودن سایت مطلع خواهید شد. اگر آخر آدرس شما به html ختم نمی شود، آخرین علامت / را حذف کرده و html. را تایپ کنید. ممکن است این آدرس، شما را به سند مورد نظرتان برساند.


408-Request timeout


 قبل از اتمام بازیابی فایل توسط سرور، کاربر درخواست را متوقف کرده است ( روی دکمه Stop کلیک کرده، مرورگر را بسته، یا قبل از بارگذاری کامل صفحه، روی پیوندی دیگر کلیک کرده است). علت دیگر می تواند کندی سرور یا حجیم بودن فایل ها باشد.


500-Server error


 اگر سرور، نادرست تنظیم شده باشد یا مشکلات فیزیکی داشته باشد، این خطاها ظاهر می شود.
 راه حل: در صورتی که به طور مداوم این پیغام را دریافت می کنید، کمی صبر کرده و دوباره تلاش کنید. در صورت عدم موفقیت پی در پی، با مدیران سرورها تماس بگیرید.


502-Bad gateway error


 سرورها (نه الزاما وب سرور) برای اجرای درخواستهای رسیده از طرف کلاینت، به عنوان یک گیت وی یا ابزار مسیریابی عمل می کنند تا صفحات وب مورد درخواست را در دسترس وی قرار دهند. این خطا زمانی رخ می دهد که یک پاسخ بی اساس و بی اعتبار از سرور رده بالاتر دریافت شود. این مسئله، معمولا بدین معنی نیست که سرور رده بالاتر و گیت وی، روی پروتکل تبادل داده، توافق ندارند. با توجه به اینکه پروتکل های اینترنت، تعریف شده هستند، معنی این خطا این است که یک یا هر دوی ماشین ها نادرست یا ناقص، برنامه ریزی شده اند.
 راه حل: اولین گام برای حل مشکل پیش آمده، تلاش دوباره بعد از چند دقیقه تامل است. در صورت عدم موفقیت، نمی توانید کار دیگری انجام دهید، جز اینکه با مسئولان تماس بگیرید و آنها را از دریافت چنین خطایی مطلع سازید تا برای رفع مشکل اقدام کنند.


502-Service temporarily overloaded


 سرور ترافیک بالایی دارد. بعد از چند لحظه دوباره تلاش کنید.


503-Service unavailable


 غیر قابل دسترس بودن سرور می تواند علت های مختلفی داشته باشد: ممکن است ISP شما مشکل پیدا کرده باشد یا گیت وی مابین شبکه محلی و اینترنت شما خطایی داشته باشد و یا اینکه ماشین شما درست پیکر بندی نشده باشد.
 راه حل: این مشکل معمولا بعد از چند لحظه مرتفع می شود. در غیر این صورت، تنظیمات سیستم خود را کنترل کنید. در صورت تداوم اشکال، با ISP خود تماس بگیرید.


505-Not implemented


 این خطا در نتیجه وجود مشکل در صفحات وب فرامتنی و معمولا زمانی رخ می دهد که صفحات وب در محلی که اطلاعات تایپ شده و به شخص سومی ارسال شده، دارای فریم باشد.
 راه حل: برای حل این مشکل سعی کنید با گردانندگان آن سایت تماس بگیرید. اگر آدرس صفحه وب مورد نظر http://www.bojnourdonline.com است. آدرس گردانندگان آن باید شبیه webmaster@bojnourdonline.com باشد.


Bad file request


 مرورگرهای وب از تمامی ارکان صفحات وب از جمله فرم ها پشتیبانی می کنند. تمامی مرورگرهای خوب، ارکان استاندارد فرم ها را (اعم از فیلد ورود اطلاعات یا لیست های باز شو) پوشش می دهند. خطا زمانی زخ می دهد که طراح صفحه وب از فرمی در صفحه استفاده کرده که در آن خطا وجود دارد یا اینکه به ابتکاری در ارکان فرم یا دیگر ویژگیهای آن دست زده و این ابتکار جدید غیر استاندارد است.
 راه حل: اول روی دکمه refresh یا reload کلیک کنید تا مطمئن شوید که این خطا، یک خطای کاذب اینترنتی نیست. اگر مشکل حل نشد با ارسال یک نامه الکترونیکی، پدید آورنده صفحه یا گردانندگان آن وب سایت را از خطای پیش آمده، آگاه سازید و یکی دو روز بعد دوباره تلاش کنید.


Cant parse http


 مرورگر نمی تواند URL را تشخیص دهد. برخی از مرورگرها به شما امکان می دهند http اول آدرس را تایپ نکنید، اما برخی دیگر به آن احتیاج دارند.
 راه حل: اول مطمئن شوید URL شما دقیق تایپ شده است. دکمه  refresh یا reload کلیک کنید یا منتظر بمانید و چند لحظه بعد دوباره تلاش کنید. اگر مشکل حل نشد حافظه cache مرورگر خود را پاک کنید. در صورت تداوم مشکل، سایت های دیگر وب را امتحان کنید. اگر می توانید به دیگر سایت ها متصل شوید، فقط با یک سایت مشکل دارید و باید بعد از گذشت چند لحظه دوباره تلاش کنید. اما اگر اتصال به دیگر سایت ها هم با مشکل مواجهید، احتمالا کامپیوتر با اتصالات اینترنتی تان مشکل دارد.


cannot add form submission result to bookmark list


 کاربر سعی دارد نتایج جست و جو از یک موتور جست و جو را که مبتنی بر فرم (مانند WebCrawler) است، به عنوان Bookmark ذخیره کند. مشکل این است که URL نتایج بدست آمده غیر قابل دسترسی است، گر چه ممکن است این مسئله مشخص نباشد.
 راه حل: یا از ذخیره نتایج چشم پوشی کرده و به چاپ آن اکتفا کنید. یا با استفاده از دستور Save As صفحه نتایج را به عنوان یک صفحه HTML در هارد دیسک کامپیوتر خود ذخیره کرده. سپس صفحه ذخیره شده را به لیست Bookmark اضافه کنید. در نظر بگیرید که بسته به نسخه رابط صفحات وب و برخی عوامل دیگر، امکان عدم موفقیت نیز وجود دارد.


 cannot connect to server


 اگر در اتصال به سرورهای خاص از لایه حفاظتی (SSL(Secure Socket Layer استفاده کنید با این خطا مواجه می شوید. این اتفاق در سرورهای c2s StrongArm به هنگام کار با مرورگر Internet Explorer ، نسخه 3 و 4 در ویندوز 95 و ویندوز NT رخ می دهد.


Cannot open the internet site ..., Cant find the server


 URL تایپ شده وجود ندارد یا سرور میزبان درست کار نمی کند.


Connection reset by peer


 یعنی سرور، درخواست را کاملا دریافت نکرده و از شما می خواهد دوباره آن را بفرستید.
 راه حل: روی دکمه  refresh یا reload کلیک کنید. اگر موفق نشدید آدرس را دوباره تایپ کنید.


Couldnot connect to server(useNet خطای)


 سرور خبری، ترافیک بالایی دارد یا از کار افتاده است یا کاربر به سرور خبری دسترسی ندارد. احتمال دیگر، آن است که مروگر کاربر یا برنامه خبرخوان، درست تنظیم نشده است.


Document contains no data


 خطایی کاذب است. دوباره تلاش کنید.


Failed DSN look up DSN entry


 مرحله اول، یعنی پیدا کردن آدرس IP برای سایت، با شکست مواجه شده است.
 آدرس را کنترل کرده و بعد از چند ثانیه دوباره تلاش کنید. اگر دوباره همان پیام را  دریافت کردید، احتمال دارد سرور از کار افتاده باشد. بعد از گذشت چند دقیقه دوباره تلاش کنید


File contains no data


 سایتی که کاربر به آن دسترسی پیدا کرده، درست است اما صفحه وب مورد نظر، در آن وجود ندارد. این خطا زمانی رخ می دهد که سایت در حال به روز شدن است.


Helper application not found


 مرورگر وب از برنامه های کاربردی برای خواندن فایل ها کمک کی گیرد. مثلا Adobe Acrobat برای خواندن فایل های PDF و WinZip یا Stufflt برای خواندن فایل های Zip یا Sit و Realplayer برای خواندن فایل های صوتی. این خطا یعنی کاربر، برنامع کاربردی لازم را ندارد یا آن برنامه درست نصب نشده است. کادر محاوره ای حامل این پیغام، معمولا اطلاعاتی درباره نوع برنامه مورد درخواست می دهد. برخی جملات بی ربط نیز ممکن است وجود داشته باشد.
 راه حل: دستورالعمل مرورگر خود را دنبال کنید تا بتوانید برنامه مورد نیاز را نصب کنید.


HTTP/1.0404 object not found


 کابر به دنبال یک پیوند فرامتنی نادرست است. وقتی در یک صفحه وب، پیوند فرامتنی کور وجود دارد، یعنی در طراحی این صفحه اشتباهی رخ داده است.
 راه حل: نمی توانید برای حل این مشکل کاری انجام دهید. بعد  از مدتی دوباره تلاش کنید.


HTTP server at compressed <..>.com:8080 replies:HTTP/1.0500 error from proxy


 این خطا در سرور ها ی دارای پراکسی عمومیت دارد. این سرورها روی شبکه محلی هستند و امکان اتصال کاربر را به اینترنت، بدون بهره گیری از مودم فراهم می آورند. این خطا نشان می دهد پراکسی مورد استفاده مشغول است یا نمی توان دستوری را که به آن رسیده تفسیر کند. معمولا به جای com .<..> نام ISP کاربر نشان داده می شود.
 راه حل: بعد از چند ثانیه دوباره تلاش کنید. اگر هنوز مشکل وجود دارد با مدیر شبکه آن پراکسی، تماس بگیرید.


Host unavailable


 سرور میزبان این سایت، به علت امور امنیتی برای مدتی کار نمی کند.


Host unknown or unable to locate host or server


 یعنی کامپیوتر میزبان که سایت مورد نظر کاربر روی آن قرار دارد، از کار افتاده است یا دیگر وجود ندارد یا ارتباط، قطع شده است. همچنین ممکن است خطای کاذب اینترنتی باشد.


The internet is going very slow


 سرعت اینترنت پایین است که می تواند به یکی از علل زیر باشد: تعداد کاربران شبکه محلی، زیاد است و باعث می شود سرور و مسیریابها، ترافیک زیادی داشته و سرعت پایین بیاید یا تعداد کاربران ISP بیشتر از گنجایش آن است.
 راه حل: برقراری ارتباط در شب یا اوایل صبح می تواند در بالا بردن سرعت اینترنت موثر باشد.


Internet server error


 خطایی در برنامه رابط صفحات وب و پایگاه داده ها یا نسخه فایل ها وجود دارد.
 راه حل: احتمال کمی وجود دارد که کاربر بتواند این مشکل را رفع کند. مسئولان سایت باید برای حل چنین مشکلی اقدام کنند.


Invalid host or unable to resolve (FTPخطای)


 معادل خطای 404 برای مرورگر است. برنامه FTP  نمی تواند سایت مورد درخواست را پیدا کند. مسئولان سایت باید برای حل چنین مشکلی اقدام کنند.


Invalid newsgroup (UseNet خطای)


 علت آن اشتباه تایپی URL است. یا مرورگر خبری که کاربر به دنبال آن است، در سرور خبری وجود ندارد.


Mail for a mail list stops appearing (خطای پست الکترونیکی)


 این پیغام خطا نیست. یک مشکل موقتی در سایت یا اینترنت به وجود آمده است یا شاید هم اشتراک کاربر در لیست پستی آن سایت قطع شده و یا اینکه ارتباط با لیست از بین رفته است.


Network connection was refused by the server


 معمولا این خطا به معنی شلوغی بیش از حد سرور است که نمی تواند حتی یک کاربر دیگر را بپذیرد.


Not such message (UseNet خطای)


 پیغام، تاریخ گذشته است. یعنی پیغام مورد درخواست کاربر هنوز در نمایه وجود دارد اما از سرور حذف شده است.


NNTP server error (UseNet خطای)


 کاربر در تلاش است مطلبی را در یک گروه خبری مطالعه کرده یا مطلب جدیدی را به آن ارسال کند. مرور گروههای خبری از طریق یک سرور اخبار (NNTP) صورت می گیرد. این سرور توسط ISP تامین می شود. این خطا بدین معناست که ISP، این گروه خبری را در اختیار کاربر قرار نداده است.
 راه حل: URL را کنترل کنید. اگر نتیجه نگرفتید، تنظیمات سرور اخبار را کنترل کنید. در صورت تداوم این خطا، با ISP خود تماس بگیرید.


   Permission denied


 به نظر می رسد کاربر تلاش می کند فایلی را upload یا download کند و مدیران سایت، این اجازه را به وی نمی دهند. یا اینکه فایل مورد نظر برای دریافت کردن یا مرور وجود ندارد. احتمال دیگر این است که سایت خیلی شلوغ است و نمی تواند درخواست کاربر را بپذیرد.
 راه حل: نام فایل را کنترل کرده و مطمئن شوید آن را درست تایپ کرده اید. اگر جواب نگرفتید مدتی صبر کرده و دوباره امتحان کنید. در صورت تداوم مشکل، با مدیران سایت تماس بگیرید و طریقه upload کردن فایل به آن سایت را برسید.


problem: The message appears as a bunch of unintelligible character (UseNet خطای)


 فایل های دودویی یا باینری، فایل هایی غیر متنی هستند. مانند تصاویر، فیلم، یا برنامه هایی که با کاراکترهای متنی، کد گذاری شده اند. بیشتر خبر خوان ها به طور خودکار، فایل های دودویی را کد گشایی خودکار داشته باشد. توجه داشته باشید که برنامه Outlook Express، بیشتر گروههای خبری دودویی را کد گشایی می کند.


problem:Too many cosective transmitted (FTP خطای)


 خط اختلال دارد و از ادامه برنامه FTP جلوگیری می کند که می تواند به علت مشکلات سخت افزاری باشد. از جمله اینکه سلسله دستورات ارسالی به مودم کاربر، صحیح نیست و یا مودم درست پیکر بندی نشده است.


problem: Your FTP program connects , suddenly stop responding (FTP خطای)


 و اگر این خطا بلافاصله بعد از اتصال شما ظاهر شد، سعی کنید از خط  فاصله به عنوان اولین کاراکتر کلمه عبور استفاده کنید. این کار، پیغامهای اطلاعاتی سایت را غیر فعال می کند، زیرا ممکن است پیغامهای اطلاعاتی سایت به علت تضاد با برنامه FTP باشد.


Refused by host


 کاربر اجازه دسترسی به این سند را ندارد. علت این است که حوزه (domain) وی مسدود شده یا نیاز به کلمه عبور دارد.


Server Not Responding... many be down, contact host...


 کاربر به دنبال صفحاتی است که سرور آنها از کار افتاده است. مشکل از سرور کاربر نیست.


Site unavailable


 این خطا چندین علت می تواند داشته باشد: یا سایت به دلیل امور امنیتی برای مدتی تعطیل است، یا در خط، ترافیک بالایی وجود دارد یا سایت، دیگر وجود ندارد و یا اینکه URL درست تایپ نشده است.


TCP error encountered while sending request to server


 داده های نادرست روی خط مابین کاربر و سایت مورد درخواست، وجود دارد. شاید مشکل، سخت افزاری باشد.


Too many connection-try again later


 در اینترنت نیز ساعات پر تردد وجود دارد و با ای خطا به نظر می رسد کاربر با آن برخورد کرده است.


Too many users (FTP خطای)


 هیچ کدام از سایت های FTP امکن دسترسی نا محدود ندارند. ارتباطات فیزیکی یا سیاست مدیران، امکان استفاده تعدادی محدودی از کاربران نا شناس را به سایت فراهم می آورد. وقتی تعداد فراتر رفت، تمام کسانی که سعی در برقراری ارتباط دارند، با این خطا مواجه می شوند.
 راه حل: برای برقراری ارتباط تلاش کنید. اما در یک سایت پرتردد یا سایتی که قوانین محدود کننده دسترسی دارد، امکان به دست آوردن چنین شانسی کم است. در این مورد به دنبال سایت های آینه ای بگردید و از آنها استفاده کنید.


Too much network traffic


 صفحه وبی که کاربر تلاش دارد آن را مرور کند، کاربران بسیاری دارد که قبلا به آن متصل شده اند. گاهی اوقات دریافت این پیغام حکایت از وجود خطایی در cache کامپیوتر دارد.
 راه حل: دکمه refresh یا reload کلیک کرده یا آدرس را دوباره تایپ کنید.


 Unable to connect to


 مرورگر نمی تواند با وب سایت مورد نظر درخواست کاربر، ارتباط برقرار کند. این امر علل مختلفی می تواند داشته باشد: URL اشتباه تایپ شده است، وب سایت مورد درخواست جابجا شده یا دیگر وجود ندارد، سرور ترافیک بالایی دارد یا کار نمی کند و یا اینکه مشکلات شبکه ای در اینترنت کاربر وجود دارد.


Unable to locate host


 سرور برای امور امنیتی تعطیل شده یا ارتباط کاربر قطع شده است.
 راه حل: روی refresh یا reload کلیک کنید. URL را کنترل کنید. در اکثر موارد مشکل حل می شود.


Unable to locate server


 URL اشتباه تایپ شده است یا سرور وجود ندارد.
 راه حل: URL را کنترل کنید. اگر جواب نداد، سعی کنید اطلاعات جدیدی در مورد آدرس سایت به دست آورید.

 Unknown user (خطای پست الکترونیکی)

 اشتباه تایپی وجود دارد. نام کاربری درست تایپ نشده یا آدرس اشتباه است.


Viewer not found


 مرورگر نمی تواند فایل مورد درخواست را تشخیص دهد. فایل های قابل مرور الزاما گرافیکی نیستند. این فایل ها می توانند فایل های صوتی، کلیپهای فیلم، فایل های آرشیو Zip یا Sit و غیره باشند. فایل های غیر گرافیکی که Gif یا JPEG نیستند، ممکن است توسط مرورگر تشخیص داده نشوند. کادر محاوره ای که حامل این پیغام است، معمولا نوع فایل درخواستی را مشخص می کند.
 راه حل: دستورالعمل مرورگر را دنبال کنید تا برنامه کاربردی مورد نیاز را دریافت دارید.


Warning: message skill undelivered After Xx hours (خطای پست الکترونیکی)


 هشدار می دهد که شاید پیغام پستی با تاخیر ارسال شود. سرور به تلاش خود ادامه خواهد داد تا ارسال پیغام، در زمان تعیین شده به پایان برسد.


You cont log as a user (FTP خطای)


 تمام سایت های FTP اجاز استفاده از سایت را به افراد غیر عضو نمی دهند. برخی از سایت ها نیز تعداد کاربران را محدود می کنند. احتمال دیگر این است که مرورگر شما اتصال های FTP ناشناس را پشتیبانی نمی کند. راه انتخابی بیشتر مرورگر ها این است که Anonymous را به عنوان نام کاربر و آدرس پست الکترونیک را به عنوان کلمه عبور ارائه می دهند. مرورگر American Online یکی از معدود مرورگرهایی است که این کار را انجام نمی دهد.
 راه حل: بعد ازمدتی دوباره تلاش کنید یا نام کاربری و کلمه عبور را دستی وارد کنید ( از نرم افزار FTP مانند WS-FTP استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید نام کاربری شما، Anonymous

 

 منبع : tonekamedica

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


باغ من - اخوان ثالث
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 4079 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

باغ من

آسمانش را گرفته تنگ در آغوش
ابر با آن پوستین سرد نمناكش
باغ بی‌برگی، روز و شب تنهاست،
با سكوت پاك غمناكش.

ساز او باران‌، سرودش باد
جامه‌اش شولای عریانی‌ست
ور جز اینش جامه‌ای باید،
بافته بس شعلة زر، تار پودش باد

گو بروید یا نروید هر چه در هر جا كه خواهد یا نمی‌خواهد،
باغبان و رهگذاری نیست
باغ نومیدان،
چشم در راه بهاری نیست

گر ز چشمش پرتوِ گرمی نمی‌تابد،
ور به رویش برگِ لبخندی نمی‌روید؛
باغ بی‌برگی كه می‌گوید كه زیبا نیست؟
داستان از میوه‌های سر به گردون‌سایِ اینك خفته در تابوت پست خاك می‌گوید

باغ بی‌برگی
خنده‌‌اش خونی است اشك‌آمیز
جاودان بر اسبِ یال‌‌افشانِ زردش می‌چمد در آن
پادشاه فصل‌ها، پاییز.

 

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


دل عاشق - سید عطا سیدی
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 4443 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

گفتم به دل عاشق عشقت به چکار آید

گفتا کـه دل  عاشق با عشق  به بار آید

 

گفتم که منم  عاشق  شیدای رخ  یارم

گفتا که نه  شیدایی  با این رخ  یــار آید

 

گفتم که در این وادی مجنون  توام  جانا

گفتا که به روی گل چشم که به خار آید

 

گفتم که  زهجر گل بلبل چه شود روزش

گفتا که از این هجران  با دیــده به زار آید

 

گفتم بشنو  از مــن  داد غــم  هجــرانم

گفتا  غم  هجرانت صف صف چو قطار آید

 

گفتم  که نــوایی ده  از سلسله مــویت

گفتا که نوای دل  با دل  بــه شکار  آیــد

 

گفتم که همه مستندمن سرخوش عشق تو

گفتا که همه  شـادند وقتی کــه نگار آید

 

گفتم که لبت بگشا تا شهدی از آن نوشم

گفتا کــه لب عــاشق  بــا لب به چکار آید

 

گفتم  که  وصال  تو بر قلب من است جانا

گفتا که  وصال  دل  بـــا دل بـــه قــرار آیـد

 

گفتم چــه کنم جانا  بــا  دیده پـــر اشکم ؟

گفتا که به راه عشق  اشکت  به هــزار آید

 

گفتم  که عطایی  کن  تا خام شود عشقم

گفتا دل  مــن سویت  تـــا دل بـــه دل آراید

 

 سید عطا سیدی

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


صنما - سیدعطاسیدی
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 4113 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

صنما چهره نما دیده نشان بر درِ ما

در ِ ما باز گشا ای مه سیمین زرِ ما

 

ســــــرِ ما تاج بنه با کَرَم شوخ لبت

لب ما وسوسه شد از لب آن دلبر ما

 

دلبری شیوه شیرین سخنان است دلا

مه لقـــــا دیده گشا دیده منّت سرِ ما

 

سرِ ما در هوس دیدن رخسار تو شد

تو ربودی به سمن زلف سیه از پرِ ما

 

پر وبالم ز غم عشق تو درخانه بسوخت

سوختم خاک سیه گشت دل اخگر ما

 

ماپـــــریشان دمـــی دیدن یاریم کنون

ای دل اندر طلبش بین رخ آن احمر ما

 

بیخودم کرد کسوف رخ از آن زلف سیاه

سیه آن بخت نبیند رخِ چـــون گوهرِ ما

 

گوهری کز طلبش چهره برافروخته ایم

تو عطــــا کن بــــرِ ما بر دل خنیاگر ما

 

آه از آن دیده مستانه که دل در پی اوست

باغ فــــردوس کنــم هدیه به آن اختر ما

 

به "عطا "کن نطری کز کَرَمِ شوخ لبت

اوست در پای رُخَت شاخه گل پرپر ما

 

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


کعبه پنهان - سید عطا سیدی
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 4258 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

ای آسمــان کی بشنـوی داد غــم هــجـران من ؟

              از غــم چــه گویم ؟ جـان من بــرده دل حیران من

بر مـاه تـابان گشته ام چــون روی دلــبر را نـمــود

               دل ســوی ماهم میکنم طالع شــود تــابــان مـن

خورشیـد شبهــای ظَلَـم ، مـاه منـــور در عــــدم

              در قـلب عـــاصیَــم بـــدم ، ای عنـبــر بستان مـن

گشتــم زبــون ونــاتــوان، عاشق به کوی وصلتم

              دیــده بــه راه رحــمتــم ، ای راحم و رحــمان من

حافــظ نیــَم ،سعــدی نیَم خواجوی کرمانی نیَـم

               دلخوش به جام مَی شوم ساقی شودجانان من

دستــار درویشــی کجــا لـون خدا خواهی دهد ؟

                سمــع و بصــر در حیطه انـــوار بــی پــایــان من

انوار عشق وعاشقی در دل مــدامــم می دهــد

               شــــوق وصــال دلبــر و لطـف و کمـال جـان من

مـی گستــرانـم بــر دلــم سجـاده عشــق تـو را

              بانگ وفـا سر میــدهـم ، ای یــوسف کنعــان من

از عشق تومجنون شدم دلداده و پرخون شـدم

              در خانقه مظنون شدم ای دیــن و ای ایمــان من

بر دل بیا چــون مـرحمــی ! نام تو جاری بـر لبــم

                عشق تــو در دل پــرورم ، ای روضــه جنـان من

در بــزم عشــاقــان شب ، مست وصــال دلبــرم

             تــا کی جمـالت در نهــان ؟ بـاغ وگــل رضوان من

در خــواب و در بیـداریَم ، وز بیخــودی هشـیاریَم

              از هجــر تــو در زاریَــم ، هـم دردی و درمــان من

گر دیده ســوی مــا نهی ! دست وفـا بر سر نهم

             دست کرَم را می نشان! بر مُلک بی سـامان من

لطفی عطا کن بر " عطـا " فـانی نگردد بی عطا

            رو در طــــواف کـعبــه ام ، ای کعبــه پنـهــان من

شعر از سید عطا سیدی

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


سر دل - سیدعطاسیدی
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 4291 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

به هــوا آمده ام جان به هوای تو کنم

                   بـــه نـدا آمده ام دل به ندای تو کنم

گوش دل را همه مجبور غنای توکنم

                 چه کنم این نکنم جان به فدای توکنم

دیــده ام جمله خمار مه رخسار تو شد

                 دل میان همه معشوق گرفتار تو شد

فکر و ذکرم ز غم هجر تو بیمار تو شد

                به امید کــرمــم دل به شفای تو کنم

به طــواف گل روی تــو بنازم به جهان

                    گرتوآیی به بــَرَم بزم بیارایم وجان

کف دست تو گزارم همه مشهود و نهان

                چوگلی تازه که جانرابه صفای توکنم

سّر دل را چه کسی گوش کند سرورمن

               سر تعـظیم گــزارم که تویی یاور من

در همه عالم عشقی گشته ام دلــبر مــن

               من مطیع نظرم ســر به نوای تو کنم

نه نظربازی کنم عشق من الوانی نیست

          جان به کف آمده ام جان مرامانی نیست

ره مــردان شهید ره عشـــق آنی نیست

          به هـدف نوش لبت لب به جلای تو کنم

به وصال تو همه عُمـــر بــوَد میل عطا

          چه شود دیده گشایی به نظرصلح وصفا

تاکه هستم نیَم از عشق شمیـــم تــو جدا

            جان خــود را سپـر جان و بلای تو کنم

 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


بوی وصل - سید عطا سیدی
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 4234 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

تا نباشد عشق  در دل کلبه  کی ویران شود ؟

مهر وعشق  عارفانه جمـلگــی خیــزان شــود

 

صـف کشیده روی قـلبــم لشــکر انــدوه وغـــم

بــوی وصلت  بــر دل من چون گل و ریحان شود

 

قلـب عاشـــق دائـمــاً در انتظــار وصـلت است

گـر وصالی بین باشد ! دل چرا حــیران شــود ؟

 

مـــا الــفبــای مـحبــت را ز  بــر  کــــردیــم  تــا

مهــر حمــد بـی کرانش تیشــه بر رنــدان شـود

 

جنت الـمأوای عشقش دل ز ریشه کنـده است

تیــر مـهــر دیــدگــانـش بــر دلــم پیـکــان شـود

 

انتـظــار یک  کــلام از ســوی دلبــر  بــــوده ایم

تــا ســلامــی داد  دنیــا پیش مــا میـزان شـود

  

نکته ها گویند پی عاشق  که اینست و چنـان !

در خیــال خویــش عاشق یوسف  کنعان شـود

 

دیـــدگــانــم  بــر رهــش وصلت به ابرو دوختـه

از فراقش  نرگســم در شب همی گریان شـود

 

عاشقــی را پیشه ی خـود کرده ام در این دیـار

هرکه عاشق شدزچشم مردمش شیطان شود

 

دلبـــرا ! عــزلت نــشـین گوشــه میــخـــانــه ام

شـور بختی بین ! که دادم  ناله ی مستان شود

 

خــم بــه ابــرویت نیاور  ، چون خمیده گشته ام

شهرت عشقــم بــه کــوی مــردم گیــلان شـود

 

ای "عطا" کم گـوی از وصــل وفــراق عاشقــی

چونکه دنیا از فــراق عــاشقــان ســوزان شـود

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


سخن بزرگان
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 4846 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 اگر روزی شأن و مقامت پایین آمد ، ناامید مشو ، زیراآفتاب هرروز هنگام غروب پایین می رود

 تا بامداد روز دیگر بالا بیاید . افلاطون

 

·مأیوس نباش ، زیرا ممکن است آخرین کلیدی که در جیب داری قفل گشا باشد .

 

·رودخانه های عظیم  نیروی خود را به جویبارهای کوچک مدیونند . مثل یوگوسلاوی

 

·وقتی از اخلاق یک فرد سر در نمی آوری به دوستانش نگاه کن . مثل ژاپنی

 

·سختی ها و ناراحتی ها بهترین وسیله آزمایش زندگی زناشویی است ، زیرا رنج و محنت اخلاق

حقیقی زن و مرد را آشکار می سازد .اسمایلز

 

·با مصلحت دیگران ازدواج کردن در جهنم زیستن است . شوپنهاور

 

·اگر برخود مسلط باشیم فرمانروای سرنوشت خود هستیم . کلینگر

 

روزی که صبر در باغ زندگیت بروید ، به چیدن میوه پروری امیدوار باش . مثل آلمانی

 

·نه چندان نرمی کن که بر تو دلیر شوند و نه چندان درشتی که از تو سیر گردند . سعدی

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


دل شیدا
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 4771 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
گفتم به دل شیدا ، شیدای لب یارم


                                   گفتا مــن شیـــدا دل از دیــده گـرفتارم

 

گفتم زلبت نوشم جامی ز شراب عشق

                                   گفتا تــو لبی بگشا مــن عـاشق عیارم

 

گفتم چه شود روزی بر دیده برون آیی


                                   گفتا که مجالی نیست در غربت اسرارم


 

گفتم چو کمان گشتم از قوس دو ابرویت

                                   گفتا چــه کنـم جـانـا بــا دیـده خــونبارم

 

گفتم ز هوای دل آغوش تو شد محرم

                                   گفتا به سراپایت هم برگـم و هـم خـارم


 

گفتم ز غم عشقت مجنون جهان گشتم 


                                گفتا که به کوی تــو ســرگشته و بیــمارم


گفتم که اسیرم من بر سلسله مویت 


                                 گفـتا که صـــدای عشق بشنو ز دل زارم


 

گفتم که من دلخـون شهدم به عطا باشد

                                    گفتـا کــه عطـایـم من بر سینه دلدارم

  

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


عـشق یــعنی چــه ؟؟
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 3986 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

عشـق یعنی بی خود از روح  و  روان        عشـق یعنـی رفتـه ازجان و جهان

عشـــــق یـعنـی  بــــا محبــت تـاختــن        عشـق یعنـی کعبه ی دل ســـاختن

عشــــــق یعنـی دست شستن از جهـان        عشــق یعنی گشته گردی درنهـان

عشــــــق یعنـــی در حقیقـت ســوختـن      عشــق یعنــی دوستـی  انــدوخـتـن

عشـــــق یعنی عــــــاجز و شـرمنــدگی      عشـق یعنـی روزگــاری  بنــدگــی

عشـــق یعنی صـاف دیــدن بــی غـبـار      عشــق یعنـی در پــی تـمثـــال یــار

عشــــق یعنی راست بــودن  بـــی ریا       عشـق یعنــی در  نـاب و  کـیـمــیـا

عشـق یعنی مستــــــی و بیـخـود شدن       عشــــق یعنـی نیستـی نـابَـد شــدن

عشــــق یعنی بــا طــراوت چــون بهار      عشق یعنـــی  شیــفـته لیـل و نهـار

عشـــــق یعنی بــر لب جـــــوی وصال       عشـــق یعنـی بـلبـل آشــفـته  حـال

عشـــــق یعنی اشک شوق ازدیــده هـا       عشــق یعنـی گـل بـه دامن چیده ها

عشــق یعنی عــــاشــق پــــروانه  شو       عشـــق یعنـی گـوشه میـخانــه شـو

عشــق یعنی با هــــم  و یک دل شــدن       عشـــق یعنی عــارفانه گِـــــل شدن

عشــق یعنـــــی بــــــا مـــروّت زندگـی      عشـــق یعنــی   نـــیـت  مــردانگـی

عشـــق یعنی قطـره اشک چشـــم یـــار      عشـــق یعنی ســاقی و خـمر وخـمار

عشـــق یعنـی یـک تبســـم  یک نگــاه       عشـق یعنــی دیــده ی پراشک و آه

عشــق یعنی شکــــوه ی نی از فــراق       عشـــق یعنـی دائـماً  در اشــتیــــاق

عشــــق یعنـــی در طــواف کعبــه شـو       عشــق یعنی پیش جــانان سجده شو

عشــق یعنــــی دیــده بــــر دل دوخـتن       عشــق یعنی دل به دیـده ســوختـــن

عشــق یعنــــی ســـر به زیر انــداختن       عشـــق یعنی بــر وفــایش سـاختــن

عشـق یعنی بخشش و  جــــود و عطــا       عشـق یعنی ســینـه ی پـر از صـفـا

شعر از سید عطا سیدی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شمع محفل - سید عطا سیدی
30 / 12 / 1391 ساعت 3:0 | بازدید : 4276 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

جـــانـــا بیـــا بــرقلب مــن دیـوانه کردستی مرا

خود شمع محفل گشته ای پروانه کردستی مرا

 

رویی نشان بر دیده ام ، ای ماه ! بر تو گشته ام

وز غم به خود غلطیده ام  مستانه کردستی مرا

 

عشقم دو دست باز تـو ، محــو جــمال ونــاز تــو

جــامــی بیــاشامم زتو ، جــانــانه کردستی مـرا

 

نازی بکن بر روی مــن ، بــاشم خریدارش به دل

رفتی به دیر عاشقان ،افســانه کــردستــی مـرا

 

در هجر تو شیدا شدم، وز عشق تـو رسوا شدم

خود خانقاهی رفته ای ، میخانـه کــردستی مــرا

 

من سوی میخانه شدم ، شهدی بنوشــم از لبت

می گشته ای جانان  من ، پیمانــه کردستی مـرا

 

برما"عطا"کن گوشه ای از عشـق لیلی گــونه ات

زلفی پریشان کرده ای،چون شانه کردستی مــرا

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اخبار ورزشی
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 4399 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نام انصاری فرد در گینس ثبت می‌شود
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 3872 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

اخبار باشگاه پرسپوليس :فوتبال آنلاين :انصاري فرد براي هرگل 200 ميليون تومان دريافت مي کند.

به گزارش  خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام و به نقل از روزنامه 90 با پايان يافتن رقابت هاي ليگ برتر ، سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال قصد دارند با اهداء جوايز ويژه به بازيكنان ركوردشكن از آنها تقدير به عمل آورند.

 در كنار جوايز اختصاصي براي سيد مهدي رحمتي – نيلسون – رافخايي و سيد صالحي كه نقش تأثيرگذاري در تيم هاي خود داشته اند ظاهرا انصاري فرد، مهاجم يك ميليارد و چند ميليوني پرسپوليس هم باید به اين مراسم دعوت شود تا نمايندگان اعزامي از ركورد گينس با او ملاقاتي داشته باشند. زيرا اگر مقدار پول دريافتي و تعداد گل هاي او را به هم تقسيم كنيم متوجه مي شويم كه او براي هر بار گلزني نزديك به 200 ميليون تومان دريافت كرده است .حتي گلزناني مانند ليونل مسي و رونالدو نيز چنين پولي را نگرفتند. به همين خاطر در اين مراسم رسما نام انصاري فرد در كتاب گينس به ثبت مي رسد.

گفتني است رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس خبر جریمه 20 درصدی کریم انصاری‌فرد را تکذیب کرد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اخبار استخدامی
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 3835 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مهمترين اخبار حوادث
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 4702 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


محاکمه پرسابقه‌ترین بازیکن تیم ملی
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 3998 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

او در دوران فوتبالش در 1005 بازی شرکت کرد که بیشتر آنها با پیراهن لسترسیتی، استوک‌سیتی‌، ناتینگهام‌فارست، ساوتهمپتون، دربی‌کانتی بود. او در جام جهانی 1990 ایتالیا همراه با تیم ملی انگلیس عنوان چهارم را به دست آورد.
عرش نیوز :
پرسابقه‌ترین بازیکن تیم ملی انگلیس به دلیل رانندگی در حالت غیرعادی به دادگاه فرا خوانده شد.

به گزارش ایسنا، پلیس انگلیس اعلام کرد، پیتر شیلتون ۶۳ ساله باید روز نوزدهم ماه جاری میلادی در دادگاه حاضر شود. دروازه‌بان سال‌های دور تیم ملی انگلیس ماه پیش به خاطر رانندگی در شرایط غیرعادی بازداشت شده بود.

شیلتون در فاصله سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ روی‌هم‌رفته ۱۲۵ بار پیراهن شماره یک تیم ملی انگلیس را به تن کرد. او در دوران فوتبالش در ۱۰۰۵ بازی شرکت کرد که بیشتر آنها با پیراهن لسترسیتی، استوک‌سیتی‌، ناتینگهام‌فارست، ساوتهمپتون، دربی‌کانتی بود. او در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا همراه با تیم ملی انگلیس عنوان چهارم را به دست آورد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اخبار تصویری
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 4716 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زایمان فوق العاده یک مادر +تصویر
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 4335 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

فاطمه الانصاری در سال 2007 میلادی در بیمارستان «جکسون مموریال» میامی تحت عمل پیوند پنج عضو شامل کبد، لوزالمعده (پانکراس)، معده، روده کوچک و بزرگ قرار گرفت.

این مادر 26 ساله قطری روز چهارشنبه سیزدهم مارس (23 اسفند) در همان بیمارستان محل پیوند اعضا نوزاد دختری به وزن دو کیلوگرم را به سلامت بدنیا آورد که نخستین نمونه در جهان محسوب می شود.

بر اساس گزارش سالانه مرکز ملی ثبت زایمان مادران تحت پیوند، «فاطمه الانصاری» نخستین بیمار با پنج عضو پیوندی در جهان محسوب می شود که با روش سزارین موفق به زایمان یک نوزاد سالم شده است؛

رکورد قبلی مربوط به یک مادر اروپایی با دو عضو پیوندی بود.

دکتر «شالیه یاسین» از پزشکان بیمارستان میامی تأکید می کند: در هیچکدام از مدارک پزشکی موجود در جهان گزارشی از زایمان یک مادر با پنج عضو پیوندی وجود ندارد و می توان آن را نخستین نمونه در جهان نامید.

دکتر «یاسین» زایمان ایمن یک مادر با پنج عضو پیوندی را در نوع خود معجزه نامید و افزود: رویای پدر و مادر شدن این زوج با استفاده از روش لقاح آزمایشگاهی محقق شد.

تمام مراحل بارداری این مادر با نظارت مستقیم تیم پزشکی پیوند اعضاء و متخصصان زنان و زایمان انجام شد که در طول این مدت مادر با عوارض محدودی از جمله ابتلا به آنفولانزا، خونریزی و مشکلات جسمی جزئی ناشی از رشد کودک مواجه شد.

دکتر «توماس فیشباین» از مدیر اجرایی موسسه پیوند اعضاء جورج تاون نیز خاطر نشان می کند: افراد با انجام عمل پیوند عضو به زندگی عادی باز می گردند، اما بسیاری از آنها امکان صاحب فرزند شدن را ندارند و این مادر با پنج عضو پیوندی یک نمونه خارق العاده محسوب می شود.

منبع: ایسنا

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک ماه یارانه مردم حذف شد؟!
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 4556 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

در حالی که قرار است شنبه 26 اسفند یارانه «بهمن ماه» واریز شود، اعلام می کنند یارانه «اسفند»! آیا یک ماه یارانه مردم به این وسیله حذف می شود؟!

منبع:کیهان

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حقوق کارمندان افزایش نمی یابد
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 4156 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

ایسنا: محمد کردبچه با اشاره به این که مجلس رقمی معادل ۴ هزار میلیارد تومان پایین تر از بودجه پیشنهادی دولت برای بهار سال آینده را به تصویب رساند، اظهار کرد:در واقع مجلس رقمی معادل سه دوازدهم بودجه عمومی سال جاری را تصویب و مقرر کرد که در سه ماه اول سال آینده احکام بودجه سال ۱۳۹۱ اجرا شود.

وی گفت: دولت پیشنهاد داده بود که به منظور افزایش حقوق کارمندان اعتبارات هزینه‌ای ۲۰ درصد افزایش یابد که مجلس با آن موافقت نکرد و در نتیجه امکان افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان از ابتدای سال آینده وجود ندارد.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی تصریح کرد: اگرچه بنا شده پس از تصویب لایحه بودجه سال ۹۲، مابه التفاوت حقوق کارمندان به آنها داده شود، اما مابه التفاوت اضافه کاری و هزینه های رفاهی به آنها داده نمی شود.

کردبچه با اشاره به این که در لایحه سه دوازدهم اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دیده نشده بود، اظهار کرد: همچنین نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده شناور مدیریت شده است و کارگروهی متشکل از وزیر نفت، وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با توجه به میزان صادرات نفت قیمت ارز را مشخص می کند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه آنهایی که سودای ریاست جمهوری دارند؛ آشنایی با کاندیداهای ریاست جمهوری + تصاویر
29 / 12 / 1391 ساعت 15:2 | بازدید : 4212 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که در 24 خرداد ماه سال 91 برگزار خواهد شد را باید یکی از مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی ایران به حساب آورد. در حال حاضر بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع این رخداد مهم قرار گرفته است و روزانه شاهد انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین صف بندی های سیاسی ، ائتلاف ها و رایزنی ها هستیم.


به گزارش جنوب نیوز، جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی تعدادی از نامزدهای قطعی و بالقوه انتخابات آتی نشان می‌دهد که بسیاری از آنها گفتمان خود برای حضور در انتخابات را معین کرده‌اند.
در میان شخصیت های مطرح شده برای نامزدی، تنها برخی در آرزوی کرسی نرم ریاست‎جمهوری هستند؛ اما برخی دیگر آمده‎اند تا به بهانه کاندیداتوری نام خود را دوباره مطرح کنند و به زندگی سیاسی خود رونق ببخشند و برخی دیگر نیز همین تریبون‎‎های رسانه‎ای و گفت‎وگو با رسانه‎‎های مختلف برایشان کافی است تا بتوانند نظرات خود را به گوش مردم برسانند.


*** در ادامه نام کاندیداهای مطرح شده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را همراه سوابق و آخرین اظهارنظرهای انتخاباتی خود مشاهده می کنید.


علي اکبر ولايتي:
نماينده دوره اول مجلس
وزير امور خارجه 60 تا 76
مشاور بين‌الملل رهبر معظم انقلاب
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
علی اکبر ولایتی از اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان است که در کنار حداد عادل و محمد باقر قالبیاف به انتخابات یازدهم ورود پیدا خواهد کرد. اعضای ائتلاف سه گانه چندی پیش در نشست خبری خود با تاکید بر پایبندی به ائتلاف از ادامه همکاری های خود تا زمان انتخابات خبر دادند.
علی اکبر ولایتی در این خصوص گفته است: همکاری‌های بنده و جناب آقای قالیباف و آقای حداد ادامه خواهد یافت تا شخصی که بیشترین صلاحیت را برای احراز ریاست جمهوری دارد، که حتی ممکن است خارج از این سه نفر باشد انتخاب شود.


محمد باقر قاليباف:
فرمانده قرارگاه خاتم
فرمانده نيروي هوايي سپاه
فرمانده سابق نيروي انتظامي
رئيس و نماينده رييس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 83
شهردار تهران از 84 تا کنون
محمدباقر قالیباف در قالب ائتلاف سه گانه فعاليت انتخاباتي خود را آغاز کرده است. قالیباف با بیان اینکه هر سه عضو این ائتلاف همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم، عنوان کرده است که: ائتلاف سه گانه در قالب یک رویکرد جدید و بی نظیر، ائتلاف ایمانی و عقیدتی تلقی می شود که بر مبنای وحدت و همدلی پیرامون آرمان ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و احساس مسئولیت حول مهمترین دغدغه ها و منافع و مصالح ملی کشور شکل گرفته است و ان شاالله به همین گونه نیز تداوم خواهد یافت.
وی همچنین تاکید کرده است: این ائتلاف با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و هیچگاه تحت تاثیر جو سازی ها و واکنش های سیاسی قرار نخواهد گرفت.


غلامعلي حدادعادل:
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
رييس پيشين مجلس شوراي اسلامي
نماينده مجلس از دوره ششم مجلس تا کنون
رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي
حداد عادل نیز از دیگر اعضای ائتلاف سه گانه نیز در خصوص ائتلاف 3 نفره گفته است: آقايان ولايتي و قاليباف و من با هم رقابت نخواهيم كرد و هر سه وارد عرصه نخواهيم شد، بلكه ساز و كاري را طراحي مي‌كنيم كه بر اساس مشروعيت و مقبوليت و كارآمدي، هركس مناسب است بيايد و تعدد كانديدا اتفاق نيفتد.


اسفندیار رحیم مشایی:
سوابق:
ریاست سازمان میراث فرهنگی در دوره احمدی نژاد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دوره احمدی نژاد
رئیس دبیرخانهٔ جنبش عدم تعهد در دوره احمدی نژاد
رئیس مرکز ملی جهانی‌شدن در دوره احمدی نژاد
با وجود اینکه نام های مختلفی پیرامون گزینه دولت در انتخابات آینده در رسانه ها منتشر می شود ولی جدی‌ترین گزینه‌ای که نامش از ماه‌ها قبل به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ازسوی طیف دولت مطرح شد، -اسفندیار رحیم مشایی- فرد پرحاشیه دولت احمدی نژاد بود.
در چند ماه اخیر حامیان اسفندیار رحیم مشایی اقدام به راه اندازی سایت ها و وبلاگ هایی برای تبلیغ وی کرده اند و در این وبلاگ ها با شعار "زنده باد بهار" ، از این فرد به عنوان "مظلوم تر از بهشتی، خدوم تر از رجایی"! نام برده اند.

محمود احمدی نژاد نیز در هفته گذشته با حضور برخی دولتمردان و همچنین هنرمندان در « مراسم استقبال از نوروز»  نشان «فرهنگ» را به اسفندیار رحیم‌مشایی اهدا کرد و پس از آن دستان مشایی را بالا برد و با او عکس یادگاری گرفت.



اکبر هاشمي رفسنجاني:
اولين رييس مجلس شوراي اسلامي
رييس جمهور کشورمان از سال 68 تا 76
رييس مجلس خبرگان 86 تا 89
رييس مجلس تشخيص مصلحت نظام از 76 تا کنون
گمانه زنی های کاندیداتوری هاشمی از زمانی شدت گرفت که این سیاستمدار کهنه کار 78 ساله در دیدار خود با جمعی از اصحاب رسانه چنین عنوان کرد که "اگر مطمئن شوم  کسی غیر از من نمی‌تواند شرایط کشور را تغییر دهد، لحظه‌ای تردید نمی‌کنم." پیرامون همین موضوع، روزنامه "آرمان روابط عمومی" نیز به عنوان رسانه نزدیک به خانواده هاشمی در چند ماه اخیر اصرار ویژه ای بر ورود آیت الله 78 ساله به عرصه انتخابات 92 داشته و تحلیل های مختلفی را پیرامون طرح انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در عرصه رقابت های 92 مطرح کرده است.
هاشمی همچنین در آخرین دیدار خود با برخی از نمایندگان ادوار مجلس، در پي درخواست‌هاي حاضران مبني بر حضور در عرصه انتخابات رياست‌جمهوري، اين امر را مستلزم وجود توان و نيرو دانست و گفت: شخصيت‌هاي خوشفكر، باتجربه و داراي پايگاه اجتماعي خوب براي حضور در صحنه وجود دارند و من هم تا حد توان به تحقق اين امر كمك خواهم كرد.


علی رضا زاکانی:
نماینده مردم تهران در مجلس هفتم و هشتم
یک دوره مسئول بسیج دانشجویی
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی
علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که زمزمه هایی مبنی بر ورودش به عرصه انتخابات به عنوان کاندیدا مطرح شده است اخیراً در سفرهای خود به استان های مختلف به تببین عملکرد دولت آینده و همچنین نقد وضع موجود جامعه پرداخته است. وی چندی پیش طی یادداشتی تحت عنوان «گفتمان پیشرفت اسلامی نگاهی نو به آینده انقلاب اسلامی» در هفته‌نامه پنجره منتشر و بر ضرورت ارائه مدلی نوین و در تراز انقلاب اسلامی در جهت پیشرفت تإکید کرده بود.
جمعیت ایثارگران نیز هفته قبل طی بیانیه ای از کاندیداتوری زاکانی حمایت کرد و نوشت: غلامعلی حداد عادل، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی، در اولویت و ترجیحات جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی قرار دارند.
گفته می شود علی رضا زاکانی گزینه انتخاباتی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است.


باقری لنکرانی:
وزیر بهداشت کابینه اول محمود احمدی نژاد
سخنگوی جبهه پایداری
جبهه پایداری مدتی است از طریق رسانه های خود از جلیلی و لنکرانی به عنوان گزینه های خود دعوت به کاندیداتوری می کند، اما گفته مي‌شود سعید جليلي به این درخواست پاسخ مثبتی نداده است و حاضر نیست به عرصه رقابت های ریاست جمهوری بپیوندد در این صورت نامزد احتمالي جبهه پايداري لنکرانی خواهد بود.
جلالی رئیس دفتر آیت الله مصباح نیز چندی قبل، از لنکرانی به عنوان گزینه نهایی جبهه پایداری نام برده بود و او را به عنوان کاندیدای (اصلح) معرفی کرده بود.

سعيد جليلي:
دبير شوراي عالي امنيت ملي از مهر 86
18 سال سابقه در وزارت خارجه
سعید جلیلی یکی از کاندیدا‎های جوان با سیمای انقلابی است که این‎روز‎ها نامش برای کاندیداتوری ریاست‎جمهوری بر سر زبان‎ها افتاده است. گفته مي‌شود سعید جليلي به درخواست های جبهه پایداری پاسخ مثبتی نداده است و حاضر نیست به عرصه رقابت های ریاست جمهوری بپیوندد در صورت عدم نامزدیسعید جلیلی، لنکرانی گزینه نهایی این جبهه سیاسی خواهد بود.


مهرعلیزاده:
معاون رییس جمهور در دولت خاتمی
رییس سازمان تربیت بدنی در دولت محمد خاتمی
محسن مهرعلیزاده که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نهم (1384) بود، در خصوص کاندیداتوری خود از طرف جبهه اصلاح طلبان گفته است: چون بنده تجربه حضور در انتخابات سال 84 را دارم، در چند استان رای اول را کسب کردم، برنامه ای تحت عنوان "دولت رفاه" به مردم ارائه خواهم داد.
وی همچنین در ادامه اظهارات خود مطرح کرده بود: اگر روی بنده به عنوان کاندیدای مورد اجماع اصلاح طلبان توافق شود، با جدیت به این حوزه ورود خواهم داشت و البته برنامه مشخصی را هم به مردم معرفی خواهم کرد.


منوچهر متکي:
وزير امور خارجه ايران سال‌هاي 84 تا 89
نماينده دوره اول و هفتم مجلس
سفير ايران در ترکيه و ژاپن
منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق کشورمان که پس از انتخابات سال 84 از ستاد انتخاباتی علی لاریجانی وارد تیم احمدی‎نژاد شد و تا اواسط دولت دهم نیز بدون کمترین انتقاد و گلایه‎ای در کنار احمدی‎نژاد به مدیریت وزارت خارجه مشغول بود مدتی پیش با انتشار نامه‎ای سرگشاده خطاب به مردم اعلام کاندیداتوری کرد تا به قول خودش مردم ایران به دولتی که لیاقتش را دارند برسند!
وی که یکی از گزینه های انتخاباتی جبهه پیروان است، در همایش اخیر این جبهه اعلام کرد: در جلساتی که در جبهه پیروان برگزار کرده‌ایم، توافق شد که تا اردیبهشت‌ماه هر کس در جایگاه مناسبی قرار داشت وارد عرصه شود. 


محمدرضا باهنر:
نماينده مجلس در دوره‌هاي دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم و نهم
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین که در هفته گذشته در میان جمعی از اصولگرایان استان خراسان رضوی رسما اعلام کاندیداتوری کرد، در همایش سراسری جبهه پیروان که در همین هفته برگزار شد اظهار داشت:بنده به طور رسمي اعلام کانديداتوري کرده‌ام و در حال انجام برنامه ريزي‌هاي حضور در انتخابات رياست جمهوري هستم.
باهنر در مورد اعلام کاندیداتوری خود گفت: تاکنون 7 بار از ملت شریف ایران رای اعتماد کسب کرده ام که برای هشتمین بار جهت حضور برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدم کاندیداتوری خود را در کنار صحن ملکوتی امام هشتم اعلام می کنم.


يحيي آل اسحاق:
وزير بازرگاني در دولت دوم سازندگي
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران
یحیی آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت های پیشین به عنوان گزینه حزب موتلفه به جبهه پیروان معرفی شده است و در کنار محمدرضا باهنر، متکی، پورمحمدی به عنوان گزینه های انتخاباتی جبهه پیروان در فضای انتخاباتی کشور مطرح است.
آل اسحاق در همایش اخیر جبهه پیروان اعلام کرد: اولین قدم برای هر نامزد را داشتن برنامه مشخص است و عمده‌ترین تهدید ما در خارج در حوزه اقتصادی و دشمنان ما جمهوری اسلامی را تهدید اول خود به حساب می‌آورند.


مصطفي پورمحمدي:
معاون برون‌مرزي وزير اطلاعات
دادستان انقلاب اسلامي
وزير کشور در دولت نهم 84 تا 87
رئيس سازمان بازرسي کل کشور
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر سیاسی جامعه روحانیت مبارز که مدت هاست فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده است، چندی پیش گفته بود: اگر بخواهم وارد انتخابات شوم به عنوان کاندیدای جدی وارد صحنه خواهم شد تا ریاست اجرایی کشور را با اهدافی که باید تعقیب کنم، به عهده بگیرم. اگر به این جمع‌بندی یا تصمیم نهایی برسم که به وقتش کاندیداتوری خود را اعلام خواهم کرد و با تصمیم روشن و قاطع در صحنه حضور می‌یابم. وی همچنین در گفت و گو با نشریه مثلث اینطور گفت که به «توسعه مدنی» می اندیشد و در این باره صحبت هایی را مطرح کرد.
پورمحمدی در آخرین اظهارنظر انتخاباتی خود در پاسخ به این سوال که شعار انتخاباتی شما چه خواهد بود؟، عنوان کرده است: شعار انتخاباتی‌ام گرایش‌های تحولی خواهد داشت.


محسن رضايي:
فرمانده سپاه پاسداران 60 تا 76
 دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام
محسن رضایی که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم عزم جزم کرده تا به رقابت با سایر کاندیداها بپردازد چندی پیش در جمع مردم دیواندره در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: چندین‌بار از بنده خواسته‌اند تا اینکه کاندیداتوری خود را در تهران و با حضور رسانه‌ها اعلام کنم اما من با توجه به رویکردی که دارم اکنون در این شهر اعلام می‌کنم که در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهم داشت.
رضایی همچنین در چند ماه اخیر به طور مکرر گفته است که به‎نفع هیچ کس هم کنار نخواهد رفت و تا آخر در صحنه باقی می ماند.
رضایی همچنین با بیان اینکه یارانه ها تا 110 هزار تومان قابل افزایش است، گفته است: این طرح به شکل بهتری می توانست صورت پذیرد ولی الان که در مسیر نقدینگی افتاده، توقف آن به صلاح نیست اما می شود نحوه ی استفاده را مدیریت کرد و این مبلغ تا 110 هزا تومان قابل افزایش است.


محمدحسن ابوترابي‌فرد:
نماينده مجلس در دوره ششم، هفتم و هشتم و نهم مجلس
محمدحسن ابوترابی‌فرد در خصوص مطرح شدن کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفته است: تقاضاهایی از دیرباز مبنی بر کاندیداتوری ام بوده است، اما نگاه بنده این است که این امر در صورتی می‌تواند درست باشد که انسان به یک تکلیف قطعی برسد و اگر چنین شرایطی اتفاق بیفتد، شاید در این عرصه در کنار دیگر برادران بزرگوار که از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند برای حضور در این عرصه انجام وظیفه‌ای داشته باشم.


علي فلاحيان:
وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران و در دولت سازندگي
نماينده مجلس خبرگان رهبري
فلاحیان پس از محمدی ری‎شهری دومین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بوده است. از چندی پیش نام وی همواره به‎عنوان یکی از نامزد‎های احتمالی ریاست‎جمهوری شنیده می‎شد، فلاحیان عنوان کرده بود که درخواست‎ها برای کاندیداتوری وی به حد نصاب رسیده است و به همین دلیل وی کاندیدای ریاست‎جمهوری خواهد شد! اما دقیقا مشخص نیست که این درخواست‎ها از سوی چه کسانی و تا چه میزان بوده است.



محمد علي نجفي:
60 تا 64 وزير فرهنگ و آموزش عالي
وزير آموزش و پرورش دولت سازندگي
رييس سازمان برنامه بودجه دولت اول خاتمي
عضو شوراي شهر تهران
محمد علی نجفی عضو فعلی شورای شهر و رییس سازمان برنامه و بودجه دولت نخست خاتمی یکی از گزینه های جدی اصلاح طلبان برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که در محافل رسانه ای زیاد از او سخن به میان می آید.
نجفی با توجه به اینکه از کاندیداتوری خود در انتخابات زیاد سخن به میان نیاورده است ولی تعداد زیادی از اصلاح طلبان و همچنین اعضای طیف کارگزاران از نامزدی او در انتخابات سخن گفته اند.


محمد شريعتمداري:
وزير بازرگاني دولت خاتمي
محمد شریعتمداری را همه به عنوان یک چهره اقتصادی می شناسد؛ چهره‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 در جمعیت دفاع از ارزش ها به دنبال ریاست جمهوری ری شهری بود. شریعتمداری از دیگر چهره های مطرح شده در جبهه اصلاح طلبان برای کاندیاتوری است، او در خصوص کنار کشیدن خود از کاندیاتوری در انتخابات گفته است: اگر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، ناطق و  حسن خمینی کاندیدا شوند او کنار خواهد کشید.


حسن روحاني:
نماينده پيشين مجلس
نماينده مجلس خبرگان
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام
دبير پيشين شوراي عالي امنيت ملي
حسن روحاني رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز از جمله چهره‌هايي است كه احتمال نامزدي‌اش در انتخابات رياست‌جمهوري همواره مطرح است. هر‌چند پر رنگ شدن فعاليت‌ها و حضورش در عرصه سياست نشان مي‌دهد كه نسبت به كانديداتوري در انتخابات آتي خيلي بي‌ميل نيست اما به نظر مي‌رسد هنوز تصميم قطعي‌اش را نگرفته است. این در حالی است که اصلاح‌طلبان هم استقبال چندانی از اعلام خبر کاندیداتوری روحانی نکرده‌اند.


حسين کمالي:
وزير کار از سال 68 تا  80
عليرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، حسين كمالي را به عنوان كانديداي مورد نظر اين تشكل در انتخابات رياست جمهوري يازدهم مطرح و تاكيد كرد كه بايد زمينه براي حضور جريانهاي غيراصول‌گرا در انتخابات پيش‌رو فراهم شود.


اسحاق جهانگيري:
نماينده دوره دوم و سوم مجلس
استاندار اصفهان
وزير صنايع و معادن دولت خاتمي
اسحاق جهانگیری وزیر صنایع دولت و معادن دولت اصلاحات نیز از دیگر گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری است که چندی پیش کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز در حمایت از کاندیداتوری او سخن به میان آورده بود. او جزء طیف میانه رو اصلاح طلبان محسوب می شود.


مصطفي کواکبيان:
دبیرکل حزب مردم‌سالاری
نمایندهٔ پیشتر مردم سمنان
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری که چندی پیش با برگزاری همایشی در هتل المپیک تهران از طرح مناسک برای ورود اصلاح طلبان به عرصه رقابت های انتخاباتی 92 نام برده بود، با عدم استقبال اصلاح طلبان رو به رو شد. کواکبیان که در نظر داشت تا اصلاح‌طلبان در قالب طرح مناسک به اجماع برسند در همایش اخیر حزب مردم سالاری خود را به عنوان کاندیدای حزب مردمسالاری معرفی کرد.


محمدرضا عارف:
رييس دانشگاه تهران 73 تا 76
 وزير پست و تلگراف 76 تا 79
 رييس سازمان مديريت برنامه ريزي 79 تا 80
 معاون اول دولت خاتمي
محمد رضا عارف از جمله کاندیدای های مطرح شده در جبهه اصلاح طلبا است که چندی قبل عنوان کرد: اگر حضور من تنها ده درصد در حضور پرشکوه مردم تأثیرگذار باشد، در انتخابات شرکت خواهم کرد. اما با جدی شدن نامزدی محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات طیفی از روزنامه های زنجیره ای داخلی و سایت های اینترنتی فتنه سبز در خارج ضمن حمله به عارف، او را «اصلاح طلب بدلی» و «کسی که از سوی نهادهای امنیتی برای نامزدی تحریک شده» معرفی کردند. در ادامه همین موضع گیری ها بود که سیدحسن رسولی عضو بنیاد باران اعلام کرد عارف در صورت نامزدی خاتمی یا هاشمی در صف کاندیداها نخواهد بود.



غلامحسين الهام:
معاون رييس جمهوري
حقوقدان شوراي نگهبان
سخنگوي دولت
وزير سابق دادگستري
غلامحسین الهام کسی است که در مرداد 1389 توسط محمود احمدی نژاد به عنوان مشاور حقوقی رئیس جمهور منصوب شد و در 10 آبانماه سال 91 مجددا به عنوان سخنگوی دولت انتخاب گردید. برخی رسانه ها از غلامحسین الهام به عنوان یکی از گزینه های احتمالی محمود احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری نام می برند و همچنین برخی وبلاگ های حامی دولت در فضای مجازی در حمایت از کاندیداتوری وی در انتخابات 92 سخن می گویند.
محمد سعيدي‌کيا:
وزير راه و ترابري 64 تا 72
وزير جهاد سازندگي 76 تا 79
 وزير مسکن از 84 تا 88
سعیدی کیا وزیر مسکن احمدی‌نژاد در دولت نهم از اولین کسانی بود که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام حضور کرد، وی در ماه گذشته در شیراز با بیان اینکه گروه‌گرایی در انتخاب افراد کابینه احتمالی بنده جایی ندارد، تاکید کرد: کابینه انقلاب اسلامی باید یک انسجام ملی در کشور به وجود بیاورد تا مانند روزهای نخستین انقلاب کارها را به پیش ببریم.


حسن سبحاني:
دکتراي اقتصاد و استاد دانشگاه
نماينده دوره 5، 6 و هفتم مجلس
وي اواخر دي 91 تصميمش براي کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري يازدهم را رسما اعلام داشت. وي بعدها عنوان دولت خود را قانون و گفتمان خود را اصول و مباني قانون اساسي معرفي کرد. حسن سبحانی اعلام داشته که خرج تبليغات انتخاباتي را صرفا خودش خواهد داد و توان وي در اين راه بيش از 35 ميليون نيست و همين مبلغ هم کافيست.



مرجع:مشرق

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مادرم شیر سنگی / علی قائدی
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 4018 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

مادرم آهو بود،


پدرم پلنگ.

توی دل همین دشت های بختیاری

هی به دنبال هم می گذاشتند

اما هیچ گاه

پدرم دلش نمی آمد مادرم را بخورد!

تا این که یک روز آدم ها آمدند


آدم ها آمدند و  پدرم را کشتند


پدرم را کشتند و

مادرم برای همیشه

شیر سنگی شد!

علی قائدی

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نامه / علی قائدی
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 4252 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

این نامه را برای تو می‌نویسم: زیبای پای‌تختم

گذشتن از هفت خان همیشه که قهرمان نمی‌خواهد زن.
پشت میز سنگر گرفته‌ام
و به عکس سید نگاه می‌کنم.
تا کسی بردم را اندازه نگیرد
شلیک کند ...
گلوله سرش گیج می‌خورد
موج می‌گیردم و با خود ...
من یونسم که از پیام‌بری گریخته است
آرام بگیر زن
ببین غزل در رخت خوابش زنده به گور شده است یا ...؟
کسی شبیه تو عربی می‌رقصد
کنترل را بردار
از این کانال بارها گذشته‌ام
مثل یونس که دل به دریا زد
آی آدم‌ها: دست و پا نزنید
آی آدم‌ها: همیشه که غرق شدن بد نیست
آی آدم‌ها: این زن مثل ماه شده است
گوش‌واره‌هاش
ستاره‌های طلایی
فیلمی از
(حیات وحش)
برنامه‌ی مورد علاقه‌ی من است وقتی که یونس می‌شوم
وقتی که دل به دریا می‌زنم
وقتی که موجی
تو باید نهنگ قاتل من باشی
زیبای پای‌تختم
(عشق راز بقاست)

علی قائدی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کلمه، مادر، خاموشی / کوثر فرهادی
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 4198 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
رفتن
انهدام تندیس خدایان است
در پسا پیدایش پیامبری پیر
و یا تداعی تزلزل
در چشم های آهویی رمیده از هجوم انسان ها
راز رفتن را باید از راه پرسید
و پرستویی که جفتش را
میان تکیدگی و تکدر قلب هایی رها کرده است
که فکر می کنند از عشق لبریزند
از خاطره لبریزند
و از هیچ لبریزند
من، خوشه انگوری که کوبش تجربه های تلخ
رازدار بغض های منجمدم کرد
زیر پلک بزم های "امروز کجا ببینمت؟"
برای فروغ گریستم
برای برادرم گریستم
و برای پیامبری خسته از قومی نانجیب
پیامبری که راز رفتن را خوب می فهمد.
_
در رگ هایم
هیجانی از پک زدن بر سیگار
و توسل به سکوتی مندرس
وزیدن گرفته است
سوگند به تثلیث زندگی ام:
کلمه
مادر
خاموشی
و همه این هاست که مرا به رفتن مجاب می کند
به جست و جوی آیه ای روشن
در میان کتاب های پیر
و کالبد هایی که از شهوت سرشارند.

کوثر فرهادی

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


گسل / کوثر فرهادی
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 4449 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

و گسل از همین جاده شروع شد...
که هذیان واژه های مرا تا مرز جنون برد
و شانه های مرا در اضطراب خاموشی لرزاند
نگرانم
مثل خانه ی متروکی
که با صدای پای هرانسانی فرو می ریزد
نگران، هم چون امام زاده ای
دل خوش به هدایت مجانین
نگرانم
برای خودم
برای تو
وبرای خاطرات مشترکمان
که برف را تجربه نکرد.

کوثر فرهادی

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چند کار تازه! / غلام‌رضای خواجه‌علی
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 3862 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
به نام خدا
با سلام خدمت دکتر صفّار عزیز و خوانندگان شرابستان.
چند کار تازه، با یادآوری این مطلب که این حرف ها "شعر" نیست!

زنگ هش‌دار!
بیک‌های توخالی
پیپ‌های پرفندک

×

به لب‌خند شیطان
به اشک خدا
قسم‌های بی‌مزه‌ی یک سرنگ!

×

شیشه‌های پرمشتری
در خیابان آرام
جای چاپلین خالی!

×

تربتی رنگ و
پنبه‌کاری مرگ
در سرنگ آب‌لیمو!

×

چند سوت دیگر تا
انتهای فندک اتمی
شیشه‌های بی‌سایه؟!

باتشکّر
غلام‌رضای خواجه‌علی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بعد از هرگز / حسين فروزنده
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 3988 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
با سلام خدمت دکتر صفار. «بعد از هرگز» اگر شعر باشد، تقدیم شما و وبلاگ شرابستان.

در چشم‌هايم شور دريا غوطه‌ور نيست
مردابم و ديگر درونم شور و شر نيست

عمري‌ست ديگر در نگاهم هيچ فرقي
بين كوير لوت و درياي خزر نيست

جغرافياي باورم خشك است و سوزان
در آسمانم، هيچ ابري بارور نيست

حالا شبيه سرزميني بي‌عبورم
در كوچه‌هاي سوت و كورم، ره‌گذر نيست

افكار من با آدمك‌ها فرق دارد
گاهي خلاف رود رفتن، بي‌خطر نيست

بايد پس از اين هم‌دمم آيينه باشد
وقتي كسي مثل خودم اين دور و بر نيست

حسين فروزنده

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواب آلودگی و مستی جهان / کوثر فرهادی
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 4028 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
به ویرانگی و پوچی این کلمات، خنده!
به ناتوانی آن ذهن های مسموم، افسوس!
به چابکی زمان های همیشه از دست رفته، دریغ
و به غربت بی نظیر یک قلب ... هی!
هی! به خطا آمده این جا

هی نرسته از خطر

بالا بیاور اندیشه را
از چمدان های گم شده در سفر
بالا بیاور خودت را
تف کن
به پیشانی زمین
دستی بکش خواب آلودگی و مستی جهان را
و در بی وزنی همیشه های شهیده
پا بکوب
که زمین را ضیافتی این چنین باید
خواب را به آغوش وحشی ات دعوت کن
تا از تلاقی دو روح
به بیگانگی زمان پی برده باشی
شانه بالا بینداز
از این همه دردی که عشق بر چشم های تو چکانده!

کوثر فرهادی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نشخوار فلسفه / حسين فروزنده
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 4366 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
با سلام خدمت دكتر و تمام دوستان سپيدي كوتاه تقديم شما:


کفش‌های تا به تایت عوضی است

مثل راه رفتنت

این جا کلان‌شهر نیست یا زیرگذر بازار روسپی‌ها

ردّ پاها دروغ نمی‌گویند

عکس تو که مدام دوستت دارم بالا می آوری روی صندلی‌های چندنفره

تو عوض شده‌ای

بی‌خودی فلسفه نشخوار می‌کنم

من به راه‌های نرفته می‌اندیشم

تو به عوض شدن رنگ چراغ راه‌نما
حسين فروزنده

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دعوت!
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 4392 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 

سلام. برای خواندن چند مطلب جدید به وبلاگ ناگهان‌های بی‌سببی تشریف بیاورید:

به نشانی: http://gholamrezasaffar.blogfa.com

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رخ ترگل و ورگل! غلام‌رضای خواجه‌علی
28 / 12 / 1391 ساعت 4:2 | بازدید : 3946 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
آبی به رخ ترگل و ورگل زده بود

انگار به عکس مادرش زل زده بود

می بست نگاه مادرش کیفش را

کیفی که پس از فرار از پل زده بود

در شهر ابوالهولان دودی می گشت

شهری که به دروازه ی خود گل زده بود

مانند ستاره های بی خانه ی شهر

چشمک به زمین آسمان جل زده بود

در خرج دوای امشبش هم می ماند

از شیشه فروش و جنس بنجل زده بود

بر خرمگس معرکه لعنت می گفت

وقتی مگس میوه به الکل زده بود

در گوشه ای از پیاده رو مکثی کرد

قلبی که همیشه با تحمل زده بود

ای کاش به رقص میله ها عادت داشت

پایان نگاهی که ابوالهول زده بود

غلام‌رضای خواجه‌علی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هم آغوش
یک شنبه 25 / 12 / 1391 ساعت 22:4 | بازدید : 5702 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


هم آغوش
یک شنبه 25 / 12 / 1391 ساعت 22:4 | بازدید : 5110 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نابودی اسرائیل نزدیک است
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 4386 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

آمریکا، اسرائیل و دبیرکل سازمان ملل متحد از اینکه رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، صهیونیسم را جنایت علیه بشریت توصیف کرده است، به شدت انتقاد کرده‌اند.
نخست وزیر اسلامگرای ترکیه این هفته در نشست یکی از نهادهای سازمان ملل متحد در وین گفته بود: «مانند صهیونیسم، یهودستیزی و فاشیسم، می‌توان اسلام هراسی را جنایت علیه بشریت در نظر گرفت.»
این درحالی است که انندک جنایت صهیونیسم حمله به کاروان بدون سلاح آزادی همچنان در بایکوت خبری غرب مانده است .
حمله اسرائیل به کاروان آزادی حمله‌ای بود که در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۱۰ توسط ارتش اسرائیل به یک ‎ناوگان دریایی حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان ناوگان آزادی به باریکهٔ غزه، که شامل شش کشتی حامل ۶۶۳ فعال حامی فلسطینیان از ۳۷ کشور بود، صورت گرفت.این حمله در آب‌های آزاد و در شرایطی انجام شد که این کشتی قصد شکستن محاصره دریایی نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه را داشت. نه مسافرروی کشتی اصلی، ماری مرمره، طی زد و خوردی که در نتیجه ورود کماندوها به سطح کشتی درگرفت کشته شدند.


وقتی از جستجوی گوگل فهرست ترورهای اسرائیل درخواست میشود با آماری در سایت ویکی پدیا مواجه میشویم که با عث شگفتی خواهد شدذیلاتوجه خوانندگان رابه ترجمه ای از لیست ترورهامعطوف میدارد :
دهه 1950
ژوئیه 13، 1956 نوار غزه مصطفی ارتش مصر حافظ سرهنگ مسئول استخدام پناهندگان برای انجام حملات در اسرائیل است.
ژوئیه 14، 1956 امان صلاح مصطفی مصر نظامی وابسته بمب پاکت
دهه 1960
سپتامبر 11، 1962 مونیخ، آلمان هاینز کروگ غرب دانشمند آلمانی راکت کار برای برنامه موشکی مصر را ربوده از دفاتر شرکت خود را بر روی Schillerstrasse مونیخ، بدن او شده بود هرگز یافت نشد. پلیس سوئیس بعد دو نفر از عوامل موساد برای تهدید دختر یکی دیگر از دانشمند بازداشت شده و متوجه شد که آنها مسئول این قتل شده است. بخشی از عملیات داموکلس. موساد
نوامبر 28، 1962 Heluan، مصر 5 مصر کارگران کارخانه کارگران شاغل در کارخانه 333، کارخانه موشک مصر می باشد. بمب نامه ای فرستاده تحمل هامبورگ علامت گذاری به عنوان پست. یکی دیگر از بمب گذاری از جمله لبریز کور و یک منشی. بخشی از عملیات داموکلس. موساد
فوریه 23، 1965 مونتهویدئو، اروگوئه Herberts هوانورد Cukurs که در قتل یهودیان لتونی در طول هولوکاست درگیر شده بود، اغوا و در مونته ویدئو توسط ماموران به بهانه نادرست از شروع یک کسب و کار حمل و نقل هوایی کشته شده است. موساد
دهه 1970
ژوئیه 25، 1972 بیروت اقدام به قتل بسام ابو شریف از جبهه مردمی آزادی فلسطین که برگزار شد یک کنفرانس مطبوعاتی با غسان کنفانی در هواپیماربایی حوزه داوسون توجیه اقدامات PFLP. او چهار انگشت از دست داده، و در یک گوش و در یک چشم نابینا ناشنوا باقی مانده بود، پس از یک کتاب فرستاده شده به او که با یک بمب منفجر شد در دست او است. موساد  گذاشته شد
اکتبر 16، 1972 وائل عبد رم Zwaiter کارمند سفارت لیبی و سازمان آزادیبخش نماینده فلسطین توسط اسرائیل، در نظر گرفته به یک تروریست به خاطر نقش ادعایی خود را در سپتامبر گروه سیاه و واقعه المپیک مونیخ  توسط دو مرد مسلح را در آپارتمان خود به ضرب گلوله کشته شده است. موساد
ژوئیه 8، 1972 بیروت غسان کنفانی نویسنده فلسطین و از اعضای رهبری جبهه مردمی آزادی فلسطین، و ادعا می کرد که یکی از برنامه ریزان پشت قتل عام فرودگاه LODخودروی بمب گذاری شده کشته شدند. موساد
دسامبر 8، 1972 محمود Hamshari پاریس سازمان آزادیبخش نماینده فلسطین در فرانسه و هماهنگ کننده بازی های المپیک مونیخ قتل عام است.با بمب پنهان شده در تلفن خود را کشته است.
ژانویه 24، 1973 نیکوزیا حسین آل بشیر فتح (سازمان) نماینده در نیکوزیا، قبرس کشته شده بمب در تخت اتاق هتل خود را.
آوریل 6، 1973 پاریس ریحان آل Kubaissi PFLP عضو و استاد دانشگاه آمریکایی بیروت قانون توسط دو مرد مسلح کشته شدند.
آوریل 9، 1973 بیروت محمد یوسف النجار سپتامبر سیاه عملیات افسر و مقام ساف کشته در بهار بهره برداری از جوانان است. سایرت متکل
آوریل 9، 1973 بیروت کمال Adwan سیاه فرمانده سپتامبر و عضو کمیته مرکزی فتح در بهار بهره برداری از جوانان کشته شده است. Sayeret Matkal
آوریل 9، 1973 بیروت کمال ناصر سخنگوی ساف کشته در بهار بهره برداری از جوانان است. Sayeret Matkal
آوریل 11، 1973 آتن Zaiad Muchasi نماینده فتح قبرس در اتاقی را در هتل کشته شدند.
28 ژوئن 1973 پاریس محمد بودیا سپتامبر سیاه افسر عملیات معدن فشار فعال زیر صندلی ماشین خود را به قتل رساند.
ژوئیه 21، 1973 لیلهامر، نروژ اقدام به قتل علی حسن سلامه رهبر رتبه بالا در ساف و سپتامبر سیاه بود که پشت بازی های المپیک سال 1972 مونیخ کشتاربحران لیلهامر، خدمتکار بی گناه، اعتقاد بر این است علی حسن سلامه، کشته شده توسط افراد مسلح. شناخته شده به عنوان لیلهامر بحران شده است. موساد
مارس 28، 1978 جمهوری دمکراتیک آلمان Wadie حداد PFLP فرمانده، که چندین هواپیما ربایی هواپیما در سال 1960 و 1970 متفکر. کشته شده توسط شکلات مسموم، فرستاده شده به او، که یک ماه بعد باعث مرگ او شده است. ادعا می شود موساد (اسرائیل مسئولیت ادعا کرد هرگز)
ژوئیه 26، 1979 کن (فرانسه) Zuheir رهبر محسن طرفدار سوریه به عنوان Sa'iqa جناح شات سازمان آزادیبخش فلسطین در مقابل کازینو. موساد
دهه 1980
ژوئن 13، 1980 پاریس Yehia ال مشهد دانشمند مصری هسته ای، مدرس دانشگاه، در دانشگاه اسکندریه در اتاق خود را در هتل Méridien در مجسمه ابوالهول عملیات کشته شدند : 23 ماری کلود Magal، فاحشه، مشتری از ال Meshad، در زیر یک ماشین تحت فشار قرار دادند و به قتل در بلوار سن ژرمن در 24 موساد
آگوست 21، 1983 آتن مامون Meraish ارشد ساف شات رسمی در اتومبیل خود از موتور سیکلت.موساد
آوریل 16، 1988 تونس (شهر) خلیل الوزیر دوم در فرمان به یاسر عرفات در کشته شدن خلیل الوزیر است.  اسرائیل کماندوهای

خالد نزال (1948-1986) وزیر DFLP (جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین) در آتن توسط عوامل موساد که با گذرنامه جعلی وارد یونان به قتل رسید، به ضرب گلوله کشته نزال در حالی که ترک هتل خود را، و از کشور گریخت.
دهه 1990
مارس 20، 1990 بروکسل جرالد بول کانادا مهندس و طراح پروژه بابل "supergun" برای دولت عراق، شات در درب به آپارتمان خود را به موساد (حدس و گمان و توسط اسرائیل را تکذیب کرد)
نوامبر 5، 1991 جزایر قناری رابرت مکسول رسانه سرمایه دار خیلی مهم و Katsa سابق [مشکوک - بحث در مورد غرق در شرایطی مرموز در حالی که در قایق بادبانی موساد (گمانه زنی ها)  [مشکوک - بحث]
فوریه 16، 1992 لبنان سید عباس موسوی دبیر کل حزبالله لبنان در کاروان اتومبیل خود را با موشک های پرتاب شده از دو هلیکوپتر اسرائیلی کشته شده است.
ژوئن 8، 1992 پاریس عاطف Bseiso مقام فلسطینی که در قتل عام مونیخ چند بار در سر در محدوده نقطه خالی شات توسط 2 مرد مسلح، در هتل محل اقامت خود (آرون کلاین "اعتصاب بازگشت) موساد
اکتبر 26، 1995 سلیما، مالت فتحی شقاقی رئیس جهاد اسلامی فلسطین به ضرب گلوله کشته و در مقابل هتل دیپلمات کشته شدند.
ژانویه 6، 1996 نوار غزه یحیی عیاش "مهندس"، bombmaker حماس کشته شده بمب گذاری شده در تلفن همراه. [7] شباک
سپتامبر 25، 1997 امان خالد مشعل (ناموفق) رهبر حماس سیاسی تلاش مسمومیت. اسرائیل ارائه پادزهر است، پس از فشار کلینتون. کانادا سفیر کناره گیری کرد. دو عوامل موساد با گذرنامه های کانادایی بازداشت شده
2000
نوامبر 22، 2000 نوار غزه جمال عبد رسمی رازق ارشد از جناح فتح Tanzim کشته شدند با راننده، Awni Dhuheir، زمانی که ماشین خود را بر نیروهای IDF از کار اخراج شد. دو تماشاگران در ماشین در مقابل از آنها نیز کشته شدند (سامی ابو لبن، 29، بیکر، و Na'el آل Leddawi، 22، دانشجو). IDF
دسامبر 17، 2000 Qalandiyya Samih Malabi ارشد فتح (سازمان) عضو بمب گذاری تلفن همراه است. مشخص نیست که آیا او خود را به دستگاه خود مواد منفجره و یا توسط نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شده اند.
فوریه 3، 2001 نوار غزه مسعود Ayyad سرهنگ در نیروی 17، که ادعا شده به رهبری حزبالله لبنان سلول که در شلیک در شهرک های یهودی نشین، و توطئه برای ربودن سربازان اسرائیلی و قاچاق اسلحه است. در حالی که رانندگی در جبالیا با سه کشته هلیکوپتر راه اندازی راکتها را میسازند.
ژوئن 24، 2001 نابلس اسامه Jawabiri عضو الاقصی تیپ شهدای بمب کاشته شده در تلفن عمومی
ژوئیه 17، 2001 بیت لحم عمر صعده Izzedine آل قسام فرمانده گردان های منطقه ای دو سیم هدایت موشک شلیک شده را به خانه اش. یکی دیگر عضو حماس کشته شدند.
ژوئیه 31، 2001 نابلس جمال منصور از مقام های بلند پایه حماس در غرب بال بانک های سیاسی کشته شدند زمانی که دفتر زده با هلیکوپتر موشک است.
آبان 5، 2001 Tulkarm عمرو Hadiri حماس دانشجویی موشک فعال در اتومبیل از کار اخراج شده است.
آگوست 20، 2001 الخلیل، کرانه باختری رود اردن عماد ابو Sneneh رهبر Tanzim به ضرب گلوله کشته شده است.  اسرائیل مخفی تیم
اوت 27، 2001 رامالله، غرب بانک ابوعلی مصطفی دبیر کل PFLP در دفتر کارش توسط دو موشک شلیک شده از -64 ایاچ آپاچی کشته شدند. IAF
ژانویه 14، 2002 Tulkarem بانک، غرب رائد سر Karmi از گردان های شهدای الاقصی کشته انفجار.
ژانویه 22، 2002 نابلوس، غرب بانک یوسف Suragji غرب سر بانک Izzaddinal_Qassam گردان. سه عضو دیگر حماس نیز کشته شدند. حکومت خودگردان فلسطین ادعاهای این ترور بوده است.در یک حمله در یک کارخانه مواد منفجره به اتهام کشته شده است. ارتش اسرائیل
ژانویه 24، 2002 خانیونس، نوار غزه عدلی همدان (بکر حمدان) ارشد حماس در حمله موشکی در خودرو است. نیروی هوایی اسرائیل
فوریه 4، 2002 رفح ایمن Bihdari DFLP عضو می خواست برای 25 آگوست 2001 حمله که در آن سه سرباز اسرائیلی کشته شدند. حمله موشکی در ماشین. چهار تن از اعضای DFLP دیگر کشته شدند. نیروی هوایی اسرائیل
مارس 5، 2002 رامالله محمد ابو Halawa و Murrar فوزی می خواستم AMB موشک کاربران در خودرو از هلیکوپتر کار اخراج شدند.
ژوئن 24، 2002 رفح یاسر رازق، 'عمرو کوفه. گردانهای عزالدین قسام رهبران. موشک شلیک در دو اتومبیل است. چهار فلسطینی دیگر کشته شدند.
ژوئیه 22، 2002 غزه (شهر) صلاح Shahade رهبر حماس گردانهای عزالدین قسام با 2205 پوند مواد منفجره توسط F-16 و کشته شدن کاهش یافته است. این حمله به کشته شدن چهارده نفر فلسطینی دیگر از جمله همسر خود را و 9 فرزند است.
آگوست 6، 2002 جنین (شهر) علی Ajuri، اعضای گردان مراد Marshud الاقصی شهدا. کشته شده توسط موشک های هوا به سطح.
آگوست 14، 2002 Tubas Nassa Jarrar عضو ارشد حماس است. موشک به خانه از هلیکوپتر از کار اخراج شدند. قربانی صندلی چرخدار محدود شد.
مارس 8، 2003 غزه (شهر) ابراهیم آل Makadmeh او و سه تن از دستیاران وی را به موشک توسط هلی کوپتر کشته شده اند
آگوست 21، 2003 نوار غزه اسماعیل ابو Shanab عالی رتبه از مقامات حماس
 موشک اعتصاب
دسامبر 25، 2003 نوار غزه به Mekled Hameid PIJ فرمانده. هلیکوپتر حمله کوپترهای در ماشین. دو نفر از اعضای PIJ و دو نفر از تماشاگران نیز کشته شدند. IAF
فوریه 28 2004 جبالیا اردوگاه پناهندگان محمد یهودا PIJ موشک نظامی فرمانده در اتومبیل خود را. دو مسافر کشته و 11 تماشاگران زخمی شده است.
مارس 3، 2004 شهر غزه Tarad جمال، ابراهیم Dayri و حسن عمار از اعضای ارشد حماس موشک از هلیکوپتر در ماشین از کار اخراج شده است.
مارس 22، 2004 نوار غزه احمد یاسین مؤسس و رهبر حماس او، 2 محافظ، و 9 تماشاگران کشته شده توسط نیروی هوایی اسرائیل ایاچ -64 آپاچی موشک های آتش دوزخ است. IAF
آوریل 17، 2004 عبدالعزیز رنتیسی شرکت موسس و رهبر حماس، و جانشین احمد یاسین رهبر حماس پس از مرگ او کشته شده توسط هلیکوپتر موشک، همراه با پسرش.
اکتبر 21، 2004 غزه عدنان آل غول حماس کارشناس سلاح او و عماد عباس کشته شدن زمانی که هلیکوپتر آپاچی موشک در ماشین خود را.
مه 25، 2006 صیدا، لبنان محمود آل مجذوب فرمانده جهاد اسلامی فلسطین در خودرو بمب گذاری مجروح شده و روز بعد درگذشت. جهاد اسلامی سرزنش اسرائیل، هر چند اسرائیل آن را تکذیب کرد.
ژوئن 8، سال 2006 جمال ابو موسس Samhadana کمیتههای مقاومت گروه مردمی ستیزه جویان، سابق فتح (سازمان) و عضو Tanzim، و شماره دو در اسرائیل در حال حاضر فهرست تروریست های تحت تعقیب است. توسط حمله هوایی اسرائیل کشته شدند، همراه با حداقل سه دیگر اعضای PRC است.
فوریه 12، 2008 دمشق عماد مغنیه از فرماندهان حزب الله بالا با خودروی بمب گذاری شده کشته شدند. برخی از گزارش ها نشان داد که موساد مسئول بود، هر چند به اسرائیل حمل آن را تکذیب کرد.
آگوست 1، 2008 ژنرال محمد سلیمان، سوریه، و ارتباط بالا بین سوریه و حزب الله کشته شده توسط آتش تیرانداز از خفا. اسرائیل اعتباری برای قتل طول می کشد هرگز، اما به طور گسترده ای مشکوک است.
ژانویه 1، 2009 نزار ریان بالا حماس فرمانده نظامی و تصمیم ساز، که طرفدار حملات انتحاری علیه اسرائیل کشته شده در حمله هوایی اسرائیل، همراه خود را با 4 زن و 11 نفر از کودکان خود است. او عضو ارشد حماس که از سال 2004 کشته شده اند. با توجه به اسرائیل، رایان هدف نیست، بلکه، اعتصاب با هدف از بین بردن ترکیب مرکزی حماس که شامل چندین ساختمان است که به عنوان سایت های ذخیره سازی برای دستیابی به تسلیحات. اسرائیل اظهار داشت که هشدارهای تلفن به ساکنان تحویل داده شد.
دی 3، 2009 ابو زکریا جمال ارشد حماس نظامی فرمانده بال، و رهبر شهر غزه موشک راه اندازی جوخه در حمله هوایی اسرائیل کشته شده است.
ژانویه 15، 2009 جبالیا سعید صیام وزیر کشور حماس کشته شده در حمله هوایی اسرائیل به همراه برادرش، پسرش، و سرویس های امنیتی حماس عمومی فرمانده صلاح ابو Shrakh. [45]
مارس 4، 2009 نوار غزه خالد Shalan عضو ارشد جهاد اسلامی کشته شده در حمله هوایی اسرائیل، در اقدامی تلافی جویانه برای مشکوک - بحث در مورد] حملات راکتی فلسطینی در شهر اسرائیل از اشکلون  IAF
دهه 2010
ژانویه 19، 2010 دبی، امارات محمود المبحوح حماس فرمانده ارشد نظامی، معتقد شده اند در قاچاق اسلحه و مواد منفجره به غزه است. به طور گسترده ای به توسط یکی از اعضای سازمان اطلاعاتی اسرائیل کشته شده است. اسرائیل اعلام کرد که هیچ مدرکی از دخالت آن وجود دارد، و برای تایید یا رد این ادعاها را رد کرد. [48] گزارش پلیس دوبی که ماموران اسرائیلی با استفاده از استرالیا، فرانسه، بریتانیا، ایرلند، و گذرنامه های هلندی. موساد (گمانه زنی ها)
ژوئیه 31، 2010 نوار غزه عیسی آل Batran حماس فرمانده نظامی در مرکز غزه، در راکت های تولید در تلافی حمله موشکی زودتر در شهر اشکلون IAF کشته شده اند درگیر شده اند
نوامبر 3، 2010 نوار غزه محمد Nimnim وابسته به القاعده، اسلام، فرمانده ارتش
 انفجار خودرو، با توجه به هر یک از بمب کاشته شده توسط اسرائیل و یا یک حمله هوایی اسرائیل است. IAF، با هوش مصر
نوامبر 17، 2010 نوار غزه اسلام یاسین وابسته به القاعده، ارتش از فرمانده اسلام  حمله هوایی اسرائیل در ماشین خود، از کشتن او، برادر او را، و زخمی شدن چهار نفر دیگر است. IAF
نوامبر 29، 2010 ایران مجید شهریاری دانشمند هسته ای ایران در یک خودروی بمب گذاری شده کشته شدند. بنا به گزارش روزنامه آلمانی اشپیگل اسرائیل در پشت این قتل بود. موساد (ادعا)
دی 11، 2011 نوار غزه محمد اسلامی A-نجار از عمل جهاد، مظنون به برنامه ریزی حملات علیه غیرنظامیان و پرتاب راکت به اسرائیل توسط نیروی هوایی اسرائیل مورد حمله در حالی که رانندگی موتور سیکلت خود را در نوار غزه است.  IAF
آوریل 9، 2011 نوار غزه Tayseer ابو Snima ارشد حماس فرمانده به همراه 2 از محافظان او توسط نیروی هوایی اسرائیل کشته شدند، در طول یک دوره از آتش ارتقا موشک از غزه است. او فرمانده ارشد حماس که از سال 2009 کشته شد.  IAF
ژوئیه 23، 2011 ایران داریوش رضایی دانشمند هسته ای ایران توسط افراد مسلح ناشناخته در موتور سیکلت کشته شده است. روزنامه آلمانی اشپیگل ادعا کرد که موساد در پشت این عملیات بود. او چهارمین دانشمند هسته ای ایران که از سال 2010 کشته شده است.موساد (ادعا)
آگوست 18، 2011 نوار غزه ابو عود آل Nirab و خالد شعث کمیته های مقاومت مردمی فرماندهان ساعت پس از حمله تروریستی 7 اسرائیل در جنوب اسراییل کشته شدند کشته شدند. 4 عضو دیگر این گروه در حمله کشته شدند. IAF، شین بت
ژانویه 10th، 2012 ایران مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته ای ایران بمب احمدی روشن را در تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز کشته شدند،
پازل این ترورها را می تواند رسانه های غرب و سازمان ملل محسوب نمود چرا که این دو بگونه ای عمل نموده اند که اسرائیل روزبروز گستاخ تراز قبل شده وترورها را با دو منظور در بردخبری قرارمیدهد اول قدرتنمایی و دوم ایجاد رعب و وحشت  .
اسرائیل همواره مجبور بوده است جوخه های ترورخود را فعال نگه دارد چرا که اگرحمایت اواز عواملی مانند انور السادات مصر و جانشین اومبارک نیازبه پاکسازی اطراف او داشته است به عبارتی میبایست تمامی کسانی که بنوعی مخالفت جدی اسرائیل بوده اند میبایست از سرراه برداشته شوند با این استدلال معلوم خواهد شد که برای رسیدن اسرائیل به صلح کمپ دیویدچه خون هایی توسط این جنایت کار تاریخ ریخته شده است .امروز آشکار میشود که بعضا اطلاعات بسیاری از کشته شده توسط خائنینی مانند انور السادات و مبارک به اسرائیل داده شده است .

ولی آنچه مسلم  است جهان بسمت و سویی  دنیایی بدون اسرائیل در حرکت است و روزی فراخواهدرسید که غده سرطانی اسرائیل از زمین کنده خواهد شدزیرا تلاش بی وقفه او برای نابودی اسلام همانند آنست که کسی بخواهد با دهان خاموش کند قرآن در باره میفرماید:
سوره: 61 , آیه: 8
می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد  .
خداوند در آیات بسیاری قوم یهودی را قوم فساد انگیزدر زمین معرفی نموده و در این باره می فرماید:
سوره: 5 , آیه: 64
و يهود گفتند دست‏خدا بسته است دستهاى خودشان بسته باد و به [سزاى ] آنچه گفتند از رحمت‏خدا دور شوند بلكه هر دو دست او گشاده است هر گونه بخواهد می‏بخشد و قطعا آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو فرود آمده بر طغيان و كفر بسيارى از ايشان خواهد افزود و تا روز قيامت ميانشان دشمنى و كينه افكنديم هر بار كه آتشى براى پيكار برافروختند خدا آن را خاموش ساخت و در زمين براى فساد میكوشند و خدا مفسدان را دوست نمی‏دارد
.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اسفند91 اطاق فتنه شيطان بزرگ
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 4041 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

اطاق فتنه برياست شيطان بزرگ آخرين وضعيت رابراي اعضاء چنين شرح داد:
- در سوريه از برنامه عقب مانده ايم و روز بروز شرايط بدتر ميشود مردمي كه انتظار مي رفت رودروي بشاراسدقرارگيرند دركنار او سلاح به دست گرفته وبراي او مي جنگند يكي از دلايل اين امر را ميتوان دستگيري وكشته شدن تعداد قابل توجهي غير سوری در ميان مخالفين اسديافت مردم با مشاهده افرادغيرسوري در ميان تروريست ها حس ناسيوناليستي شان شدت گرفته و جنگ اسد با مخالفين را جنگ بابيگانه ميدانند مددخواهي اين مدعيان توخالي (تروريست)ازمابراین اوضاع ناگوار افزوده است وضع درسوريه چنان خراب است كه حتي اسرائيلي بي محابانقاب از چهره برداشته و مجروحان مخالف اسدرا ياري داده است . بشار اسد نيز از اوضاع احوال نهايت بهره برداري را نموده و نگاههاي مردم را متوجه اوضاع ليبي و مصر ميكند او به مردم خود ميگويد اگر ميخواهيد مانندليبي دچار هرج ومرج شويم ويا اگر ميخواهيد مانند سياسيون مصر از غرب گدايي قدرت نماييم باتروريست ها همراه شويد.
- در مصر اوضاع مضحك و خنده داراست چراكه به هركدام از گروههاي سياسي توجه كمتري داشته باشيم باماقهر نموده و حسادت خود را عيان مي سازد همه سران با هرنوع تفكري عاجزانه از ماتقاضاي قدرت مينمايند.
- اسرائيلي ها از اينكه سياست مدارابا ايران را درپيش گرفته ايم بخشم آمده وبارديگر سوژه مسلح شدن ايران به بمب اتم را به رسانه ها كشيده اند اين درحالي است كه ما به اطمينان رسيده ايم كه ايراني ها بدنبال چيزي بالاتراز بمب اتم ميباشند و آن چيزي نيست جزء دستيابي كامل به علوم‌هسته اي - گرچه ايران را دشمن خود مي انگاريم ولي ميبايست به هوش و ذكاوت آنان آفرين گفت چراكه آنان با دستيابي به اين علوم ديگر نياز به انبار كردن بمب اتم همانند مانخواهند بود.
-خط انفجار و تروردر عراق همچنان زنده نگه داشته شده است و عراق همچنان ناامن است .
- ترك ها كه برارسیدن به اتحادیه اروپا مطیع ماشده اند بجهت تاخیر در برنامه نسبت به ادامه سرویس دهی به تروریستی های مهاجم به سوریه بدنبال بهانه های برای خروج از این بن بست هستند -قطري ها نيز از سقوط بشار نااميدشده و بسختی  دست در جيب مي كنند.
- باكمال تاسف بايد گفت : ما همچنان بطور علني ميبايست از شيوخ عياش خليج فارس حمايت كنيم و ظلم و تعدي آنان به مردم خود را ناديده انگاريم كه اين حمایت سیاسی  شعار دمكراسي مارا زيرسئوال خواهدبرد .
هشدار
مسلمین آگاه باشند؛ آنان مجاز به دوستی و خلوت با غیر مسلمان نیستندآیات قرآن کریم در این خصوص میفرماید:
اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد يهود و نصارى را دوستان [خود] مگيريد [كه] بعضى از آنان دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستى گيرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمی ‏نمايد (۵۱)المائدة
سوره: 3 , آیه: 119
هان شما كسانى هستيد كه آنان را دوست داريد و [حال آنكه] آنان شما را دوست ندارند و شما به همه كتابها[ى خدا] ايمان داريد و چون با شما برخورد كنند می‏گويند ايمان آورديم و چون [با هم] خلوت كنند از شدت خشم بر شما سر انگشتان خود را میگزند بگو به خشم خود بميريد كه خداوند به راز درون سينه‏ ها داناست

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


زورگویی نوین
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 4656 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
زورگویی نوین
سیاست چماق و هویج

علیرغم اینکه سیاست چماق و هویج آمریکا در بسیاری از کشورهای خاورمیانه جواب داده ولی این سیاست در خصوص ایران همچنان بلاجواب مانده است .
چماق و هویج (به انگلیسی: Carrot and stick)‏ در اصطلاح به سیاست ارائه تشویق برای رفتار خوب و ارائه تنبیه برای رفتار بد است. یا به عبارتی به معنی سیاست تهدید و تحبیب به کار می‌رود.
 اصل این استعاره از هویج آویزان بر سر چوب به عنوان انگیزه حیوان برای انجام کار بود.
در مصر امریکایی ها از یکسو با مرسی گفتگوهایی  را انجام داده و بعضا از او حمایت میکنند که این روش همان تشویق و یا سیاست هویج است و ازسوی دیگر توسط عوامل خود جناح های سیاسی مخالف اورا در مقابل او قرارمیدهند و تظاهرات و اعتراضاتی را بوجود میآورد که این روش را همان سیاست چماق گویند.
در خصوص ایران ابزارهایی مانند تحریم و تهدیدنظامی را میتوان سیاست چماق نامگذاری کردوازسوی دیگر تمایل به گفتگوبا ایران و حل و فصل دیپلماسی بهانه هسته ای را میتوان سیاست تشویق یا هویج نامید.


البته آنچه در مورد ایران بچشم میخورد حتی سیاست هویج ویا تشویق صادقانه نیست ومانورهای تشویقی صرفا تبلیغاتی است آمریکا درحالی دست دوستی دراز میکند که در همان حال چماق را بالای سرایران نگه داشته بعنوان مثال : در همان زمانی که صحبت از گفتگومی کرد سنای او درحال بررسی تحریم های بیشتر بود.
آنچه میتوان از این روش استنباط نمود چیزی نیست جزء اینکه آمریکا درصددپنهان کاری زورگویی خود برایران است و با دراز کردن دست دوستی اینطور وانمود میکند که امریکا قصد صلح ودوستی دارد .
مردم ایران از خود می پرسند؛ اگر امریکا قصد دوستی و حل و فصل اختلافات دارد چرا در این برهه از زمان نیروی تازه نفس به افغانستان اعزام  ووزارت خارجه او ایران را تهدیدبه انزوا بیشتر میکند.
بهانه غرب بسرکردگی شیطان بزرگ آنست که ایران با آژانس همکاری مطلوب ندارد و می گوید ایران درحال وقت کشی برای رسیدن به بمب اتم است .چیزی که هرگز ایران در پی آن نیست چرا که شیعه هرگز نمی تواند فتوی استفاده از بمب اتم را از علمای خود دریافت کند مقام رهبر ی ایران نیز براین امر صحه گذارده و بطور علنی هرگونه استفاده از بمب اتم را غیرمجاز دانسته است .

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


فرجام فرعون زمان
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 4392 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

درحالی که خاطره تلخ بمب های اتمی هیروشیماوناگاساکی برزمین سایه افکنده بتازگی آمریکا و کره شمالی یکدیگررا بگونه ای تهدیدنظامی کردند که فحوی کلام آنان تهدیداتمی را بیانگراست .
یادآوری می گردد بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناگاساکی انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.
اگر این اقدام آمریکا را ننگ بزرگ آمریکایی ها محسوب نماییم ننگ بدتر آنست که آمریکایی ها  هرگزازاین کرده خود پشیمان نشدندو آنرا لازم وضروری دانستنداین موضع گیری امریکایی را می توان دراظهارات خدمه بمب افکن های آنزمان مشاهده کرد که در این باره اظهار میدارند:«کاربرد سلاح اتمی اقدامی لازم در تاریخ» بوده است.
تاسف بزرگ براین کره خاکی است که کسی دم برنیاورد و این ظلم همچنان بی پاسخ مانده است غافل از آنکه دنیارا صاحبی است مقتدرو تواناکه هیچ ظلم وستمی را بی پاسخ نمی گذاردخداوند در قرآن کریم در این باره میفرماید:
فرعون در سرزمين [مصر] سر برافراشت و مردم آن را طبقه طبقه ساخت طبقه‏ اى از آنان را زبون می‏داشت پسرانشان را سر می‏بريد و زنانشان را [براى بهره‏ كشى] زنده بر جاى میگذاشت كه وى از فسادكاران بود (۴) القصص
[رفتارى] چون رفتار فرعونيان و كسانى كه پيش از آنان بودند كه آيات پروردگارشان را تكذيب كردند پس ما آنان را به [سزاى] گناهانشان هلاك و فرعونيان را غرق كرديم و همه آنان ستمكار بودند سوره: 8 , آیه: 54

آنچه از آیات قران کریم بیان شدچیزی نیست جزء فرجام ظالمانی مانند آمریکا که با زورد وقدرت خود خواهان حکومت برمردم زمین هستند مردمی که صاحبی قدرتمند از آنان محافظ میکند و اوکسی نیست جزء پروردگار هستی .
داستان مردم زمین ادامه داستان دو برادری بنام هابیل و قابیل است که یکی قوانین بازی را رعایت نکردوبردیگری را کشت در این باره میخوانیم :
و داستان دو پسر آدم را به درستى بر ايشان بخوان هنگامى كه [هر يك از آن دو] قرباني پيش داشتند پس از يكى از آن دو پذيرفته شد و از ديگرى پذيرفته نشد [قابيل] گفت‏ حتما تو را خواهم كشت [هابيل] گفت‏ خدا فقط از تقواپيشگان می‏پذيرد (۲۷)
اگر دست‏ خود را به سوى من دراز كنى تا مرا بكشى من دستم را به سوى تو دراز نمى ‏كنم تا تو را بكشم چرا كه من از خداوند پروردگار جهانيان مى ‏ترسم (۲۸)المائدة
آری اگر امروز آمریکا قابیل زمان است و با درهم شکستن قوانین آسمان بوسیله بمب اتم سایرین را تهدیدمیکندهابیلیان به آسمان می نگرندوبراین یقین هستند که صاحب هستی همه چیز رانظاره گراست و سرنوشتی برای ظالمین رقم نخواهدزدجزء سرونوشت فرعون .
تهدیداتمی امروز آمریکافقط متوجه کره شمالی نیست بلکه تمامی کسانی را دربرمیگیردکه حاکمیت ظالمانه آمریکا را برخوردنمی پذیرندآنان باخود میگویند مگر نه اینست که انسان بدنیا می آید که روزی از دنیا برود پس چه بهترکه حسین واراز دنیا برود .
اعتقاد راسخ مسلمانان اینست که برگی از درخت نمی افتدمگر اینکه اراده خدادرکارباشدقران کریم در این باره میفرماید:
 هيچ برگى فرو نمى‏ افتد مگر [اينكه] آن را مى‏ داند و هيچ دانه‏ اى در تاريكيهاى زمين و هيچ تر و خشكى نيست مگر اينكه در كتابى روشن [ثبت] است (۵۹)الانعام
فقط کافی است خداوند اراده به کاری کند و بگوید باش آنگاه خواهد شد
چون به چيزى اراده فرمايد كارش اين بس كه مى‏ گويد باش پس [بى ‏درنگ] موجود مى‏ شود (۸۲)یس
    

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


خواب های تلخ
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 4424 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

رسانه های محوری شیطان بزرگ VOA&BBCهمچنان به انتشار اخبارمنفی برعلیه ایران مشغول بوده وطبق معمول چاشنی این اخبار اهرم فشارموضوع هسته ای است گویا برای آمریکا بسیار مهم است که ایران در این شرایط فشار با 1+5به تفاهم برسد.
در اخبار منفی جدیدی که منتشر شده آمده  :


براساس جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ که روز پنجشنبه (٧ مارس) منتشر شد، مردم آمریکا از بین کشورهایی که مرتب نام آن ها در اخبار مطرح می شوند، نسبت به ایران نگاهی بسیار منفی دارند.از بین ٢٢ کشوری که نام آن ها در این نظرسنجی گنجانده شده بود، ایران (با ۹ درصد نظر مثبت و مساعد) در بین کشورهای منطقه خاورمیانه در پایین ترین رده قرار داشت و به این ترتیب عراق، افغانستان،  سرزمین های فلسطینی و سوریه وضعیتی بهتر از ایران دارند.
دیدگاه منفی شرکت کنندگان در نظرسنجی نسبت به ایران که ٨۷ درصد ارزیابی شده است، حتی از کره شمالی (٨۴ درصد) و پاکستان (٨١ درصد) نیز بدتر است.
پژوهش ادامه دار گالوپ علت چنین دیدگاهی را با توسعه برنامه اتمی تهران  مرتبط می داند و بر پایه این تصور مردم آمریکا این برنامه تسلیحاتی را تهدیدی برای سیاست خارجی ایالات متحده تلقی می کنند.
آنچه از صغری و کبری دراین خبر مشاهده میشود چیزی جزء رساندن خواننده به موضوع هسته ای ایران .
در واقع آمریکا درصددآنست که همواره ایران را خطرناک جلوه دهدو حل وفصل نشدن اختلافات با 1+5 را متوجه رفتار ایرانی ها قلمدادنماید.
انگار او فراموش کرده که تنهاکشوری است که از بمب اتم استفاده نموده و دوشهر ژاپن را بابمب اتم به خاک و خون کشیدو حتی پس از آن نیز بدان عمل غیر انسانی مباهات و افتخار نمود .
 تاسف از مردم جهان که همانندمردم آمریکا تحت تاثیر رسانه های شیطان بزرگ قرارداشته و آنگونه ارزیابی می کنندکه کاخ سفید میخواهد .
آیا نظرسنجی که در ابتدای این مقال آمده چیزی جزء اراده رسانه های شیطان بزرگ است آیا واقعا ایران در بدترین شرایط قراردارد و حتی از اسرائیل بدتر است بیادداشته باشیم اسرائیل طی نیم قرن لحظه ای بدون جنگ بسرنبرده و آمارترور که توسط دولت اسرائیل ثبت شده رکورددارجهان است در این گزارش هدف می خوانیم :
مردم آمریکا نسبت به اسراییل (۶۶ درصد) نظر مساعدی داشته و محبوبیت اسراییل حتی از مکزیک (۴۷ درصد) و روسیه (۴١ درصد) بیشتر بود، اما مردم آمریکا در مقایسه با اسراییل، نسبت به هند (۶٨ درصد) نظر مساعدتری داشتند.
یکی از بزرگ ترین ظلم های استکبار درحق مردم زمین خوراک غلط و دروغی است که رسانه های او منتشر میسازند در واقع رسانه های شیطان بزرگ تبدیل به ارتشی منظم شده اند که شهرهای را ویران نمی کنند بلکه ابتداراندیشه هارا در اختیار گرفته و سپس نگاههارا به بیراهه میکشندروش کار این رسانه ها چنان حرفه ای که گویا بتوان در خوب کسی نفوذکرد وچیزی به او القاء نمود که برخلاف حقیقت است .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چالش بزرگ شعار دمکراسی شیطان بزرگ
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 3907 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

عربستان دو فعال سياسي را به ۱۰ سال زندان محكوم كرد
يك دادگاه عربستان سعودي روز شنبه دو فعال سياسي و حقوق بشري سرشناس را به دستكم ۱۰ سال زندان محكوم كرد. آنها از جمله به فتنه گري و ارائه اطلاعات نادرست به رسانه هاي خارجي متهم شده اند.


به گزارش رويترز، محمد فهد القحطاني و عبداله حمد، اعضاي موسس انجمن حقوق سياسي و مدني سعودي هستند كه موارد نقض حقوق بشر را مستند مي سازد و خواهان تشكيل حكومت پادشاهي مشروطه و برگزاري انتخابات است.
درعربستان سعودي احزاب سياسي واتحاديه هاي كارگري ممنوع هستند.
اعضاي ارشد خاندان حاكم و روحانيان وهابي اكثر اهرم هاي قدرت را در دست دارند.
رويترز مي گويد محكوميت دو فعال توجه گروه هاي بين المللي حقوق بشر را جلب كرده است، آنها دولت سعودي را به سركوب ناراضيان سياسي متهم مي كنند.
عربستان اين اتهام را رد كرده است و مي گويد ازشكنجه استفاده نمي كند و زنداني سياسي ندارد.

ملاحظه و نظريه

خبرفوق نمونه اخباري است كه بعضا آمريكايي ها در رسانه خود درج ميكنندولي كليت امر حاكي از آنست كه رسانه ها زنجيره اي تحت امرشيطان بزرگ خطر جدي براي وهابيت سعودي ايجادنخواهندكردگرچه براي شيطان بزرگ وهابيت و اخوان المسلمين و شيعه و طالبان يكسان است و از نظر او مسلمان محسوب شده و مسلمان  بمنزله دشمن بالقوه و بيگانه خواهد بود ولي درحال حاضر وهابيت سعودي  ميبايست بركرسي قدرت باقي بمانددرعين حال بالانگه داشتن چماق بالاي سروهابيت نیز جزء لاينفك سياست خارجي شيطان بزرگ است چماقي كه بالاسر وهابيت قرارگرفته چيزي نيست جزء مخالفين او حال اين مخالفين ميتواننداز داخل قصر باشنديا درخيابان ؛آنچه مسلم است حاكمان فعلي وهابيت همانند ديگرشيوخ وابسته به غرب ؛ همواره ميبايست احساس نياز به حمايت شيطان بزرگ داشته باشند چماقي ازنوع درج اخبار فوق سه مزيت براي شيطان بزرگ خواهد داشت اول اينكه وهابيت چماق را بالاسرخوداحساس خواهند كرددوم؛ عوام براين تصور خواهند بود كه آمريكا مدافع واقعي دمكراسي است و اما سوم كه نكته اي بسيار حائز اهميت است اين مطلب ميباشد كه شيطان بزرگ با دفاع از آلترناتيوم حكومت ها به روزي مي انديشد كه ممكن است آنان كرسي قدرت را دردست گيرند.اتفاقي ترديدناپذيراست.

چالش بزرگ شیطان بزرگ آنست که علیرغم شعار دفاع از دمکراسی از اسرائیلی دفاع کند که به جوخه های ترورخود مباهات میکند و یا حمایت خود را معطوف به عیاشان وهابی و شیوخ منطقه نماید که به چیزی جزء سکس و عیاشی نمی اندیشندو اگرتنها یک هفته بازارجهان برروی آنان بسته شود ازگرسنگی خواهند مرد.


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


گدایی قدرت طالبان از آمریکا
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 4080 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

ایران در رسانه های محوری شیطان بزرگ voa&bbcنسبتاروزآرامی را سپری کرد و دورسانه  صرفا به اخبار ی مانندحرام بودن مصافحه رئیس جمهور ایران با مادر چاوزاشاره نمودندالبته دخالت های انان درخصوص مسائل داخلی ایران همچنان پابرماندو اخباری حول انتخابات ایران ومسائل حقوق بشر و امثالهم زنده نگه داشته شد و برروی زخم ارزش ریال نمک پاشی گردیدریالی که شیطنت های آمریکا در بی ارزش شدن آن بی تاثیر نبوده است چرا که مسائلی مانند تحریم وفشار به کشور دیگر دررابطه با بازپرداخت پول نفت منجربه زیانهایی است که مستقیمابرروی ریال ایران تاثیر میگذارد- این دو رسانه همچنان موضوع سوریه را زنده نگه داشته و طی خبری اعلام کردند:


کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان بشار اسد واگذار می‌شود
در این دو رسانه مشاهده میشود که اختلافات میان حامد کرزی و غرب بروز کرده است زیرا حامد کرزی مدعی است  :
 اخیرا آگاه شده که مقام های آمریکایی و رهبران طالبان در کشور های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس در حال مذاکره هستند. آقای کرزی با اشاره به حملات روز گذشته گروه طالبان گفت، چنین حملاتی به نفع نیروهای خارجی است.
متقابلا جبهه غرب واکنش نشان داده و چنین پاسخ داده :
فرمانده ناتو در افغانستان و سفارت آمریکا در کابل، اظهارات حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در مورد جریان داشتن مذاکرات میان گروه طالبان و آمریکا را رد کرده اند. فرمانده عمومی ناتو گفته که این اظهارات 'کاملا اشتباه' است و مایه تعجب او شده است.
بنظرمیرسدحامد کرزی واقعیت راگفته باشد و امریکایی ها درحال رسیدن به تفاهم با طالبان هستند زیرا سابقه نشان میدهد که آمریکایی ها برای رسیدن به هدف هیچ خط قرمزی ندارندو از هرابزاری استفاده میکنند مضاف برآن بازارداغ گدایی قدرت از آمریکایی نیز برصحت این خبر می افزاید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بدها و خوبها
25 / 12 / 1391 ساعت 21:58 | بازدید : 4263 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

اروپا مبصر کلاس
مبصر کلاس نام تعدادی دیگر را به لیست بدها اضافه کرداتحادیه اروپامبصرتعیین شده از سوی شیطان بزرگ هر ازچندی نام تعدادی را بعنوان ادم بدها در لیست اضافه میکندوازآنان بعنوان ناقصان حقوق بشر یادمیشود.
معیار خوب و بدبودن هم به عهده مبصر کلاس است.
البته شعار هاومعیارهایی در وسط تخته نوشته شده که خوب وبدبودن براساس آنهاسنجیده میشودولی اینطور بنظر میرسد که مبصر از ناحیه یکی از چشم هادچارنابینایی است و تنها افراد خاصی را بعنوان  بدمیبیندو آنان را بدمیشناسد.
بعنوان مثال اگر اسرائیل به جوخه های ترورخود مباهات کند و سفیران صلح را برروی عرشه کشتی به گلوله ببندددرلیست بدهاقرارنمی گیردیا اگر شیوخ عرب و وهابیت سعودی هر آنکه راکه اراده کنند؛ دستگیر , شکنجه و بقتل برسانند  نام آنها در لیست بدها نوشته نمی شود چرا که درنقطه کور مبصر نشسته اندولی ایران دقیقا دردیدکامل قراردارد و بسرعت نام شاگردان بددر لیست بدها نوشته میشود .
اخیر اٌنیز نام 9نفر از مسئولین ایران را جزء آدم بدها نوشته و آنان را ازسفربه اروپامحروم نموده است.
این لیست وقتی جالب بنظرمیرسدکه خیلی ساده جستجویی تحت عنوان ترورهای اسرائیل در اینترنت صورت گیرد بلافاصله اولین شاهدویکی پدیاخواهدبود که بالیستی عریض وطویل باافتخار عملیات جوخه های اعدام اسرائیل را به نمایش میگذارد با اینکه این رژیم رکورداراول است ولی بندرت نام رجال او جزء آدم بدها نوشته شده از آنان تحت عنوان نقص کنندگان حقوق بشر سخنی بمیان میآید.
البته کاملا واضح و آشکار است که چرا نامی از اسرائیلی هادر میان آدم بدها اتحادیه اروپا دیده نمی شود علت آن چیزی نیست جزء اینکه جوخه های تروراسرائیلی کاملا مورد حمایت اتحادیه قرارداشته و درراستای اهداف مشترک دست به عملیات ترورمیزنند.
اخبارترورمحمود عبدالرؤوف المبحوح  ۱۹ ژانویه ۲۰۱۰ در دوبی ثابت کردکه جوخه های تروراسرائیلی کاملا با اروپائیان هماهنگ بوده و دراختیار گذاردن پاسپورت و مدارک شناسایی اروپایی از سوی اروپاییان  کمترین همکاری آنان با جوخه های تروراسرائیلی است ترورصورت گرفته در دبی نشان داد که تمامی سفارتخانه هاو شرکت های هواپیمایی
اروپاییان  پازل هایی هستند درتمامی ترورهانقش آفرینی میکنند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4333
:: باردید دیروز : 5148
:: بازدید هفته : 9481
:: بازدید ماه : 61039
:: بازدید سال : 360698
:: بازدید کلی : 4260877