کلیدهای میانبر در ویندوز 7
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
کلیدهای میانبر در ویندوز 7
4 / 7 / 1391 ساعت 4:45 | بازدید : 4575 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

کلیدهای میانبر یا همان Shortcut ها در صفحه کلید در نرم‌افزارهای مختلف و سیستم‌عامل های گوناگون طرفداران زیادی را دارند.

استفاده از کلیدهای میانبر در اکثر مواقع باعث تسریع در انجام کارهامی‌شود و اصولا حرفه‌ای ها از طرفداران پرو پاقرص کلیدهای میانبر هستند .

win-7-keyboard-shortcut

علاوه بر کلیدهای میانبر مختلفی که در ویندوزهای قبلی وجود داشتند ومیتوانید همچنان از آنها استفاده کنید ، در نسخه جدید سیستم عاملمایکروسافت یعنی ویندوز۷ هم میانبرهای جدیدی اضافه شده اند که در این مطلبقصد داریم به معرفی بهترین و کاربردی ترین آنها بپردازیم .

به طور مثال حتما برایتان جالب خواهد بود که برای ساخت یک Folder جدیدو انجام سیر همیشگی:  کلیک راست بر روی فضای خالی پنجره / انتخاب گزینهNew / و سپس انتخاب گزینه New Folder تنها در هر جا که باشید از کلیدترکیبی Shift+Ctrl+N استفاده کنید !

در ادامه با میانبرهای جالب دیگری آشنا خواهید شد …

شایان ذکر است در ادامه هر کجا که نامی از کلید Win دیدید منظور کلیدپنجره در صفحه کلید است که در صفحه‌کلیدها بین دو کلید Ctrl و Alt قراردارد و لوگوی ویندوز بر روی آن حک شده است .

Win+UP : فشردن دو کلید ترکیبی Win‌ و کلید جهت‌نمای بالا عمل Maximize کردن پنجره  فعال را  انجام می‌دهد

Win+Down: فشردن دو کلید ترکیبی Win‌ و کلید جهت‌نمای پایین عکس عمل بالا را انجاممی‌دهد و پنجره را به اندازه قبل باز می گرداند . با فشردن مجدد اینکلیدهای ترکیبی پنجره فعال به حالت Minimize در خواهد آمد .

Win+Right: با فشردن دو کلید ترکیبی Win‌ و کلید جهت‌نمای سمت راست پنجره فعال بهسمت راست منتقل شده و می‌توانید به راحتی پشت پنجره را نیز همزمان نگاهکنید .

Win + Left : چیزی که مشخص است این کلیدها عکس عمل بالا را انجام می‌دهند .

Win+[Number]s: فشردن کلید Win به همراه یکی از اعداد سبب اجرای نرم‌افزار موجود درTaskbar دسکتاپ می‌شود . کافی است شماره هر نرم افزاری را که در بخشTaskbar ویندوز۷ Pin کرده‌اید را از سمت چپ بشمارید و به خاطر بسپارید…زین پس تنها کافی است کلید ویندوز را به همراه شماره آن فشار دهید تابرنامه اجرا شود

Win+Space: مادامی که این دو کلید را نگه داشته‌اید تمامی پنجره‌ها به صورت لحظه‌ایMinimize می‌شوند و می توانید فضای دسکتاپ‌تان را مشاهده کنید . در واقعاین کار مشابه وقتی است که ماوس را بر روی Show Desktop در کنار ساعتویندوز نگه داشته اید (نه اینکه کلیک کنید) .

Win+Tab : حتمابا کلیدهای ترکیبی Alt+Tab در ویندوز آشنا بودید که برای جا‌به‌جایی بینپنجره های فعال استفاده می‌شد . در ویندوز ۷ علاوه بر استفاده از اینترکیب همیشگی میتوانید با استفاده از دو کلید Win و Tab به صورت سه بعدیبین پنجره‌های فعال سوییچ کنید !

Win+G : با فشردن این دو کلید تمامی Gadget های به کار رفته در دسکتاپتان بر روی پنجره فعال نمایش داده می‌شوند

Win+P :اگر کارت گرافیکی‌تان دو خروجی دارد و یک خروجی آن به مانیتور و خروجیدیگر آن به دستگاهی مثل دیتا پرژکتور متصل است با استفاده از این کلیدهایترکیبی میتوانید بر روی تصاویر دستگاه‌های مختلف نظارت داشته باشید و هرکدام را که خواستید فعال و یا غیر فعال کنید . همچنین اگر شما هم از جملهافراد مرفهین بی‌درد هستید و ۲ مانیتور دارید می‌توانیدبا کنار هم قرار دادن دو مانیتور و انتخاب گزینه سوم از پنجره ای که بافشردن این دو کلید ترکیبی نمایان می‌شود فضای بیشتری را برای کار و یابازی اختصاص دهید که احتمالا نمونه این عمل را در نمایشگاه‌های کامپیوتردیده ‌اید .

= + Win: فشردن کلید ویندوز و کلید مساوی در صفحه کلید برنامه ذره‌بین(Magnifier) را اجرا می‌کند . همچنین می توانید به جای استفاده از کلید =از کلید + هم استفاده کنید . بسیار مناسب برای مواقعی که قصد دارید مثلااز فاصله دور مثلا سر سفره غذا هم توییت‌ها و یا پست‌های دوستانتان را درتوییتر – فیس بوک و فرندفید دنبال کنید !

Ctrl+Shift+Esc: فشردن این سه کلید راهی است آسان و سریع برای رفتن به پنجره TaskManager . در ویندوز‌های قدیمی‌تر از سه کلید Alt+Ctrl+Del برای این کاراستفاده میشد که در ویندوز ۷ این سه کلید عمل دیگری را انجام می‌دهند وجای خود را به سه کلید Ctrl+Shift+Esc داده اند .

Ctrl+Shift+N : یک میانبر بسیار عالی و کاربردی  که همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد برای ساخت یک Folder جدید به کار می‌رود .

بقیه میانبرهایی که در ویندوز‌های قبلی هم از آن استفاده می‌کردید نیزهمچنان پابرجا هستند که از جمله بهترین آنها می توانید به ترکیب کلیدهایWin+D برای minimize کردن تمامی پنجره‌ها و نمایش دسکتاپ (عملی که کلیک برروی دکمه Show Desktop انجام می‌دهد) و یا کلیدهای Win+L برای قفل کردنرایانه‌تان بدون بسته شدن برنامه‌ها و پنجره‌های فعال (مناسب برای مواقعیکه قصد دارید به صورت لحظه‌ای رایانه خود را ترک کنید – البته باید برایاین کار باید بر روی نام کاربری تان در ویندوز کلمه عبور قرار داده باشید)اشاره کرد .

برگرفته شده از سایت شاهوار دات نت!



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2327
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 19710
:: بازدید ماه : 147827
:: بازدید سال : 447486
:: بازدید کلی : 4347665